C&C Models L39 Breitling jet team

Lekker bezig zo, Prowing was zeker top volgend jaar met deze kist meevliegen?

Jij bent dus ook weer lekker verder gegaan met bouwen :yes:
 
Als ik m lekker in de vingers heb tegen die tijd gaat ie mee naar Prowing inderdaad!

Gisteren de ECU Accu ontvangen en dus weer eens tijd om uit te wegen.

Het gaat erop lijken dat er toch wat lood in de neus moet, met een 250 gram hangt ie bijna vlak. Maar das nog met een lege hoppertank.

Waar ik wel blij mee ben is het gewicht!
Kist weegt nu droog 9,6 Kg!
Komt nog wat lood bij dus hij zal net tegen de 10 Kg droog wegen. Afgetankt een kg of 12,5 max! Dat gaat wel vliegen met 10 Kg stuwdruk! [emoji16][emoji16][emoji16]
 
ECU heeft na lang wikken en wegen zn plaatsje gevonden. Iets minder praktisch als de plek waar ik m in eerste instantie wilde stoppen maar door zn verrassend kleine afmetingen bleek hij ook hier te passen. En dat scheelt dan toch weer een flink aantal grammen lood!



Verder een ECU kabel gesoldeerd en nog wat kleine prutsklusjes.
 
Meters maken! Alle servosnoeren hebben een stekker en een labeltje gekregen, kabels zijn opgebonden en de binnenkant van de romp staat in de kleur.

De tweedelige radioplaat is ook klaar muv het borgen van de brandstofleidingen.

Morgen daar maar eens voor zitten en dan de boel maar eens definitief monteren!

 
Gisteravond nog de binnenkant van de neus matzwart gemaakt en vandaag het gevecht aangegaan met de radioplaten.

Maar ze zitten er in en ik vind t erg netjes!

Wel nog e.e.a. afborgen en nog wat tygon slang er aan maken en dan is t een heel end verder! [emoji1360][emoji1360]





 
Thx! :zon:

Veel werk aan de jet verzet afgelopeen twee avonden.
hoop afstelwerk aan de roeren, uitslagen, borgen.
Net zoals het brandstof systeem. Laatste stukje aangelegd en geborgd.

Niet veel interessants om te laten zien nog, vooral veel details en programmeer werk.

Morgen de laatste hand aan de flaps en ailerons en dan een begin maken met het definitief plaatsen van de mainpoten, deuren erop maken en de remmen aansluiten en afstellen.
 
Programmeerwerk is klaar,

Afgelopen tijd veel met afstellen/programmeren van de roeren bezig geweest en de verlichting geprogrammeerd. Zo is er nu een hoofdschakelaar voor de navigatie verlichting en schakelen de landingslichten aan bij het selecteren van ofwel de flaps of het gear. Ook kunnen ze handmatig aan/uit gezet worden dmv een schakelaar.

Radioplaat is klaar;





Nu bezig met de wieldeuren aan de poten;



Het to-do lijstje;

- gear deuren aan de poten maken

- remleiding aan de poten maken plus wing disconnect maken

- remmen programmeren

- hopper vullen en balanceren

- motor test & taxiën

- vliegen!!!!
 
Laatste paar avonden aan het vechten geweest met het remsysteem.

Na een hoop gepiel om de luchtleidingen vrij te houden en te voorkomen dat ze knikken bij het intrekken van het gear, dacht ik ze vanavond even in te programmeren (de jettronics valve)

Mooi niet dus. De remmen lekken als een idioot en remmen doen ze niet.

De rubber seal zet minimaal uit en de lucht ontsnapt direct.
Waardeloos dus.

Ik ben al vanalles aan het proberen maar ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand een goede tip?
(En ja, wegpleuren en electrische kopen heb ik al aan gedacht, dat betekend echter dat ik mn hele kist weer leeg kan halen)

Dit zijn ze;

 
Trugsturen naar fabrikant en na laten kijken/maken/reparen... Garantie?

In geval van 2e hands, pech, idd weg pleuren en nieuwe kopen.... "Bite the bullet"... zit goeie leverancier bij je om de hoek toch ;)

Wel irritant en frustrerend dit soort dingen :(

Misschien domme vraag maar voor inbouwen niet getest?

Mooi project hoor :koud:
 
Laatst bewerkt:
Zijn de rubbers gescheurd of vervormd? Krassen in het alu? Kan je zien waar hij lekt? Hij lekt dus met de wielen erop?
 
@Edwin; Ze zijn nieuw maar om nu na 2 jaar (kist heb ik al een tijd dus) bij de fabrikant aan te kloppen... Ik denk niet dat ie er iets mee gaat doen.
En als dat zo is dan krijg een nieuw setje, die waarschijnlijk hetzelfde doen.

@tandago: ze zijn nieuw, krasvrij, mooi in t vet, niks mis mee. Ze lekken inderdaad met de wielen erop. Nou ja, lekken kan je t niet noemen, de lucht blaast er gewoon langs.

In mijn optiek is dit gewoon "poor design"

De twee ronde platen zitten op een centrale bus geperst.
Ik heb het idee dat er teveel ruimte zit tussen de twee platen ofwel de pakking is te klein. Lucht blaast er vol langs.

Heel ander ontwerp als de jet1a remmen op mn sprint. Die werken super!
Daarbij word er een schijf axiaal tegen de binnenkant van de velg gedrukt.

Heb er gisteren effe diep over nagedacht en toch een set electron wielen en remmen gekocht.
Ik kan al weinig vliegen en als ik kan wil ik geen gedoe hebben. T mot werken!

#gotheextramile zullen we maar zeggen.

Lucht systeem is er al uit, bedrading getrokken en een nieuwe radioplaat gemaakt.

Wachten op de nieuwe remmen en wielen
 
Mijn carf remmen werken net zo. Is ook niet meer ruimte :)

Kan je de ringen niet verder op de bus persen / hammeren zodat de oring er beter tussen past?
 
Zo, me happy! Gisteren waren de wielen al binnen en jongens wat werkt dat mooi zeg!

De remkracht is te verstellen, pulseren is mogelijk, echt alles is regelbaar! Werkt super!

Nu maar eens kijken hoe het gaat met taxien en dan de exacte afstelling doen.

De poot (ander moet nog) zit nu eindelijk goed, deur sluit mooi, niks meer aan doen!

2epoot even maken, nog wat schilderwerk en dan zo langzaam aan aan het balanceren denken!

Oh! En de pitot tubes moeten er nog op![emoji16]



 
Back
Top