Callistic

ik wil ook een callistic, maar out of stock....
dan heb je dat weer! :)
ik wil een toestel, dat zeer sterk in thermiek is, en dus zeker niet zwaar mag zijn.

mag alleen staartgestuurd, zoals de callistic.

de EON vind ik niet mooi, evenmin als de climaxx.

zijn er nog andere toestellen die exact als de callistic opgebouwd zijn? maar zelfs nog een maatje groter?

de AVA vind ik fantastisch, maar de prijs doet mij misselijk worden!

iemand raad voor me?

ik wil ook een callistic, maar out of stock....
dan heb je dat weer! :)
ik wil een toestel, dat zeer sterk in thermiek is, en dus zeker niet zwaar mag zijn.

mag alleen staartgestuurd, zoals de callistic.

de EON vind ik niet mooi, evenmin als de climaxx.

zijn er nog andere toestellen die exact als de callistic opgebouwd zijn? maar zelfs nog een maatje groter?

de AVA vind ik fantastisch, maar de prijs doet mij misselijk worden!

iemand raad voor me?

Ik weet niet waar je gekeken hebt maar de Callistic is bij Hollein gewoon leverbaar. Wat vindt je van de Libelle A380? Die heeft een spanwijdte 2,60m met V staart. Ik heb de kist overgenomen van Lyckele. Vliegt heerlijk maar is wel wat duurder. Is wel een lichtweer kistje. (vind ik)

bestaat er een groter model met dezelfde opbouw? anders lijkt het me wel leuk van zelf een toestel te bouwen.

met dezelfde specificaties.

bv, de vleugel vergroten, maar hetzelfde profiel aanhouden.

maar dan moet ik iemand zijn callistic eens moeten kunnen opmeten :)

oh ja , decker planes heeft ze waarschijnlijk nog wel, ook al zie je niet of dat werkelijk zo is.

ik vind het echt een prachtig toestel. alleen wat duur voor wat het eigenlijk is.
je moet nog eens bespanning tellen etc.

vind 95euro dus best duur voor wat ribben, carbon liggers, en wat balsa.

wil het dus best zelf wel eens proberen.

Awel,

ik vind het echt een prachtig toestel. alleen wat duur voor wat het eigenlijk is.
je moet nog eens bespanning tellen etc.

vind 95euro dus best duur voor wat ribben, carbon liggers, en wat balsa.

Ge lijkt wel een hollander!

Kwaliteit heeft gewoon zijn prijs.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

ik maak het voor veel minder :) daarmee dat ik het duur vind.
de ribben kan je gewoon in blok maken.

vind het gewoon veel geld voor weinig materiaal :)
als hij nu voor die prijs arf was, dan zou ik het kunnen begrijpen.

bestaat er een groter model met dezelfde opbouw? anders lijkt het me wel leuk van zelf een toestel te bouwen.
De Yoda, ook van Decker Planes, kan je kopen in vier verschillende maten, van 150 tot 200 cm. Ik meen me te herinneren dat die allemaal evenveel ribben hebben en dezelfde koorde. Volgens dat principe zou je een Callistic natuurlijk heel simpel kunnen vergroten; je hoeft alleen maar de liggers op te lengen.
Of het werkt? Iemand moet het proberen...

ik ben het ook van plan denk ik :) maar ik zou de vleugel in verhouding vergroten, dus de koorde ook mee doen.

de yoda is idd een mooi voorbeeld van het vergroten :)

en van experimenteren ben ik niet bang :)
ik hier hier nog een depron vogel liggen die dringend af moet, ben niet bang van het onbekende...

Zo, nee hoor, ik ben dit draadje niet vergeten ... Inmiddels nader de Callistic zijn eindstadium ... ahum ahum ... alleen de vleugel nog folien.

De EON600 nadert ook het eindstadium. Folien en een laatste hand aan het plaatsen van het staartstuk en de roeren.

Dit komt 2012 wel af .... :-)

En de reden dat ik dat hier verder wil afsluiten is dat ik komende week mijn volgende project start wat hopelijk niet tot 3019 loopt ... de Cessna 182 van Top Flite.
Ik wil er overigens wel een jaar over doen en open hiervoor een bouwdraadje.

Ik heb afgelopen winter drie callistics gebouwd. Ook voor 2 vliegmaten. We slepen ze achterde funcub van multiplex....perfect.
Ook gaan ze prima met elastiek omhoog, maar pas wel op met sterke thermiek, mocht je snel naar beneden willen.....full up en richting, dan is er ook geen kans op overbelasting

Back