Ik zie vliegers met 40 jaar ervaring nog dergelijke fouten maken.
Dan ben ik heel bot.... dan kunnen ze niet vliegen.
Als je zoals jij of Jan weer net begint dan kan dat voorkomen maar iemand die ervaren is mag dat niet gebeuren.
GJ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie vliegers met 40 jaar ervaring nog dergelijke fouten maken.
Als je zoals jij of Jan weer net begint
Ik (en volgens mij ook Jan) heb een DPower AL42-7. Hier staan de specs;Ligt eraan wat voor een motor je hebt en hoe zwaar beide kisten zijn. Hoe zwaar is die van jullie? Jan en Gé?
Ik ook 4s 5000.Ik op 4S.
En inderdaad, ook een DPower AL42-7.
jan.
Overigens, de prop is gesneuveld, en tijdens demonteren kwam ik er achter dat er een 12 x 6 prop op zat!
Dat zou kunnen verklaren waarom loskomen zo moeizaam ging . . .
Wat is dat toch met electro? Dacht dat dat zoveel power had t.o.v. brandstof?Ik heb er, op aanraden van Waalwijk, een 12 x 8 prop op. In de lucht voldoende (al houdt het niet over) maar voor loskomen van de grond heb ik (dat wil zeggen mijn instructeur) het hele veld nodig. Prima voor nu maar ik kan me voorstellen dat ik later wat meer vermogen wil.
Hoeveel cellen vlieg jij, Bert?Wat is dat toch met electro? Dacht dat dat zoveel power had t.o.v. brandstof?
Mijn Calmatootje, omgekat naar benzine (dus 20% minder vermogen dan met methanol) draait met een 11 x 5 moeiteloos zijn rondjes, en heeft nul komma niks problemen met opstijgen vanaf gras....
Mijn Calmatootje, omgekat naar benzine (dus 20% minder vermogen dan met methanol) draait met een 11 x 5 moeiteloos zijn rondjes
Toerental...
Die electromotor draait maar iets van 8000 rpm volgas.
En jouw brandstoftorretje zal zeker 12000 draaien.