Curtiss Wright CW22B PHIB

Die airbrush canister is een goed idee .
Persoonlijk heb ik zo min mogelijk gevelste randen of lasnaden in mijn luchttank . Dat maakt ze sterker . Je praat toch bij een 105 psi over 7 kg per vierkante centimeter kracht . En dan staat er op een 400 cc busje spontaan een 483cm2=3382kg druk . Dat zijn beste bommetjes.

Laatst bewerkt:
We raken steeds meer thuis met dit toestel .
IMG_20241103_175628.jpg

Motorkap bevestiging heeft weer een nieuwe steun ivm uitgelubberd schroefdraad .
Gelijk nieuwe inlaat pakkingen gesneden en de isolator gevlakt ivm valse lucht . De motor begon weer met terugslaan afgelopen zondag . En bij loshalen carburateur van de motor was er een stukje vochtig pakking te zien wat normaal moet afdichten . En de 45 en 62 zenoah motoren staan bekend om hun bijterig gedrag wat daar vandaan komt .
Flap mix met hoogte is nu perfect . Hoogte mix met landingsgestel uit is nu ook goed
Landingen zijn nu een eitje met dit toestel .

Schitterend Serge, volgende week nog verplichtingen :(
Maar vanaf dan zijn de woensdagavonden ook weer ingepland om te vliegen (en ja, ik kom ook weer eens naar Ede, sleep Ray dan ook wel weer mee ;) ).

Laatst bewerkt:
Dit weekend heeft de Curtiss gevlogen op het flightline evenement van de HLC.
Ook samen met meerdere andere warbirds.
Toestel heeft zich voorbeeldig gehouden tot de laatste vlucht .
Toestel gestart , roeren check of alles werkt en zoals het behoort . Taxi op voor de start wakker de roeren nog eens ,alles werkt ,flaps half ,roep start . We geven kwart gas we rollen op staart met rudder uitlijnen . Half gas staart los met hoogte uitlijnen . Driekwart gas en toestel komt los . Wel heel enthousiast wordt de stijg hoek , wielen in,vol gas en down er op er komt een hele trage reactie ,flaps dicht .toestel komt enegzins op hoogte . Geen hoogteroer meer .rol en rudder daar
Gas naar een kwart neus komt omlaag en leveled ,terwijl je ondertussen ook nog enigzins het toestel voor je probeert te houden en weg van publiek . Gelijk gemeld ik heb geen hoogte meer .
Met drosselen van gas kon ik hoogte maken of zakken . In drie enigzins circuit waardige trajecten hoogte afgebouwd..
Toestel op het naastliggende korenveld uitgelijnd . Toestel in een vlakke baan omlaag gevlogen . Op een 30 cm boven het koren de motor uit en zo het toestel het koren in laten zweven .

Een geluk is dat op een scheurtje na in de motorkap er geen schade is .
Bleek dus 1 servo vast te zitten in de up positie en deze ruikt aardig verbrand . Resumerend betekent dit alle servos vervangen dus .

Bijlagen

• IMG_6052.JPG
    IMG_6052.JPG
    41,6 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5690.JPG
    IMG_5690.JPG
    73,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5683.JPG
    IMG_5683.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 9
  • IMG_5642.JPG
    IMG_5642.JPG