De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Als je naar het plaatje kijkt zou je dat zo wel zeggen, hè? Maarre, heb jij M. Puller wel eens aan het werk gezien? Weet jij hoe 't ie dan gekleed is? Trouwens, weet jij hoe lang het geleden is, dat-ie naar de kapper is geweest? IKKE NIE(T), maar ik begin zo wel mijn vermoedens te krijgen...

Nou, dat was al lang niet meer nodig, hoor! Kijk, je hebt jongens-kamelen en meisjes-kamelen. Die vinden elkaar leuk*. Als je die gewoon door elkaar laat lopen begint het met het knabbelen aan een oortje

en als daar niemand op toeziet en anti-concameli-middelen verstrekt weet je waar het eindigt. Op een gegeven ogenblik hadden we er dus een heleboel. Voor de wok bleken ze ongeschikt en ook voor andere toepassingen wisten we niets te verzinnen, dus we hebben ze maar op Ebay aangeboden. Uiteindelijk zijn ze toen gekocht door een Chinees, die er nog een boel gelazer mee heeft gehad om ze het land in te krijgen omdat de CI-documentatie niet in orde zou zijn. We hebben toen maar een stapel stickertjes nagestuurd en toen geloofden ze natuurlijk meteen, dat alles in orde was.

*uiteraard met uitzondering van de homelen en de lesmelen, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt: 27 jan 2011
  2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nee. Ik heb M. Puller redelijk vaak gezien, gesproken ook zelfs, al dan niet digitaal, maar "aan het werk" gezien?
    Nee, dat genoegen heb ik nog nooit gehad.

Zie boven. Geen flauw idee! Boeit me ook niet zo erg, zolang hij zich maar zoveel mogelijk bedekt. En dat is inclusief voeten. Een boerka zou voor M. Puller geen slechte optie zijn.

By the way: Kan ik die MBFB-stickers niet rechtstreeks bij jou halen, Jan?
    Op elke Fennek-rekening uit het Leutelpaleis staat 37,50 euro "bestickering".
    Het lijkt verdorie de NMBDH (Nederlandse ModelBouw DetailHandel) wel...

3. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    37,50?.... voor mijn Cherokee kostte de sticker 76,95 euro. En hij had hem niet eens op voorraad, ik heb er drie weken op gewacht. MP wil natuurlijk een nieuwe dikke auto onder zijn kont!

4. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Hoe had jij dat dan voor je gezien; in een Burqa aan Fenneks sleutelen?
    Ik denk dat ik nu begin te begrijpen wat het verschil is tussen een veiligheidskundige en een veiligheidsdeskundige...

Tja, dan moet je natuurlijk wel even de specificatie op de factuur lezen. Die 76,95 was inclusief de nieuwe MBFB belasting op transportmiddelen voor ex-MBFB ondernemers met een midlife crisis en compensatiedrang.
    En tja, dat Jan zijn voorraad stickers kwijtgeraakt was tijdens de verhuizing, daar kan ik natuurlijk ook niet veel aan doen (behalve ze zelf van buiten de Berg importeren, maar daar waag ik me maar liever niet aan)

5. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    M.Puller, kun jij die Cherokee even ten behoeve van de MBFB-community aan de ketting leggen? (uiteraard tegen het gebruikelijke tarief). Dat toestel is voor eigen gebruik in het buitenbergse gekocht en ik wil eerst eens het antwoord van Postbus 51 afwachten of 't ie 'm hier wel mag gebruiken of niet. Straks moeten we 'm nog in beslag nemen... :???:.

6. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Niet. Heb ik ergens in dit epos geschreven dat ik jou heb zien werken?
    Daggutnie... Laat staan in een boerka. Ik heb alleen de suggestie gedaan dat je dit nuttige kledingstuk zou kunnen gaan gebruiken om je nogal niet-estetische uiterlijk aan de kritische blikken van de Berg- en buitenwereld te onttrekken.

Overigens, maar dat zoals gewoonlijk terzijde, is het in jouw geval niet "sleutelen" maar nog steeds "leutelen". Het is en blijft tenslotte een "leutelpaleis". Die naam staat er nu ook weer op, dus niet stiekum je naam gaan veranderen. Dat zou namelijk twee consequenties hebben:
    Ik moet de dames weer een schietoefening opdragen en jij krijgt een opslag van je "lichtreclame-belasting".

