CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

  1. FedorCommander

    FedorCommander

    Lid geworden:
    30 okt 2014
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Den Haag
    Looks almost like SN20A ;)
     
  2. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Snel vraagje. Als ik een custom motormix maak voor MN quad kijk ik naar de afstand van motor tot cog. Hoogte van de motor is echter niet in te geven. Met 10 graden motor mounts zitten de voorste echter hoger dan de achterste. (Als ik level vlieg) Conclusie: ik blijf uit gaan van een vlakke layout en de motor afstand tot pitch axis word kleiner dan voorheen? Klopt?
     
  3. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Mix heeft geen zin op een symmetrische frame.....H of X frames
     
  4. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Waarom niet op een h frame? MN Rolls gaan toch per definitie sneller dan MN flips gezien afstand van motoren. Dacht juist dat een mix het makkelijker zou maken om een goed getunende quad te krijgen door de pids voor roll en pitch gelijk te tunen. Jij bent NB een van de mensen die t me ooit heeft aangeraden een mix te gebruiken. Mis ik een ontwikkeling?
     
  5. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Er zijn afzonderlijke roll en pitch rates in cleanflight.
     
  6. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Daarom ook. "Om de pids voor roll en pitch gelijk te tunen"
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Dan zet je de rate van pitch hoger of lager bijvoorbeeld :D.
    Mix is voor PID's om die gelijk te hebben en niet voor rolls en flips.
     
  8. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ik denk dat dit dan teniet word gedaan door de gewichtsverdeling.
    Als je bij laten we zeggen een blackout van voren kijkt zit al het gewicht in het midden, als je van de zijkant kijkt is het gewicht vooral gespreid (goprotje voor, accu iets achter).
     
  9. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Yup. Een mix is niet makkelijk te bepalen.
    Ik heb het ook ooit zo geprobeerd om met mix mijn PID's gelijk te krijgen, maar was meer tijd kwijt met het tunen van de mix dan het tunen van de pids :D
     
  10. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Met mijn oude frame (perfect X qua motor indeling) had ik ook verschillende waarden voor pitch en roll .
     
  11. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Helemaal duidelijk :) dacht dat t wat zou schelen maar dan ga ik er verder geen tijd aan verdoen.
     
  12. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Ik stel mij zo voor dat het hebben van een varierende PID tuning voor Roll / Pitch afhankelijk is van het traagheidsmoment van de quad rond de verschillende assen. Als het traagheidsmoment rond de Roll-as hoger is zul je daar een groter aangebracht moment nodig hebben om eenzelfde hoeksnelheid te genereren - in vergelijking tot een kleiner traagheidsmoment rond de pitch as.

    De zin / onzin ervan hangt dus samen met de massaverdeling in je quad?

    [ontopic]

    Ik gebruik sinds kort CleanFlight in combinatie met LuxFloat en de resultaten zijn geweldig. Heerlijk strak!

    Vraagje: Mijn ESCs zitten nog op BS-NFET V20130515, heeft het veel zin een flash tool aan te schaffen om ze over te zetten op de V2015 voor Oneshot (Heet COMP_PWM in SimonK)?
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2015
  13. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    wie heeft er ervaring met sd data logger krijg hem niet geprogt snap het ff niet hij wil hem niet zien.
     
  14. P@ÃœL2

    P@ÃœL2

    Lid geworden:
    6 okt 2014
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Eindhoven
  15. FedorCommander

    FedorCommander

    Lid geworden:
    30 okt 2014
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Den Haag
    any blinks of the blue led on openlog? have you enabled feature? have you configured ports? have you defined blackbox device = 1? have you set proper denominator?
     
  16. WaVe

    WaVe

    Lid geworden:
    11 jun 2015
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ede
    Is er iemand die vliegt met bo mini h 6"/naze32/sn20a blheli13.2/t-motor 2204 2300kv waarvan ik de pids kan overnemen als begin situatie? Of werkt dat niet zo?
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Vlieg je level of acro mode?

    Voor acro mode kun je mijn pids overnemen. Ik vlieg nooit acro dus weet niet of het goed werkt met mijn pids :D
     
  18. WaVe

    WaVe

    Lid geworden:
    11 jun 2015
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ede
    Ik vlieg nog helemaal niks, heb hem gisteren pas in mekaar gezet en toen vloog hij bijna zonder accu, als je begrijpt wat ik bedoel, iets met esc en blheli13.2 firmware en na veel gekloot erachter komen dat er een Simonk bootloader op zit.

    Waar vind ik jouw pids dan?
     
  19. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    @WaVe
    Als je net begint met vliegen zou ik iemand anders zijn pids overnemen :D

    Leuk nieuws voor iedereen. Op naze32 is de acc sensor wat veruit de meeste processing tijd in beslag neemt. Disablen van acc voor acro vliegers geeft een enorme vervbetering in looptimes. Ook al vlieg je in acro mode wordt de accelerometer gelezen. Zie onderstaand artikel. looptime van 300 is dan haalbaar :D
    http://flysherlockair.com/2015/07/how-does-cleanflight-spend-its-time-lets-profile/

    Disable van acc doe je zo (let op level en horizon features verdwijnen dan natuurlijk):
    set acc_hardware = 0
     
  20. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ga ik ook proberen!

    Is er ook enige text en uitleg over dat met de d term? Ik snap het namelijk nog niet helemaal.
     

Deel Deze Pagina