Ik geloof niet, dat jij goed in de gaten hebt wat er allemaal bij komt kijken om zo'n constructie degelijk en betrouwbaar te maken, en dan kom je op maatregelen (zoals schuivende koppelingen) uit die maken dat een "simpel recht asje" op eens een nachtmerrie word om te maken.
Stel dat het me zou lukken om een goed werkende brandstof aanhangmotor zoals die Fuji's te ontwerpen.
Stel dat het me zou lukken om het ding in productie te brengen.
Dan ben ik bang dat ik de kosten heel voorzichtig geschat, ergens tussen de 600 en 1000 Euro per stuk zouden liggen, tenzij het een chinees massaproduct word. Maar daarvoor zal de markt nooit groot genoeg worden, hoe hard je de boel ook promoot....
Maar, net als jij, ik blijf dromen
(ik ben alleen bang dat het nooit verder dan dromen zal komen)
Die Fuji's draaiden overigens niet zo perfect hoor, en de meesten gaven het al heel snel op vanwege de nogal kwetsbare haakse overbrenging en het feit dat de boel glijgelagerd was.
De vermogens/gewichtsverhouding was zelfs toen al niet om over naar huis te schrijven.
Het is niet voor niets dat ze niet zo heel erg lang in productie waren: er waren ook toen al betere alternatieven....
En ik moet nog maar afwachten hoe perfect de mijne gaan draaien (ik ga vanavond pas de eerste in IRL handen krijgen). Eentje is er nieuw en ongelopen, eentje is er vermoedelijk nog nooit gestart, en de kans bestaat dat dat ook zo blijft. (hoewel????? Ben bang dat ik mezelf niet kan beheersen, en ik heb ze niet als verzamel object gekocht)
Groet, Bert