De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Dit is echt een ramp: zuur zeg :)

Auto take off bij de V2 was recht omhoog, zeker niet zo vooruit als ik hier zie. Dit lijkt op een gebruikersfout

Maar waarom o waarom corrigeer je niet gewoon

Hij had alle tijd van de wereld om een peuk te draaien, de problemen van de wereld
te bespreken, en dan nog even een correctie op de drone uit te voeren
zodat ie netjes omhoog gaat...

Misschien is het ook wel beter dat deze drone uit z'n lijden is verlost

Van DJI support.
(gaat o.a. over de video hierboven)

another case: Took off and flied forward onto a car.

We have found out the cause of these cases.
Not a pilot error. It is a bug relative to the IMU.
We will release a safety guide on this.
In general, check the IMU data which the MOD of the accelerometer should be about 1.00 with 0.01 tolerance. Otherwise calibration needed.
New firmware is under testing and will be released soon to fix the bug.
Sorry for that.

en daar zit je dan met je kek volgens alle geldende regels gebouwde inspire met alle mogelijke kwats aan klemmetjes beugels en de gehele rataplan.

en dan zie je, dan nog komt zoiets gewoon voor.....

haha.....is wel sneu. Machine is wel goedgekeurd in Nederland had ik begrepen?

Ik zou sowieso nooit zoiets midden op de straat gaan testen.

afwijking of niet, lijkt mij dat ie normaal nog wel op wat inputs zou moeten reageren.
Maar ja waarschijnlijk nog nooit met zoiets gevlogen dan wordt het lastig.

RtH werkt idd anders feilloos :mrgreen:

Klopt het dat de Inspire na 50 uur commercieel gebruik, terug moet naar DJI voor een service check?

Deels waar...
In het Manual word geadviseerd de Inspire 1 iedere 50 vlieguur voor inspectie naar een DJI servicepunt te brengen.

en daar zit je dan met je kek volgens alle geldende regels gebouwde inspire met alle mogelijke kwats aan klemmetjes beugels en de gehele rataplan.

en dan zie je, dan nog komt zoiets gewoon voor.....

Goh...
zeg jij hier in dit topic nu WEL iets over een conform de REGELS gebouwde Inspire? Dacht dat daar een ander topic voor was @#$%

Jammer dat jij met 2 maten meet.
Dit soort opmerkingen lokken reacties uit Gerard_NL en dat wilde je toch niet?

Dit heeft geen reet met een wel of niet conform regelgeving gebouwd toestel te maken. DJI heeft ondertussen erkend dat er een issue is met de firmware en dat je de IMU waarden even moet controleren VOORDAT je gaat vliegen. As we speak werkt men aan een update.

ik zeg dat er geen garantie is voor veiligheid. ook niet als ie volgens je opgeheerlijkte ren onzinnige regels en extra clipjes en ditjes en datjes gebouwd is :D

Onzinnige en opgeheerlijkte regels? Je spreekt een beetje als een kip zonder kop hier Gerard_NL. Vertel mij eerst eens over welke opgeheerlijkte en onzinnige regels je het hier hebt in relatie tot de DJI Inspire 1? Ik vraag mij af of je uberhaupt weet over welke exacte (minimale) aanpassingen het hier gaat.... Volgens mij roep je maar wat.
Beantwoord deze vragen aub ff via PM... houden we dit draadje schoon qua regelgeving....

Nogmaals,
de huidige crashes komen niet voort uit een ondeugdelijke constructie (het betrof niet eens commercieel gemodificeerde toestellen), maar komen voort uit een software (IMU) issue. Hou er maar rekening mee dat de volgende stap qua regelgeving zal zijn dat software eerst aantoonbaar goed moet zijn voordat deze op een nieuwe (commerciële) machine mag...

blikvanboven zever alsjeblieft niet zo.

iedere niet commerciele piloot weet over welke regeltjes jij predikt en word er even ziek van als ik.
dus ik voel me compleet niet geroepen dat aan je uit te leggen.

dan daarbij heb je je eigen draadje waar je die kan verdedigen die regels.

terug naar de inspire 1

waardeloos een machine van dat geld die gelanceert word met een dergelijke software fout.

Opzich jammer dat er een fout in de software zit. Maar geen enkele software vandaag de dag is foutloos bij release. Mijn telefoon, Playstation, Phantom, computer, tv etc.

Het probleem is dat het voor de bovengenoemde apparaten niet zulke gevolgen heeft als voor een vliegend object. Stel je voor dat een nieuwe boeing 787 dreamliner dit soort fouten zou hebben.

Opzich jammer dat er een fout in de software zit. Maar geen enkele software vandaag de dag is foutloos bij release. Mijn telefoon, Playstation, Phantom, computer, tv etc.

Het probleem is dat het voor de bovengenoemde apparaten niet zulke gevolgen heeft als voor een vliegend object. Stel je voor dat een nieuwe boeing 787 dreamliner dit soort fouten zou hebben.

Hebben ze ook:
http://www.ft.com/cms/s/0/1334ff42-8ef3-11e3-be85-00144feab7de.html#axzz3OnICiOfA

't is ook niet zo verwonderlijk dat er meer fouten in komen.. Vroeger was je al blij dat je met een telefoon kunt bellen, en met een computer wat getalletjes op kon tellen. Nu bevat alles zo verschrikkelijk veel software dat de kans op fouten daarin exponentieel toeneemt. En dan kun je testen wat je wilt, 100% foutvrij is erg moeilijk.

Nu lees ik dat er ook een "Firmware lock-out" op zit!?

First of all, there is a flight lock if the firmware is not updated three days after activation of the app linking to the Inspire. At least, that's the message I got when I unboxed my Inspire and powered on.

Zoals ik het nu dus lees is dat als je de Inspire niet aan internet hangt (om/na xx dagen) je een probleem hebt.

Zon mooie machine en dan dat soort dingen introduceren is niet slim.

het is dan wachten op de eerste "verplichte" update met bugs erin waardoor er honderden neerkletsen.

Back