CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

1. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Klein probleempje, ik zag bij sommige als je de ARM MODE aanzet dat je op moment van throttle geeft de motoren aangaan inplaats van linker stick naar rechts onder. Nou heb ik in Cleanflight AUX 3 toegekend aan de ARM MODE en in mijn receiver alles ingesteld maar nou gaat arm mode niet aan na het schakelmoment terwijl wel alles gesaved is.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Gaan je motoren niet draaien als je de Naze32 armed? Of armed hij helemaal niet?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Motoren doen het wel als arm mode helemaal eruit is en ik de linker stick naar rechts onder doet. Maar bij sommige zag ik die arm mode en vond het wel cool

4. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Dus armen met je stick links onder, gaan motoren draaien, en bij armen op een switch draaien ze niet.

Hmmm

5. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Jaaaa precies, die angle en horizon mode doen het wel op een switch maar de arm mode niet. Wordt ook niet groen in Cleanflight...

6. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Bereik van je switch goed ingesteld?
    Zie je hem schakelen in het "Auxillery" tabje, wanneer je de switch bediend?

7. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Ja switch goed ingesteld, zoals je kan zien in het begin van het filmpje gaat het gele cursortje van moment van schakelen in het gele switch gedeelte van arm mode.

8. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Filmpje had ik niet gezien, aangezien hij het niet deed.
    Nu wel gekeken, en is idd vreemd.

Zou ik uit mijn hoofd niet weten.

9. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Niemand ?

10. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Ja, gewoon armen via je gasstick en niet via een switch?????

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Oh, andere switch al geprobeerd? (Zal wellicht niets uithalen, maar eenvoudig te proberen)

11. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb armen op een switch zitten, maar de UI van de configurator hangt altijd als ik m'n switch omzet naar ARM. Ziet er hetzelfde uit als jij op het filmpje laat zien.

De quad ARMt wel gewoon en vliegt ook gewoon, UI probleempje gok ik.

12. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Dat komt waarschijnlijk door de configuratie van de serial ports. Kan zijn dat de Naze telemetry naar de eerste serial port stuurt zodra je armt.

13. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Dat zou kunnen, op de cpu zijn een aantal seriƫle poorten en die zullen wel worden gedeeld. Telemetry komt gewoonlijk ook pas door wanneer die armed is.
    Ik kende het al van de nanowii met nanowiiconf, ging hangen na armen en baseflight was niet anders dus die arm functie activeren waar je wilt en er maar op vertrouwen dat het goed is :)

14. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Vandaag voor het eerst gevlogen met cleanflight. Niet echt succesvol, maar dat lag meer aan mij. Wat me wel opviel, ik heb nog niets aangepast, is dat vooral yaw erg traag reageert. Ik weet ook niet goed wat 'normaal' is, mijn andere 'copter(F550) heeft een NAZA controller, die naar mijn idee sneller op de stick reageert. (en de cheerson cx 10 ook btw) Is het normaal dat je deze aan moet passen als 'beginner'?

15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    je moet je yaw rate verhogen naar wat je zelf fijn vindt :). Default waarde is 0(extreem traag)....en je kan het veeeeel hoger zetten dan dat naza kan yawen.

16. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Nog tips voor een betere waarde?

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    het is persoonlijk.....gewoon verhogen tot het fijn is voor je.
    ik vlieg meestal tussen 0.5 en 0.7

18. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ik had hem nu op 0,4 gezet.. Maar het is wel handig om te weten wat een beetje normale waarde's zijn, aangezien het 2 getallen achter de komma werkt. En dan duurt het heel lang voordat je bij de 0,50 bent, met elke keer een stapje van 0,01.

Accu leeg, maar de volgende zal ik hem eerst eens op 0,5 zetten. Nog meer waarde's die aan te raden zijn om aan te passen?

De autotune durf ik nog ff niet aan, aangezien ik gezien heb dat die hem een flink eind omhoog kan jagen. Ik heb hier in de buurt (nijmegen/beuningen) momenteel niet echt een geschikte plek voor gekke fratsen. Alles is nat en blubber.

19. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Autotune gisteren gedaan, best aan te raden hoor. Ik was ook wen beetje huiverig naar sommige films van autotune maar bij mij ging het super. Duurt maar 3 seconde per tune. Daarna zelf ff fine tunen ;-)

20. denof

denof

Lid geworden:
    22 dec 2009
    yaw rate op 0.40 is wel een goede uitgangs punt vind ik.
    maar dat ligt natuurlijk ook aan jezelf en jouw quad.

Deel Deze Pagina