Laden op 2A is dus te weinig. Vandaar dat je ze niet vol krijgt.
Je moet je accu's op 1C laden.
Bij een 5000mAh accu is dat dan 5A. Voor je 8000mAh accu is dat 8A. Het zal dan ietsjes meer dan een uur duren.
Als je nu probeert je 8000mAh accu op 2A te laden, dan doet ie daar minimaal 4 uur over!!!
De accu's zijn vaak beter in balans naarmate het einde van het laden nadert. Dus als je ze gewoon op 1C laadt, dan zul je zien dat na iets meer dan een uur, je er ook 5000mAh, respectievelijk 8000mAh (bij een lege accu) in hebt geladen en de cellen netjes op 4,2V staan.
Edit.
Zie wel dat jou lader maximaal 5A kan laden. Het zal dus bij jouw 8000mAh accu een kleine 2 uur duren voordat ie helemaal vol geladen is.
Volgens mij is het systeem bij die turnigy lader hetzelfde als bij mijn icharger.
Stel dus de laadstroom in op 5A (er vanuit gaand dat je alleen 5000mAh+ pakketten gebruikt), zorg dat het aantal cellen klopt en zorg dat de beveiliging van de lader niet te laag staat. De safetime van 120 minuten, die er standaard in staat, is voor je 8000mAh accu te kort, waardoor ie vroegtijdig afslaat. Ook de beveiliging voor maximum mAh moet je instellen (capacity cut-off). Voor de 5000mAh zou ik deze bijvoorbeeld op 5100mAh zetten en voor je 8000mAh accu op max 8200mAh.
Wil je wel op 2A blijven laden, dan moet je de safetime ook hiervoor aanpassen. Bij de 5000mAh dan minimaal 180min en voor de 8000mAh minimaal 300min. Maar laden op 1C is juist aangeraden en kan dan dus ook helemaal geen kwaad bij lipo's.
Kijk ook maar eens naar dit topic:
ervaringen-laden-met-5c-budget-lipo-s