Danny in halve finale !!! / WC 2007

Ik heb even de deelnemerslijst erbij genomen.

Wat me het meest opvalt en verbaasd is dat Quique Somenzini voor de Amerikaanse ploeg vliegt.

Ik dacht niet dat hij Amerikaan was ???

wie weet meer ?

Peter

Bij deze een foto van de nederlandse delagatie die eerdaags naar Argentinie vertrekt.
De foto is genomen op de trainingssessie op het vliegveld van M.V.C. Delta in Oss.

f3ateamyn4.jpg

Van rechts naar links:

- Jan van Vliet : Team manager, Coach & Helper
- Danny van Vliet: Deelnemer
- Henny van Loon: Internationaa jurylid

Hopenlijk hebben ze daar ook internet zodat ze een update kunnen sturen over de voortgang aldaar.

Danny succes!

Quique Sominzini komt uit Argentinie en heeft ook jarenlang gevlogen op de wereldkampioenschappen voor dit land. Toen hij beroepsvlieger werd, is hij naar de verenigde staten verkast om daar de kost te verdienen. Het bevalt hem daar waarschijnlijk zo goed dat hij de Amerikaanse nationaliteit heeft gekregen en dus nu voor het Amerikaanse team vliegt. Bij het vorige wk was het nog niet geregeld en heeft hij daarom niet meegedaan. Dat moet wel vreemd zijn, vliegen in je geboorteland voor een team uit een ander land.

groeten van Erik

HankyLoony zei:
Mooi plekkie om onze verslagen van de ervaringen in Argentinië te posten.
Henny
Jongens, succes daar straks.
En we volgen het natuurlijk op de voet, moge dit een mooi draadje worden met jullie ervaringen aldaar.

Hier een eerste bericht uit Argentinie.

Gisteren openingsceremonie.
Zeer spectatulaire gebeurtenis met de nodige plichtplegingen.
NL tiem was met 6 man aanwezig (vlieger, TM en jury)
Organisatie is niet perfect (op z'n Argentijns), maar goed genoeg.

Vandaag 11-11 de eerste vliegdag.
1e vlucht van Danny. Uitstekende vlucht, maar nog geen punten bekend.
Opvallend:
Jason Shulman electro met veel power.
Heeft in mijn ronde meer punten dan Cr.Paysant Laroux
Somenzini vliegt met dubbeldekker van (2x) 1.71 m
Niveau valt tegen, naar schatting 4e.

Het weer was vandaag een koude start met aardig wat wind.
Vanmiddag was beter, zonning met minder wind.

Morgen 2e vliegdag, dan meer.

De bijbehorende foto's worden geuploaded door Winfried.

Henny van Loon

Hoi Henny,

Kan je als 'huiswerk' misschien even uitzoeken wat voor 'pruttel' er dan in die kist van Jason Schulman zit? Aangezien je opmerkte dat ie erg veel power had?
;-)

Suc6 daar!

Groet
Winfried

Als ik dit zo doorkijk:
http://www.argentinaf3a.com/preliminary-flights.aspx

Code:
1   PAYSANT-LE ROUX Christophe      FRA  1182,00					
2   SCHULMAN Jason                  USA  1167,20					
3   ONDA Tetsuo                     JPN  1163,00					
4   SOMENZINI Quique                USA  1162,20					
5   MATT Wolfgang                   LIE  1136,00					
6   SILVESTRI Sebastiano            ITA  1119,00					
7   AKIBA Yoichiro                  JPN  1116,60					
8   JESKY Andrew                    USA  1111,80					
9   WISSINGER Markus                GER  1110,00					
[..]
30  VAN VLIET Danny                 NED   999,60

Dan lijkt CPLR toch redelijk te gaan winnen?

Respect voor Danny, overigens, 30e in een deelnemersveld van 82 man is toch geen kattepis..

volgens dit trouwens niets zeggen voorlopig klassement doen de belgen het nog veel beter.

12de en 13de. Eindelijk nog eens iets om als BELG trots op te mogen zijn.

Peter

3w_flyer zei:
volgens dit trouwens niets zeggen voorlopig klassement doen de belgen het nog veel beter.

Ik zou het niet nietszeggend willen noemen. Sure het is niet de einduitslag, maar wel een weergave van de verhoudingen. Als je naar de top-10 kijkt, die loopt van 1182 naar 1108, de 11e score is onder de 1100. CPLR komt dan als eerste, dan komt er een gat van 14,8 punten, dan komt plek 2,3 en 4 waar in totaal maximaal 4 punten verschil tussen zit, dan zit er weer een gat en dan komt de rest.

