CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

1. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    3s werkt prima mee getest vloog topi daar na een 4s lipo er aan en plof zeg jij het maar het lijkt mij een vonk overslag tusen 2 condensators.

2. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik vind juist tegenovergestelde. Met normale ESC's lijkt er meer delay op throttle te zitten, waardoor je sneller teveel gas geeft.
    Vind kiss lekker meteen reageren. Wil ik snel ergens onderdoor of ergens bovendoor dan gaat dat meteen. Veel voorspelbaarder zeg maar.

Jammer man! Heb je wel met alcohol of iets anders goed schoongemaakt? Ik heb ook mijn KISS goed geisolleer van de frame. Hebben de condensatoren wat aangeraakt?
    Misschien kun je contact met flyduino contact opnemen als garantie geval? Je weet het nooit?

EDIT:
    Zag dit in een andere topic!
    Denk dat ik nu begrijp waarom je ESC uitgefikt was :D. Carbon geleidt ;). Ik doe wat schuim onder de regelaar in de krimpkous. Houdt de vibraties ook altijd goed weg ;)

3. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    er zat een krimpkous om heen dus gaat niet op.

4. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    We vinden hetzelfde
    KiSS ESCs reageren veel directer. Bij normale ESCs (zonder damping) draaien de props vrolijk door, waardoor je niet meteen hoogte verliest.

Voor wendbaarheid (roll/pitch) geldt waarschijnlijk hetzelfde, maar ik heb dat nog niet vast kunnen stellen omdat ik alleen gehovered heb.

Als je je quad goed onder controle hebt geven de KiSS ESCs je dus meer controle (snellere feedback). Ik heb duidelijk te weinig ervaring met throttle control (geen throttle expo overigens), waardoor dat voor mij vervelend is in garages. Dan is de gezapigheid wel lekker

5. gunnyhighway

gunnyhighway

Lid geworden:
    9 nov 2014
    Misschien een goed idee om de kiss esc's te coaten na het solderen. Helpt in het algemeen toch wel tegen vonken en eventueel corrosie en sluiting.

6. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Kijk maar uit zelfs met krimpkous. Doe er maar wat tussen ;)

In de garages heb je snel momenten wanneer je heel snel naar beneden wilt als je wat hoger bent :D.
    Overigens blheli biedt ook braking dacht ik. Het heet damping and op simonk heet het comp_pwm?

7. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik heb flyduino een mail gestuurd eens kijken wat dat op levert.
    op een ander forum las ik dat die persoon het zelfde had en ook de condensators er uit lagen.
    ik kon hem met gemak in de lucht houden en bleef mooi stil hangen bij gebrek aan ruimte niet echt kunnen sturen en gas geven had ook het id dat het veel stiller vloog dus minder prop herrie.

foto hoe getest.

8. dhelven

dhelven

Lid geworden:
    16 dec 2014
    Desoldering van KISS esc kan funest zijn!
    3 esc's gedaan noproblem.
    4de esc daar kwam 1 van de 3 motor soldeerpaden los, het desolderen werd gefaan zonder enige kracht uit te oefenen op de te verwijderen draad. Denk dat ik ook maar mailtje stuur naar flyduino. Ben benieuwd hoe de klantenservice is.
    Dus Let Op!

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik heb ondertussen al 3 keer al mijn 4 motoren omgewisseld zonder problemen.

10. Fint

Fint

Lid geworden:
    11 okt 2013
    Btw super topic dit. Ga denk ik de upgrade ook maken. Dit ziet er veelbelovend uit!

11. dhelven

dhelven

Lid geworden:
    16 dec 2014
    :D Is een goed teken toch, dat de esc's langer meegaan dan de motoren ;) geintje.

Misschien had ik gewoon badluck, moet er wel bij zeggen dat dit gebeurde bij een Kiss 18amp V1.0 waar het soldeerpadje wel erg klein is.

12. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Ja iets met damping bij blheli. Er is inmiddels ook Oneshot voor BLheli, in ieder geval voor ESCs met Atmel chips.

whitespy verkoopt nu trouwens een interessante KiSS look-a-like met damping: http://witespyquad.gostorego.com/speed-controllers/rtf-hug-bearhugesc-18amp.html

13. Roeland54

Roeland54

Lid geworden:
    6 dec 2011
    Eventueel moeten we een apart topic openen voor de nieuwe generatie esc's met oneshot125/active braking? Lijkt me dat we over een jaartje allemaal met oneshot esc's vliegen.

14. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    telemetrie nu ook aan de praat zonder softserial met een 2n2222 transistor en 2 weerstanden.

en goed nieuws er wordt een nieuwe kiss op gestuurd dat vind ik nog eens serves

15. Piet Baas

Piet Baas

Lid geworden:
    16 jun 2014

Vet goed idee! Heb hier een nieuwe thread aangemaakt:

[223054] kiss-en-ultra-escs-18-20-30a-oneshot-125-a

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. jerp

jerp

Lid geworden:
    10 okt 2004
    Spektrum sat vraagje:
    Cleanflight 0.59.1 ,firmware van 9 jan 2015
    Vandaag wilde ik overstappen naar cleanflight. Naze geflashed. In CONFIGURATION scherm van CF bij receiver mode en bij serial receiver provider van alles al aangevinkt en ge reboot.
    In de CLI al FEATURE RX_serial gebruikt en set serialrx_provider=1 gezet en gesaved
    Maar ik krijg bij niets de input van de zender tezien.
    Ik maak gebruik van een DSMX sateliet die al met mn zender is gebonden.
    Waar moet ik zoeken of wat doe ik niet goed?

17. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
  18. jerp

jerp

Lid geworden:
    10 okt 2004
    Bedankt voor de link Michel, maar ik had de CF wiki al doorgespit.
    Ik heb de sat al gebonden met de zender. Maar welke commands moet ik nu in de cli invoeren.?
    Als ik commando feature rx_serial invoer en save daarna, en ik connect daarna weer en ik kijk in de cli, dan heeft hij deze niet onthouden?!?!?

19. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ga ff naar het config scherm receiver mode en klik op rx_serial en daar onder weke spektrum je gebruikt.
    ik werk hier niet mee en kan het niet testen maar wie weet werkt het.

20. jerp

jerp

Lid geworden:
    10 okt 2004
    Ook dat al tevaak gedaan.
    Het valt mij wel op dat als ik een andere invoer, bv, FEATURE RX_PPM en na het saven en opnieuw connecten opnieuw in de CLI kijk ,deze wel aanblijven ( onderin het rijtje zonder de min ervoor).
    De sat wordt toch op dezelfde manier aangesloten /gesoldeerd als bij baseflight?

Deel Deze Pagina