cloon 8 kanaals ontvanger van futaba

Discussie in 'Model elektronica' gestart door heligek, 8 aug 2010.

1. SAVAGE35

SAVAGE35

Lid geworden:
    6 nov 2006
    De laatste post is uit januari. Hoe zijn de ervaringen in dit vliegseizoen???

2. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    matig. Ik heb 3 ontvangers waarvan er 2 prima zijn. Met 1 heb ik al en keer een lockout gehad welke gelukkig na 1 seconde weer op kwam. Die gebruik is dus alleen nog maar in mijn swift.

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Komen dit soort problemen vaker voor? Ik zit erover te denken om een Futaba zender te nemen en een paar van deze ontvangers erbij, maar dan moet het wel een beetje betrouwbaar blijven...

4. freekt

freekt Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Ik heb 2 van die Orange ontvangers van HK gekocht, gebruik ik icm met mijn Futaba 6ex, werkt tot op heden prima! Ik gebruik deze ontvangers wel alleen in toestelletjes die niet zo duur zijn.

Ik ga ervan uit dat ze in principe OK zijn maar dat er wel een iets grotere kans is dat er wat mis gaat. Met name de kwaliteitscontroles lijken bij gerenommeerde merken beter te zijn.

Als je er enorm van zou balen als een van je toestellen tegen de grond smakt zou ik voor de Futaba ontvanger gaan.

Succes,

Freek

5. Boldie

Boldie

Lid geworden:
    22 sep 2009
    In het begin alleen met depron gevlogen, maar gebruik ze nu in elk toestel.

Ik heb er een stuk of 6 (Angel 50, funjet, ratrace, Trex 450, quad-copter en nog wat klein spul), gekoppeld aan een t8fg en heb nog nooit iets negatiefs gemerkt. Ik plak wel altijd mijn antennes netjes haaks (90 gr) op elkaar.

6. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Heb er net 3 binnengekregen.
    Zal wss ze vandaag eens testen als het weer goed blijft.
    Ze zien er goed uit en zover mijn kennis van het elec gedeelte zal het wel snor zitten.

7. H. de Winter

H. de Winter

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Orange Fasst kloon = OK

Ik heb er 4 in gebruik, ze worden meermaals per week, sinds het uitbrengen van deze ontvangers, de lucht in gestuurd. Ik heb tot heden geen enkel probleem ondervonden.
    Ze worden zo ongeveer elke kist die ik vlieg, m.u.v. mijn Angel S en mijn heli's, gebruikt.

8. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Er is niks mis met deze ontvangers, ik heb er zelf ook in gebruik en heb geen enkele missturing of storing gehad.
    Als deze ontvanger 100 euro had gekost, dan zouden er wel meer mensen zijn die deze zouden kopen, maar zo goedkoop dat zal wel niets zijn.:):)

9. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Wel ik heb ze alle 3 getest vanavond.
    Zowel in een warbird als in een edf jet.
    Zowel in een kleine vlieger als in een grote vlieger.

Range was perfect in orde en kan vliegen tot je de vlieger niet meer ziet bijna net zoals bij futaba.

Binden is makkelijk en snel.....de mode veranderen is makkelijk en snel.
    De snelheid van reageren is ook super in orde.
    Vliegertje in de lucht en zender afzetten en dan weer opzetten geeft in 1 seconde weer volledige controle over het vliegtuig.

Al bij al dus een perfect aankoop en een goede vervanger voor het origineel.

Gelukkig heb ik er 3 goede gekregen hehe.......we zullen zien hoeveel vluchten ze het volhouden.

10. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ik gebruik de Orange Fasst ontvangers ook in mijn vliegers
    heb nu net 2 heli's aangeschaft zou ze daarvoor ook geschikt zijn of toch beter voor Futaba ontvangers gaan?

wie heeft er ervaring mee op heli's?

Deel Deze Pagina