Countdown foto's nieuwe Compass 7HV (foto's online)

Hoi Willow,

alle Compass heli's hebben plastic tail pulleys, nog nooit problemen meegehad. Je moet er ook rekening mee houden dat de belt op zijn plaats zal gehouden worden door 2 bearings eentje bovenaan de tailpulley en eentje onderaan, dus van eraflopen zal er waarschijnlijk wel geen sprake zijn.

De gears zijn mod 1 en van stevig materiaal, maar "time will tell".

Grtz,
Dirk

Ben meer bang voor de plastic pulley onder de maingear. Exact het zelfde systeem als Outrage en daar wil dat nog wel eens de snaar doorsnijden omdat hij zeg maar op het randje springt ookal is deze hoog. Geen probleem. Makkelijk te vervangen door een alu mocht het een probleem worden. Mischien komt het aanspansysteem hier van pas :yes:

Het aanspan systeem gaat er denk ik voor zorgen dat de belt op meer tanden aangrijpt, het omtrek contact wordt verhoogt (beetje zelfde principe als de all-beltdrive van de Protos500).
Ik denk dan ook dat het totaal geen problemen geeft.
En als de juiste kunststof gekozen is, dan zal je de belt gears bijna nooit hoeven te vervangen.
Aluminium slijt in dit soort omstandigheden vaak harder.

Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig hoeveel tanden de maingear heeft? Wat de diameter is van de staartbuis, en eventueel het "industriële typenummer" van de staartriem?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Wat ik raar vond is dat de 7hv op de 3d masters was (ik vind het een hele mooie heli om te zien) maar dat er geen demo gegeven werd.

Dit schept niet echt vertrouwen.

Ook zag de belt er behoorlijk beschadigd uit en toen we vroegen hoeveel vluchten deze had gehad, waren dat er slechts 50.

Als je een nieuwe heli op de markt brengt en deze is af ga je toch demo vliegen!!!

Ik heb hem zien vliegen hoor :) en zag er heel goed uit.
Dat ze geen demos mochten geven had waarschijnlijk te maken met sponsorcontracten met de organisatie. Heb jij andere demos gezien dan Align, Mikado, Outrage en Raptor? Mis dan merken als MSH, Henseleit, ElyQ, NextD en dus ook Compass en misschien nog wel meer.

Ik heb hem zien vliegen hoor :) en zag er heel goed uit.
Dat ze geen demos mochten geven had waarschijnlijk te maken met sponsorcontracten met de organisatie. Heb jij andere demos gezien dan Align, Mikado, Outrage en Raptor? Mis dan merken als MSH, Henseleit, ElyQ, NextD en dus ook Compass en misschien nog wel meer.

+1....
en ik denk niet dat er na de naam vd 3d Masters organisatie VZW staat ;-)

Het weer zat ook niet echt mee...weet dat Sebastian stond te trappelen om te vliegen toen ik hem sprak...ik zelf ook niet minder ;)

Nou die heeft onze hele groep gemist dan :eek: jammer :(

Ik wacht toch even tot er meer bekend is over de belt :cool: Was nie goed. :rolleyes:

Compass heeft geen demo's gegeven op de 3DM omdat het gewoon veel te duur was om dit te mogen doen. Waarom denk je dat de mensen van Runryder en RCheliresource er niet waren om te filmen en foto's te nemen. Onze Engelse vriend wou blijkbaar uit alles geld slaan......

Nog even eraan herinneren dat Compass geen multinational is zoals Align en dat ze elke dollar 10 keer omdraaien vooraleer deze uit te geven. Het is een klein familiebedrijf dus tja, dure demo's ........ dan heb ik liever dat ze hun geld in R&D steken dan in demo's.

Grtz,
Dirk

Het probleem was vrij simpel,er de belt is is 8mm ipv 9mm,de builtguide was te groot en daarom liep de belt tegen de maingear.Deze is nu aangepast en de 8 mm loopt er perfect doorheen zonder de maingear te raken.Voor alle zekerheid is er nu ook een shim aan de onderzijde zodat de maingear een fractie omhoog komt en een nieuw pinion die er voor moeten zorgen dat dit probleem zich niet meer voordoet.
Alle verbeteringen worden aan alle 7HV bezitters verstuurd dus moet goed komen.

Yo guys,

hier mijn derde vlucht met de 7HV, nu met de canopy erop. De heli voelt goed aan, alleen vind ik de motor nog niet dat, maar daar wordt aan gewerkt.

Hier de video :

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Sebastian en Kevin hebben beiden een vlucht met de 7HV gedaan, dat was vrij laat meen ik, waardoor velen dit helaas hebben moeten missen.

Ik heb mij laten vertellen dat een demo geven veel geld kost waardoor de 'kleinere jongens' dit helaas niet (kunnen) doen.

Bas

Dank je Bas,

nog beter nieuws is dat Compass mij de upgrade parts, nieuwe motor en nieuwe blades opgestuurd heeft, dus die moeten hier binnenkort zijn. Dan ga ik eerst de nieuwe motor testen en dan later eventueel eens een Scorpion 4035/560 erin gooien om het verschil te weten.

BTW, mijn vliegmaat Guy heeft de video gerendered en het beeld is nu niet meer zo gesandwiched, thanks Guy !

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt:
Hi Dirk,
ok, hopelijk liggen ze ook op mijn deurmat als ik terug ben.

Ik heb ook reeds een scorpion liggen maar wil eerst de compass aan de tand voelen, tot nu toe valt hij niet tegen, sterker nog .... presteert erg goed en wordt niet heet.

Bas

Back