castle sidewinder 3

hoi iedereen

ik heb een traxxas bandit daar heb ik een castle sidewinder 3 esc ingebouwd met de bijhoorende 5700 kv motor, ik gebruik een 2s lipo
nou heb ik een probleempje, het lukt mij niet om de motor en esc te koppelen. ik heb het al gebruik met de manual er bij. maar geen resultaat

de piepjes hoor je wel, alleen reageert hij naderhand nog niet, de esc en motor zijn al wel eerder gekoppeld (toen werkte hij wel) maar dat was met een 2,4 ghz systeem, nu gebruik ik de standaard 27 mhz zender
zou het ook kunnen dat de batterijen in de zender leeg zijn? de servo reageert wel sloom

alvast bedankt
gr Thijs

Ik zou idd eerst de accu eens opladen, kun je dat iig uitsluiten. Verder moet je de regelaar nog binden aan de ontvanger denk ik?

Vol gas geven, auto aan zetten. wachten tot die z'n piep riedeltje heeft gedaan. dan vol remmen op de zender. weer het piep riedeltje afwachten. dan neutraal. en weer wachten. dan heeft die de eindpunten ingeleerd.

Als die alleen het eerste punt (vol gas) wil inleren, moet je op de zender het gas kanaal in 'Reverse' zetten. dan zou het wel moeten lukken. :)

bedankt voor je reactie
dus 2,4 ghz is wel degelijk nodig? om hem fatsoenlijk in te stellen?
ik heb wel een spectrum dx3c liggen. die is denk ik wat makkelijker om in te stellen
een 27 mhz zender kun je volgens mij niet binden. alleen via de juiste kristallen toch?

2,4Ghz is niet nodig, maar wel storingsvrijer.

Wat Klamath bedoelt is de regelaar calibreren, Zodat deze weet wat hij moet doen met welke input die hij van de ontvanger krijgt.

Ik zou een orange ontvangertje kopen bij HK, en dan met de DX3C rijden, en heb je wat meer instelmogelijkheden.

Gebruik je de ontvanger die bij die 27mhz zender hoort. Zijn het de juiste kristallen in de zender en ontvanger??

ruudxd
ja dat lijkt me wel handig, dat ontvangertje had ik al gezien
maar alsnog bedankt
philippe, ja ze horen wel bij elkaar. ben er niet mee aan het wisselen gegaan. dat van die servo komt door lege batterijen in de zender

Met die DX3C is het wel verstandig om ff te kijken hoe oud deze is....

Als deze nog niet zo oud is heb je kans dat dat je de GR300 niet kunt binden met de DX3C , althans hij bindt wel maar reageert niet. Spektrum heeft bij de nieuwere zenders iets aangepast waardoor deze niet meer met de Orange ontvangers werken.

De enige die mogelijk bind met een DX3C is de GR300 bij Hobbyking....
Maar bij de nieuwere Spektrum zenders werken de Orange ontvangers niet meer , heb hier een "oude" DX2E en DX3E die wel binden en werken maar met mn nieuwe DX4R bind ie wel maar werkt vervolgens niet....

En er zijn er al meer die problemen hebben gemeld met de combi DX3C & GR300....
Mocht je het overwegen zou ik eerst ff iemand in de buurt proberen te zoeken met een GR300 zodat je het uit kunt testen.

Maar de "nieuwe" generatie Spektrum zenders zijn toch de zwarten, dus de DX4C, DX4S, DX4R etc?

Back