CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

1. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Bedankt voor de uitleg. Toch snap ik het niet helemaal. Bij acro wordt acc toch ook gebruikt? Als ik in acro met de hand de copter met draaiende props vasthoudt en kantel, dan voel ik tegendruk en hoor ik de naar onder gekantelde motoren meer toeren maken. Of is dat een bug in de software? Het effect is wel veel minder dan bij angle of horizon.

Daarnaast vraag ik me af hoe je kleine bouwafwijkingen zou moeten corrigeren. Stel 1 v.d. motoren zit iets verder naar buiten of een fractie scheef. Hoe trim je dat weg als acc in acro mode niet gebruikt wordt?

Het zijn wel futiliteiten waar ik over zeur. Totaal onervaren, met een slecht getrimde quad, in redelijk veel wind kon ik toch m'n maiden zonder schade volbrengen. Niet eens een prop kapot. Dus Cleanflight is top :)

Martin

2. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    dat is gyro in zijn volle werking

De pid algorythme doet zijn best om de rotatie snelheid 0 te houden bij 0 input. Die boeit het niet of het level is of niet.
    Anders uitgelegd....geef je 30 graden pitch naar voren en laat je de stick los zal het in die stand blijven bij geen stick input. je moet dan weer naar achteren pitchen om de hoek op 0 te krijgen weer. bij een trim zal het dan alweer een beetje levelen in de richting waar je jouw zender trim op hebt zitten.

3. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    me tilt rotor quad is kwa frame zo goed als klaar nu de soft ware nog ze zijn er wel mee in de weer zag ik.

4. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik vlieg met de settings zoals in de screenshot van jou. (naja als m'n props binnen zijn ga ik daar weer mee vliegen)

Dus ik vroeg me af of er veel aan veranderd is of dat het nog steeds een goede basis is. Ik heb te weinig vlieg ervaring om dit te merken.

5. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Motor Sync probleem.
    Als ik cleanflight motor calibratie doe dan gaat het goed. Dan kan ik ook in cleanflight rustig gas geven. geef ik veel gas gaan motor 1 en 3 niet mee.
    Ik heb de regelaars geflash met de laatste versie in Rapid Flash, het zijn Afro 30A Opto. Geflashd met Anfro NFet met oneshot aan.

Wie o wie weet wat het kan zijn, hier een filmpje

6. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Vreemd allerlei zaken geprobeerd. Regelaars geruild met een werkende. Maakt niks uit. Is er een mogelijkheid dat ik bijvb. Een andere firmware erin kan doen? Oohwja als je gas geeft draaien dus 2 motoren niet en lijkt het dat ze dan willen calibreren. Heel soms draaien alle motoren. Alsnl je dan weer colgas geeft dan beginnen er 2 te piepen. Erg vaag

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    heb je geen sluiting op de motor pinnen op je naze

Heb dit al eens eerder bij iemand gezien.

8. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Zie foto's geen sluiting te zien
    [​IMG][​IMG]

9. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    En net een nieuw naze32 boardje getest. Precies het zelfde. Ga wel even alle regelaars voorzien van de nieuwe blheli.

10. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Hoe flashen jullie Via servo wires of met een Atmel socket tool?

Die laatste is wat duur als het ook gewoon via de servo wires kan. Ik begrijp dat als je dat doet, het soms gebeurt dat je een ESC opblaast doordat er iets mis gaat met de spanning. Ben benieuwd of er mensen met ervaringen zijn hiermee?

11. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Boris, BLHeli 13,1 erop gezet. Heb jij een linkje hoe te calibreren, want wordt niet wijs uit de geluiden die de regelaars geven.
    Lijkt iig al beter dan met de simonk versie

12. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Moost,

Ik flash BLHELI met de afro usb tool en als dat niet goed ga met de Socket tool

13. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    OK, geen issues met opgeblazen escs dus? Mooi

Ik heb deze trouwens, maar dat zal weinig verschil maken vermoed ik.

14. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Gevonden:
    From the CLI prompt:
    type "set min_command = 2000" and enter.
    type "save" and enter.
    Wait for re-boot and re-connect to the CLI.
    type "set min_command = 1000" NOT DO hit Enter yet.
    Connect LiPo to power the ESCs (Note: a current limiter is not a bad idea)
    Once the ESCs sing their song hit enter.
    Now the ESC will be getting the 1000usec pulses and sing again.
    Once they stop type "save" and enter.
    Disconnect LiPo.
    Now test.

ALS ik dit doe en daarna de quoad met de zender bedien gaat het goed. Geef ik snel volgas en weer naar 0 dan beginnen de regelaars te zingen :(

15. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Al eens getest zonder props? Misschien zakt je spanning teveel in bij vollast.

Martin

16. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Martin,

Doe alles zonder props op het bureau. Erg vreemd. ineens vol gas gaat soms 1 motor uit en komt het blheli geluid uit die esc/motor. Gewoon rustig gas geven gebeurt er niets

Snel gas erop en eraf lijkt hij in calibreer modus te komen. Boris jij ervaring mee?

17. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Ik heb in de regelaars tx programming uit gezet en pwm op 1000 en 2000 gezet in alle regelaars. Niks geen verschil

18. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    beste gewoon zelf instellen zonder calibreren met blheli.

Maar een andere naze hetzelfde probleem. Wat doe je precies? Via motor tab motoren bedienen?

19. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Nee als alles klaar ia incl calibreren want daar ben ik inmiddels uit. Nu heb ik de quad zonder props draaien en bedien ik hem met de zender. Geef ik ineens snel volgas en weer naar 0 dan hoor je de regelaars piepen met se geluidjes van blheli

20. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Het lijkt me een voedingsprobleem of een fout in de ESC software. Misschien kun je hetzelfde proberen met een losse ESC en motor, dus gewoon via een servo-tester of ontvanger/radio. Of de naze er tussenuit halen en de ESC's een voor een parallel aansluiten.

N.B. Welke Cleanflight versie gebruik je eigenlijk? Ik had de grootste problemen met 1.7.1, terwijl die toch 'stable' werd geacht.

Martin

Deel Deze Pagina