Natuurlijk kunnen mensen pieken op andere tijden, toestellen kunnen kapot gaan, het weer kan tegenzitten, enzovoort, maar je kunt dit toch redelijk vergelijken met de laatste peilingen voor de verkiezingen; redelijk accuraat.. (famous last words ;))

We zullen zien ;)
12de en 13de. Eindelijk nog eens iets om als BELG trots op te mogen zijn.

Zeker goed nieuws voor de Belgen en idd iets om trots op te zijn!

hezik,

die punten mag je zowiso niet optellen.

alles wordt herleid naar weet ik wat maar aangezien nog geen enkele ronde volledig gevlogen is. Winfried kan dit veel beter uitleggen denk ik.

Alle punten zijn relatief tov de beste in een ronde. Maar je ziet al wel een beetje wie goed bezig is en wie niet. Het kan een paar plaatsen schelen maar niet veel meer.

Als je nu gewoon naar de punten kijkt staat België zelfs voor Italie in de landenstand.

Peter

De punten heb ik niet opgeteld, dat heeft de organisatie gedaan. Dit zijn dus geen relatieve scores, voor zover ik kan zien. Sowieso zijn ze niet door mij opgeteld en lijkt mij dat de organisatie (die ze optelt) wel weet wat wel en niet kan ;)

3w_flyer zei:
Als je nu gewoon naar de punten kijkt staat België zelfs voor Italie in de landenstand.
België doet het als team helemaal goed. Ik hoop dat jullie dat vast weten te houden of zelfs kunnen verbeteren.
Waar kan ik op vliegles in België ?

De stand nu zegt erg weinig. Je moet niet naar het totaal kijken. Het lijkt leuk, maar het zegt echt weinig. Je moet per panel kijken.
Het is en blijft een feit dat juries een standaard hebben wat tot gevolg heeft datm een panel hoger of lager zit dan een ander panel.

Danny heeft de eerste ronde een aardige vlucht neergezet als je kijkt naar panel 4. Na 2 dagen daar nog een 11e plaats. De britten, ieren, canadezen en 2 zwitsers achter zich latend. Ik heb ook vluchten gezien dat ze voor hem uitkwamen! Dus goed.

Bij panel 1 staat hij na 2 dagen 17e. Namen die in panel 4 achter hem staan, staan nu nog wel eens voor hem. Wellciht niet zo'n heel goede vlucht (relatief). Let wel dat hier 1 punt beter vliegen (wat minder is dan 1 punt op een figuur!) en je schuift 3 plaatsen naar boven of beneden. Panel 1 lijkt trouwens wat lager te zitten dan panel 4. Dit kan echter ook te maken hebben met een sterkere wind die er volgens de beirchten was.

De regio waarin hij normaal vliegt is een plaatsing waarbij je op 4 vluchten (3 tellend) zulke kleine verschillen hebt, dat je met 1 beter figuur in een vlucht 10 plaatsen plus of min kan gaan. Dus net wel of net niet de halve finale.

CPLR staat trouwens in ronde 2 op plaats 3!, wat ik verrassend vind. In panel 3, met dezelfde vliegers, is de stand heel anders! Wel opmerkelijk.

Als je naar de punten kijkt zegt het totaal aantal punten niets. Het wordt voor iedere ronde berekend naar de winnaar. De winnaar van de ronde krijgt 1000 punten. De rest krijgt daaraan gerel;ateerd. Danny als voorbeeld panel 4: 515,6 / 557 * 1000 = 925.67

Kijkende naar de top:

Ronde 2: Jason schulman 1000, W.Matt 992.62, CPLR 988.75
Ronde 3: CPLR 1000, Q.Somenzini 973.20, T.Ondo 969.33, J.Schulman 965.77

Men kan 1 ronde laten vallen dus feitelijk staan schulman en CPLR nog gelijk. Hoe goed je ook vliegt je kunt nooit meer dan 1000 punten halen. In ronde 3 kun je wel zien dat CPLR dusdanig goed gevlogen heeft dat waarschijnlijk iedereen die vlucht kan schrappen.

Trouwens nog iets wat ik met eigen ogen meermale gezien hebt. CPLR vind ik niet echt met kop en schouders boven de rest uitsteken als je naar het P-programma kijkt. Het WK wordt daarmee ook niet bepaald! Men moet zich kwalificeren en tja, dat lukt hem echt wel.
ZOdra de halve finale gevlogen gaat worden zie je pas echt wie de vlieger is! Dan worden de jongens van de mannen gescheiden.
Tja, en daar is CPLR verdomde goed in.
De finale is nog beter, met name het onbekende. Dan zie je pas wie er dood getraind heeft op het P en F programma of wie er gewoon die kist onder controle heeft en begrijpt hoe je moet sturen.

Heel verhaal, mar goed, vond het leuk om te vertellen.

Groeten,

Bob

Back