Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Jammer van die bommen ik zie wel als ik ze heb of ik het ga doen of niet, krijg nu wel opeens een vet idee, zo'n spy cam sleutelhanger van 8€ in de bom doen en dan vanaf een grote hoogte laten droppen! Dat lijkt me echt cool om te zien het zal wel het einde van de camera zijn denk ik... En dan iets opvallend erop vast maken voor het terug vinden .

Ja die Predator bedoel je die is ook cool zeg "TM Predator UAV 74in Spy Plane ARF"

Kost maar $67 en is helemaal van hout gemaakt en ARF ook nog! Nu hopen dat hobbyking met een goedkoop maar wel goed werkend cameratje komt met lcd bril erbij dat zou zo cool zijn en dan boven de stad hier in Rotterdam gaan vliegen : ) Nee laat ik dat maar niet gaan doen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Willem,

Over die verf ik heb faskolor verf liggen voor lexan bodies kan ik dat ook gebruiken? Dan ben ik namelijk meteen voorzien.

Ik heb geen ervaring met die verf, maar ik denk dat het wel goed gaat.
Beste is eerst een klein plekje proberen!
De bom bestaad uit 2 stukken die in elkaar geklikt zijn, je kunt dus makkelijk aan de binnenzijde een stukje testen.

Groeten Willem

ik heb vandaag mijn 2e cloudsfly binnegekregen om wat mee te experimenteren (kloten)
zat zelf al te denke aan 2 motorige versie zoals die van rc powers
nou vind ik 2200kv 2x zelf een beetje overdreven, dus zat te denke aan 1500/1700kv.
maar weet iemand leuke propjes daarvoor?
en ik heb ook ooit is een easystar gezien met 2 rompen. maar kan ik helaas niet meer vinden, weet iemand die te vinde? foto beschrijving?
tenzei iemand anders leuk ander idee heb hoor ik het ook graag!

ik heb vandaag mijn 2e cloudsfly binnegekregen om wat mee te experimenteren (kloten)
zat zelf al te denke aan 2 motorige versie zoals die van rc powers
nou vind ik 2200kv 2x zelf een beetje overdreven, dus zat te denke aan 1500/1700kv.
maar weet iemand leuke propjes daarvoor?
en ik heb ook ooit is een easystar gezien met 2 rompen. maar kan ik helaas niet meer vinden, weet iemand die te vinde? foto beschrijving?
tenzei iemand anders leuk ander idee heb hoor ik het ook graag!

2 motoren? Heb je een link voor me naar rc powers ben nu wel benieuwd geworden kan het namelijk niet vinden

Ziet er apart uit omdat het heel anders is dan het origineel maar misschien erg leuk en zo te zien ook veel sneller

Die KV heeft dus te maken met de maat van je prop.
Wil je een grotere prop dan neem je ook een lagere KV.
Wil je minder vermogen dan neem je een kleinere motor met eventueel ook 2200Kv en een kleinere prop.
Ik zou bij motoren in de vleugel wel voor kleine props kiezen, die blijven langer heel bij buiklandingen!

Succes Willem

Die KV heeft dus te maken met de maat van je prop.
Wil je een grotere prop dan neem je ook een lagere KV.
Wil je minder vermogen dan neem je een kleinere motor met eventueel ook 2200Kv en een kleinere prop.
Ik zou bij motoren in de vleugel wel voor kleine props kiezen, die blijven langer heel bij buiklandingen!

Succes Willem

ja zit nog eventjes te dubben
heb hiero 2x 2200kv motortjes liggen
en 1 6x4 prop
moet ik alleen prop erbij hebben die tegenover gesteld draait
net ff zitte kijken met een 6x4 zou die de grond net niet raken.
maar zat ook te denken met 2 motoren zou ik eventueel ook wat extra gewicht mee kunnen nemen zoals goed landingstel ofzo. maar dat moet ik nog even uitzoeken zal van de week wat fototjes maken ervan

Tegengesteld draaiende props zijn lastig te vinden.
Hier:
RCtechnics Speed 400 Electric

Heb ik wel een 6x4 prop gewoon en een pusher gezien.
Maar die zijn vrij duur.

Als je 2 props gebruikt MOETEN ze hetzelfde merk en type zijn.
Een 6x4 van merk A kan heel anders zijn als een 6x4 van merk B.

Op mijn huidige 2 motorige project (een Pterodactyl) komen (volgens de bouwbeschrijving) 2 gewone props zonder sidethrust ( wel downthrust), benieuwd hoe dat straks vliegt!

Groeten Willem

bij hobbycity kun je ook aan links- en rechtsdraaiende propellors komen, ik meen van GWS. Onder andere in de maat 6x4 en 7x4, zowel 2-blads als 3-blads.

ik heb rc technics maar ff mailtje gestuurd of die zo'n prop kenne leveren
geen zin om bij hobbyking te bestellen. net vliegtuig gehaalt daaro en toen niet echt daarover nagedacht en heb verder momenteel nix nodig
maar mischien weet iemand zaak in nederland die ze leverd?
liefs omgeving zuidholland of inet zaak
alvast bedankt

rctechnics heeft die props voor mij op voorraad godzeidank
dus gelijk maar eventjes besteld
en die turnigy zender heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
weet alleen dat je 2,4 gig assan of corona erbij moet kopen
en er ook geen 35mhz bij zit.
en weet niet met hoeveel miliwatt die zend en of dat legaal is in nederland.
en er schijnt geen gebruikers aanwijzing bij te zitten
dus voor mij persoonlijk vind ik het nix
liever me vertrouwde futaba zender kost wel wat meer
maar dan heb je ook wat
zou eventueel anders kijken voor spektrum dx6i
denk dat je net zo duur uit ben als je die in nederland koopt.
die is 179 met ontvanger
en dan is die snel binnen. geen extra duane kosten en gewoon makkelijke garantie
want heb even uitgezocht als je hem bij hobbyking koopt en laat verzenden met corona en ontvanger 2.4 kost het:144.17 dollar
dat is dan 106 euro omgerekend
maar heb je geen garantie en komen nog duane kosten bij als je eruit gepakt word
denk dat je slimmer af ben met dx5 of dx6i
met dx5 ben je nog goedkoper uit zelfs alleen maar 5 kanalen
suc6 ermee

nu ik het zo ff terug lees is het een hoop en en en en:P
haha maargoed hopelijk begrijp je me

jouribakker, goede info! Keek soms ook naar die zender voor iemand maar dan is de dx6i toch een betere overal.

Nou mijn Clouds Fly is ook binnen gekomen! 18/2/2010 besteld en nu dus 12 dagen later binnen zonder 'bla bla'! Dus voor 7 tientjes klaar

Alleen nog wachten op de lipo's en de bommen vreemd want die had ik op de zelfde dag besteld had er 2 orders van gemaakt maar die zijn er nog niet.

Morgen avond even in elkaar plakken de 2de keer gaat alles altijd veel sneller.

ow ow ow wat heb ik toch heerlijk in hoek van holland gevloge vandaag
niet teveel mensen op het strand
lekker 5 volle lipo's bij me
me clouds fly
en geen vriendin:P die was lekker winkelen
heb me prima vermaakt maar na 3 volle lipo's was ik het toch wel zat
mischien morge weer ff
hij ligt al klaar in me kofferbak
al zit die nog een beetje onder het zand
en tnx voor compliment

Filmpje gemaakt van de Floater Jet, vanaf minuut 3 vlieg ik