Kijk nu eens naar die zinsbouw. Als jij je personeel net zo laat leutelen als jij schrijft, nou dan houdt je bedrijf het hier niet zo lang vol, dat geef ik je op een papieren briefje. Ik zal vriend Baggeraar er eens naar laten kijken als hij weer eens langs komt. Je geeft jezelf weer een enorm brevet van onvermogen:
    "Ik denk dat ik nu begin te begrijpen..." Je weet het dus niet eens zeker.
    Zorg daar nou eerst eens voor, dan kleppen we wel verder.

Dat zou ik inderdaad maar niet doen, want zoals je het wellicht is opgevallen leest Henri ondertussen weer mee (Welkom Henri!) en die gaat daar vast iets van vinden. 42 pagina's later krijgen we dan het verzoek van Robert om Berg 3 alvast warm te laten draaien, omdat de MBF-servers een beetje rood aanlopen. En nog zo'n verhuizing heb ik niet zo'n trek in.
    Dus importeren: No way José! (spr: Gosé)

7. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    *zucht*
    Nou vooruit dan maar (blijkbaar heb je de link naar het plaatje al een tijdje klaar staan onder je favorieten): wat is er volgens jou dan mis met mijn uitstraling?

Eerst klagen over mijn zinsbouw en dan beginnen over een papieren briefje. Ja nogal wiedes. De tijd van de stenen tafelen ligt gelukkig alweer een tijd achter ons (hoewel je er in het geval van 's lands krijgsmacht nooit helemaal zeker kunt zijn in hoeverre zij de vaart der volkeren bij heeft weten te houden)

Tja, liever toegeven dat je het niet zeker weet, dan hetgeen waarvan je weet dat je het niet (zeker) weet negeren, toch?

Ach, misschien dat Henri even wat nieuw licht kan laten schijnen op de vraag hoe het kan dat op de conformiteitsverklaring van de "op speciaal verzoek ietwat gemodificeerde" Fenneks, gewoon jouw handtekening prijkt?

PS: @Jan: Ik heb de Jeep even naast het kamelenhok geparkeerd. Die beesten voelen zich vreemd genoeg erg op hun gemak met zo'n ding in de buurt. En dankzij de "geur" die die beestjes verspreiden, weet ik vrij zeker dat niemand het in zijn hoofd zal halen om hem daar op eigen initiatief weer weg te halen. Mocht je ooit besluiten om hem weer vrij te geven, dan trek ik hem wel een keer met de ramen open door de wasstraat. (uiteraard tegen het aangepaste tarief)

8. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Jeep? Oh gelukkig, ik dacht echt even dat het over mijn Piper Cherokee ging.

-edit-
    En bedankt dat je hem uit die boom hebt laten halen Jan. Echt tof dat je hem weer gewoon op de grond hebt gezet......

9. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ja hoor, probeer je er maar uit te draaien. Waarom zou je een vliegtuig bij het Leutelpaleis brengen? Zie ik eruit als Berto ofzo? Daggutnie!

Kom zeg, als we daaraan gaan beginnen staat Roel hier binnen no time met een Schnellboot op een trailer voor de deur. Waar moet ik zo'n ding neerzetten, op de hoek van de straat soms? Ik denk niet dat de buren daar blij van gaan worden.

En even een halletje bijbouwen gaat 'm ook niet worden. Als ik nog terugdenk aan al het gedoe met vergunningsaanvragen in verband met de verhuizing en de daarbij behorende "onkostenvergoedingen"... Mijn portemonnee is de klap nog steeds niet te boven.

10. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Oh nee hoor, ik probeer me nergens uit te draaien. Ik ben allang blij dat hij niet aan de ketting ligt.
    Maar dan ben ik wel benieuwd van wie die Jeep is die nu onder de kamelenharen zit....

11. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    MP, vriend...

Het feit dat Henri hier even langs is gelopen is toch geen reden om meteen op z'n "Henriaans" te gaan converseren hé?
    Of logeert hij "toevallig" even in het Leutelpaleis omdat hij iets met die stickertjes wil doen?

Je mag overigens van geluk spreken dat de tijd der stenen tafelen inderdaad achter ons ligt. Ook bij de KL. Anders zou je je een hartverkleppering schrikken als de belasting-aanslagen van Jan bezorgd werden. Het is op papier al een karrevracht vol, laat staan op steen... Daar wordt je deurmatje niet vrolijk van! En het luik van de kruipruimte er onder ook niet...

En over die handtekening van mij: op bepaalde gebieden bén ik toevallig "notified body". Dus mijn handtekening staat daar niet voor niets.

12. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Jij bent "notified body" op het gebied van minibars, LCD-tv's, en soundsystems?
    Laatst had ik zelfs een aanvraag voor een geklimatiseerd opbergvak ter grootte van een "Zware van de Weduwe" en een minibar met geintegreerd vriesvak! Het geheel natuurlijk uit te voeren in diverse groentinten.

13. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hmmmm.... ziet er niet uit als het inwendige van een Fennek.
    Eerder van een Jeep, maar 't kan ook een strééééééétched Piper Sherokee zijn.

Haal je niet een paar aanvraagjes door elkaar?

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja, misschien was je blijer geweest als dat wél was gebeurd.

Onvoorstelbaar, dat iedereen dit heeft overleefd. ZS-PS-endannogwat? Ook nog rondvliegen met illegale markeringen dus! Die auto is nog wel te repareren, maar de Piper kun je natuurlijk weggooien. Mooi, zijn we daarvan ook weer verlost. Gelukkig heb je de foto's nog.

15. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Ho ho, repareren! weggooien kan altijd nog.

Met al het nog goed te gebruiken schroot in dit draadje kan dit rompje nog best wel vliegend worden gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wil jij je er even niet tegenaan bemoeien? Dankuwelalstublieft.

Er wordt hier niets gerepareerd. We kennen 'm. Dan moet jan-en-alleman er weer aan te pas komen, slingeren er weer overal onderdelen op Davy's Queens gras en moet ik Deesel de hele dag binnenhouden of extra verbandtrommels aanschaffen.

Nee, hij koopt maar een andere. In het buitenbergse. Een 140 is genoeg, anders neemt-ie weer betalende passagiers mee. Ik heb nog wel een adresje voor 'm.

PIPER CHEROKEE 140, Used PIPER CHEROKEE 140, PIPER CHEROKEE 140 For Sale At Controller.com - Page 1

Even laten keuren op MBFB-luchtwaardigheid, stickertje er op, papiertjes er bij en hij kan zó worden ingevoerd.

Zo, dan ga ik eens op m'n gemakje uitzoeken wat we zullen gaan rekenen voor een aanvullende, verplichte MBFB-keuring, bijzondere-MBFB-verbruiksbelasting, MBFB-douanerechten, MBFB-BTW, MBFB-B-op-transportmiddelen en wat er nog wel meer aan belastingen te heffen zal zijn op zo'n toestel.

Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    @Beste Arjan.
    Om niet een uiterst iinteressant verhaal over CE-ellende te doorkruisen met nóg meer aanvechtbare stellingen van jouw kant, hier maar even een vraagje.

Wil je dat even verklaren? Ik ben namelijk van mening dat een stofzuiger wel degelijk overlast bezorgd. Zeker indien onderhavig apparaat vóór 's ochtends 10:00 plaatselijke tijd wordt gehanteerd op mijn slaapkamer, terwijl ik nog steeds steeds in Morpheus' lieftallige armen rust.

Ik word op zo'n moment uiterst kribbig wakker en Morpheus is dan ook nogal kort van stof. Misschien heeft dat te maken met de functie van de STOFzuiger, maar dat, zoals gewoonlijk, terzijde.

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Goed lezen Roel.
    Wie heeft er last van? JIJ, ROEL VAN ESSEN

En wie niet? WIJ, DE ANDEREN

Dus dat klopt als een bus dacht ik zo.

Ik vond hem trouwens zelf wel leuk gevonden, dat zinnetje

19. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Overigens nóg een heuglijke mededeling:
    Vriend Henri is vannacht vader geworden van zoon Bas.
    Zie:
    [128428] beginnersvragen%3B-welk-vliegtuig-zal-ik-nemen
    Ik neem aan dat we binnenkort beschuiten met blauwe muizen op de Berg zien verschijnen; wellicht heeft Richard al een opdrachtje van Henri gekregen voor het bakken van een aantal meer rollen dan gebruikelijk.

Overigens vrees ik het ergste; het jong is nog geen dag oud en begint al te vragen: "welk vliegtuig zal ik nemen?"
    Als wij straks krante(n)koppen zien met foto's van een baby die vreemde dingen doet bij het staartwiel van een Piper Cherokee, mekker dan niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb.
    Advies: drierolsprikkeldraad om alle achterzijden van jullie vliegtuigen!
    Als Zikken junior vliegtuigen "gaat nemen"...
    Volgens mij geeft dat :eek:nweer::eek:nweer:

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Lees ik dat goed? Het hoofd van de MBFB-beveiliging ligt 's ochtends (zeg maar bijna 's middags) om 10.00 uur nog gewoon op 1 oor? Of is dit een typisch voorbeeld van een Freudiaanse verspreking en bedoelde je eigenlijk "kantoor" i.p.v. "slaapkamer"?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina