De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik vond dat zinnetje makkelijk gevonden... gewoon doorlezen, dan kom je er vanzelf.
    Maar goed, nu het verhaal vanuit mijn perspectief:
    Wedden dat ik jou (één van de 'anderen" dus heel veel last kan bezorgen met een stofzuiger?

2. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Ja vast maar jij als veiligheids(des)kundige weet als geen ander dat je de stofzuiger daarvoor oneigenlijk moet gebruiken, waardoor de CE sowieso niet meer geldig is én je één van de belangrijkste regeltjes van je werkgever overtreedt; volgens mij is het oneigenlijk gebruik van Hare Majesteits materiaal zeer streng verboden. Zelfs voor jou.

En Jan, dat adresje van jou had een leuk exemplaar voor de handige doe-het-zelfert.

Aangezien ik particulier ben is er geen sprake van invoer of import of hoe heet dat, dus dat gedoe met die stickertjes en papiertjes is helemaal niet nodig. En volgens dat adresje van jou zat het er trouwens allemaal gewoon bij dus ik kan hem zo op/boven de Berg in gebruik nemen. Gelukkig maar.

3. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    "De Berg is van ons"

Hoi,
    Ik ga me d'r ook even in mengen. Het gaat over een "Berg" die "van ons" zou zijn.... Nou, er is maar een berg alhier in Nederland en dat is de Kauberg in het verre Limburg. Zeg nou niet "dat is geen berg" want dan wil ik degene die dat zegt wel eens met de fiets tegen die berg( 14% dus) zien oprijden. Voor de rest zie ik ik een hoop praat over het figuurlijke "leutelhuis", zeer vermakelijk... Trouwens , over die kamelen: ik weet nog een fabrikant die de "kamelenvoeten" heeft gebruikt om de banden van zijn terreinvoertuigen meer tractie in het woestijnzand te geven, heb je er een paar over, mail dan de fabrikant, hi hi. Hoe eerder de voeten zijn aangeleverd des te minder kamelen er kunnen opduiken naast Jeeps , Fenneks( is de naam van een afrikaanse woestijnkatachtige, maar dat terzijde) enz.
    M.vr.grt., Max

4. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Even een kort berichtje vanuit de lounge. Ik kreeg inderdaad een aanvraag van een jongeman met een heel blij gezicht, wat mij verbaasde, want normaalgesproken bekijkt ie alles met een kritische blik. Hij kwam met het verzoek voor het bakken van een aantal rollen beschuit. Hij had alle MBFB bewoners en bezoekers precies geteld, maar ik heb dat aantal met 5 vermenigvuldigd en ze rijkelijk gedoopt in de versuikerde blauwe anijszaadjes. Als er miniatuur Hezikjes op de berg verschijnen willen we dat in elk geval weten. Hij mijmerde iets over CE markering, maar dat heb ik genegeerd. Hij mijmert tenslotte wel meer. Vanavond staan alle tafels in de Wok Inn volgeladen met deze heerlijke vreterijen. Dat het iedereen maar mag smaken. Zelf ben ik even weer een weekje op dienstreis in het buitenbergse verre oosten ... even 2 bakkerijen bekijken in het land van de glimlach en 1 bakkerij in het land van de curry. Latersss ...

5. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    O?? Heeft u daarvoor toestemming (in drievoud, dun op dik neer met kroontjespen graag!) gevraagd aan ons charismatisch leider Jan?
    Nee zeker. Dat dacht ik al. Anders had u uw bericht niet geopend met een obligaat "Hoi". Gevolgd door een komma en vervolgens een hoofdletter. Ik verwacht meer van iemand van mijn generatie, maar dat terzijde.

Waar leest u dat "De Modelbouwberg" in Nederland is gelegen? Graag even exact het postnummer dankuwelalstublieft.
    Het feit dat Limburg aan Nederland zou toebehoren is weliswaar historisch correct, maar wij zien dat liever niet op schrift. Dat ligt sinds de opkomst van een licht geblondeerde politieke lawaaipapagaai uit Venlo nogal gevoelig.

Vervolgens graag even de atlas pakken en de Cauberg opzoeken. Ziet u wat ik bedoel? Cauberg. Met de C van Charlie. Of heeft u toevallig een kauwtje gevat? Ja, ik bedoel een kauwtje, die onechte neef van de hollandse kraai.
    En alleen een absolute masochist gaat de Cauberg opfietsen. Een potentiële zelfmoordenaar alleen maar af. Met uw kennis van deze berg schaart u zich dus onder een van deze twee categorieën. Geen fijne, noch betrouwbare gesprekspartners.

Oh? Zo vermakelijk vinden de meesten hier op de Berg het LeutelPALEIS niet. Zeker niet na het ophalen van hun voertuig.
    Leutelhuis... U kunt op een makkelijker wijze gillende ruzie met MP krijgen.

Ik zal u de rest van mijn commentaar op uw verhaal besparen.
    Een paar tips:

a) U stelt zichzelf netjes voor bij Jan. (Tijdens diensturen en na een geboorte: tafel 4 Wok Inn. Buiten deze tijden: 1e verdieping boven de Wok Inn, daar waar de kluis staat)
    Als u niets voorstelt, wordt tip a al een moeilijke, maar daar kunnen wij niets aan doen.

b) Als Jan u gunstig gezind is, loopt u kans om hier wat rond te kijken. Vooral uzelf niet te snel profileren, want dan wordt u binnen no time onbarmhartig onder de groene zoden geschoffeld. Daarbij vergeleken is het CE-draadje een dameskransje.

c) Leest u zich bijzonder goed in. Niet alleen deze luttele pagina's, maar ook deel 1 van het Berg-epos: "De Berg in van mij!" De eerste 20 bladzijden krijgt u cadeau; onbelangrijk geneuzel over manieren hoe men elkaar z.s.m. koud maakt.

d) Zorg voor voldoende incasseringsvermogen. Bij gebrek hieraan bent u bij voorbaat kansloos.

e) Ga niet beginnen over *rca's of *lifanten want ook dan is uw verblijf hier van korte duur.

Succes.

6. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Richard, dat was pas beschuit! Lekker hoor.
    Moet zeggen dat ik toch niet helemáál ontspannen heb gegeten. Die bordjes die sinds gister in de Wok-In hangen maken me wat nerveus. Jan, wat is het idee hier achter eigenlijk?

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    De verklaring hiervoor is vrij simpel.
    Sinds kort schijnt hier een Limburger/Brabander rond te lopen.
    Die mannen hebben wat andere gewoonten. Eén daarvan is dat ze half staand proberen te poepen. Da's op zich nog niet zo'n punt (de endeldarm staat dan beter in lijn met datgene wat daarna komt), maar ze staan OP DE BRIL.
    Vandaar dat Jan de uitbater van onze Wok Inn opdracht heeft gegeven om dit te inspecteren en elke keer als er zo'n lapzwans weer acrobatische kunsten uit probeert te halen een schot hagel iets boven de 1,90m door de toiletten af te vuren.
    Na één keer laten ze het dan wel uit het hoofd. Ze zijn dat hoofd namelijk kwijt.

En ja, sorry... de bordjes zijn in het Engels.
    Jan zag een aanbieding en je kent 'm... "Ons bent zuunig!"
    Of, de hedendaagse variant daarvan: "Tja, crisis hé?"
    De uitbater van de Wok Inn wacht vol spanning op de reeds eerder aangeduidde blonde politieke lawaaipapagaai. Voor hem heeft hij een dubbele lading en misschien schiet hij "per ongeluk":rolling: ook wat lager...

8. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    De Berg

Ik was misschien ietwat vrijpostig ik zag niet direct dat het e.e.a. zo gevoelig ligt. Overigens, hoe lang kan het kan het duren dat een "in drievoud met kroontjespen geschreven" aanmeldingsverzoek ook werkelijk wordt beantwoord?
    Ik schat zo dat dat elke periode tussen 1 dag en meerdere jaren kan zijn?
    M.vr.grt., Max

9. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Gevoelig? Wat heet gevoelig... Een aantal onder ons is techneut. Op zich prima lieden, maar ergens in de genen van techneuten zit een gen wat erg lange tenen veroorzaakt. Kijk alle "technische fora" daar maar op na; ieder acht zijn eigen duif een valk. En o wee, als je daar tegen in gaat!

Dus jezelf op een wat subtielere manier presenteren dan met: "Ik ga me d'r ook even in mengen" is wel zo verstandig.
    Bovendien: de titel van dit 2e deel van het Berg-epos is weliswaar "De Berg is van ons", maar dat houdt niet meteen en automatisch in dat jij ook bij die "ons" behoort.

Hoelang het duurt voor je antwoord krijgt?
    Maak maar een mooie scan van je aanvraag, post die hier en je krijgt antwoord. Een paar tientjes erbij doen bespoedigd de behandeling meestal aanzienlijk.
    Jan is niet corrupt, maar wel gunstig te stemmen.

10. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    En alles waar "heli" voor staat komt op mijn buro terecht :cool: "Helimax" waar staat dat voor ? een kinderzitje voor een helikopter ?
    Je aanmeldingsverzoek is geaccepteerd dus mag jij je aanmelden bij Jan.

Succes !

11. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Laat dat woordje 'ietwat' maar weg.

Kunt u dat nader toelichten, mijnheer van Essen? Waar slaat dit in vredesnaam op? Kan er een voorbeeld worden genoemd? Als ik ergens nijdig om kan worden is dit soort nergens op stoelende kreten. Zulke kreten worden in het buitenbergse al voldoende geslaakt, dus laat ze daar maar los. WIJ zijn daar niet van gediend. Ook JIJ, ROEL VAN ESSEN weet dat duvels goed. En waar ik helemaal gloeiend van kan worden is de bewering, dat een techneut niet tegen kritiek kan!!!!

Daggutnie! Dat aanmeldingsverzoek is met RODE inkt geschreven. Misschien dat onderhavige daarmee zijn politieke voorkeur wil uitdragen, maar daaraan hebben we hier geen behoefte. Een aanmeldingsverzoek wordt met gewone, zwarte inkt geschreven op gewoon papier met een gewone kroontjespen en dan ook nog goed leesbaar en in drievoud, dus drie keer. Geen carbonpapiertje er tussen.
    Dan heb ik ook nog wat voorbehoud bij iemand, die zich bedient van de forumnaam 'heliMAX'. Nu hoeft hier niemand zich van mij 'heliMINI' te noemen, maar enige bescheidenheid vind ik wel gepast.

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja, dat kan ik...

(Jan op het strand van Hoek van Holland)

Need I say more?

13. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Nu ben je zeker heel erg tevreden over jezelf, mijnheer van Essen?

Nu moeten we zeker met z'n allen heel smakelijk gaan lachen om zo'n smakeloos mopje?

DAGGUTNIE!

Bahbahbahbah en nog eens bah. Dat is dan hier een steunpilaar voor het MBFB-management, iemand waarop je vertrouwt, iemand waarop je bouwt. En dan even zo tussen neus en lippen door krijg je achteloos een dolksteek van 'm in de rug. Verachtelijk, infaam! Had ik al 'bah' geschreven? Zo niet, dan bahbahbahbah en nog eens bah.

14. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja, best wel, in feite. Eigenlijk: zoals gewoonlijk.

"Moeten"? Er "moet" hier niets. Maar bij iemand met een gezond geval voor humor zullen op zijn minst de mondhoeken iets omhoog krullen, ja. En over de term "smakeloos" valt natuurlijk uiterst lang te discussieren.
    Echter of dat zin heeft bij iemand die fervent consument van tipansaus is...
    Ik waag het te betwijfelen.

Moet ik Botter even roepen?
    Dat scheelt je namelijk behoorlijk wat typewerk.
    Dan kan je in één keer intypen "bigbah" en weet iedereen wat je bedoeld.

Als een niet-techneut zulke lange tenen had, was er op z'n minst een 80-tons wegenwals overheen gereden.
    Het lijkt hier het CE-draadje wel...

Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  15. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Vanwaar de voorliefde voor het woord techNEUT? Technieker is (voor elke andere Belg) ook een gangbaar woord.

Als veiligheids(des)kundige zou je moeten weten, dat een 1-tons wegenwals daarvoor ook al meer dan voldoende is. Niet, dat je dan veel zou hebben aan zo'n ding om wegen te walsen, maar dat terzijde.

Over lange tenen gesproken: in het CE-draadje liep één of andere gozer nijdig weg omdat-ie een half-leeg-glas-type werd genoemd. Kin-der-ach-tig!

16. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nou, wie weet kom ik ooit nog eens langs om een zender na te laten kijken. Het staat dan vrij onhandig als ik je voor die tijd voor "techniet" heb uitgemaakt. (een toevallige typefout is zó gemaakt tenslotte....)

Precies...
    En als veiligheidskundige raad ik iedereen ook aan om bij dat soort werkzaamheden veiligheidsschoenen te dragen.
    Een 1-tons wals doet daar niet zo veel mee.

Kinderachtig? Nee hoor... dat heet "jezelf tactisch terugtrekken" voordat je dingen gaat roepen die als "onheus" betiteld kunnen worden.
    Bovendien: ooit die spreuk gelezen over paarlen en zwijnen?

Altijd nog beter dan het excuus:
    met zo'n laf knipoogje er achter...

Bigbah!

17. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Daar maal ik niet om, hoor! Je kunt bijna alles tegen mij aan l*llen! Wel eens gehoord van een *lifantenhuid? Wees gerust, die heb ik niet, maar de bewoordingen stoïcijns en onverstoorbaar zijn op mij wél van toepassing. Tenminste, zo lang ik denk dat ik nog wat aan iemand kan verdienen. Je moet alleen niet mijn werkplaats 'een schuurtje' noemen. Dan raak ik geïrriteerd.

Jij had het over 'op het strand van Hoek van Holland'. Daar ga ik echt geen veiligheidsschoenen dragen. Ik kijk wel uit. Dan loop je toch gigantisch voor paal? Kom nou! Even nadenken hoor. Trouwens, hoe groot zou daar de kans zijn dat je een 1-tons wegenwals over je tenen krijgt om maar niet te spreken over een 80-tons exemplaar? Misschien, dat we dat aan Henri moeten vragen, die is per slot van rekening kansberekeningskundige.
    Overigens, als wij naar het strand gaan doen we dat in 's-Gravenzande. Dichterbij en rustiger. Als we naar de Hoek gaan, zoals dat in goed Midden-Delflands wordt gezegd, dan gaan we altijd een beetje pierewaaien. Dus tegen de wind in over de pier en met wind mee weer terug.

Dat heb jij helemaal bij het verkeerde eind. Dat heet: "voldoende argumenten aangedragen hebben voor de discussie en deze verder overlaten aan andere liefhebbers". Trouwens, wel eens gehoord van de spreekwoorden 'rozen voor de varkens strooien' en 'spek in 't hondenest gooien'?

Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  18. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hmmm.... Daar zie ik hierboven anders ernstig weinig van.

Ja... én? Daar zit jij toch niet mee met je stoïcijnse *lifantenhuid?

Laat Henri er even buiten ja! Die is momenteel druk beschuiten in de blauwe muizen aan het soppen voor z'n bezoek. Waarschijnlijk lukt hem dat niet zo goed omdat de knul (onervaren als hij is) vergeten is de beschuiten te beboteren, en loopt hij zich nu af te vragen waarom die gloeiendegloeiende:eek:nweer::eek:nweer: kl*remuizen niet op de beschuiten blijven plakken.

Kijk tóch maar uit bij die noorderpier van HvH. Sinds het Atlantikwallmuseum verplaatst is naar de "Tafelbunker" zijn daar met enige regelmaat vreemde types te zien.

Nou, zet dat er dan neer in plaats van je leeftijd als argument te misbruiken! Tsssss.....

Nee.
    Welke cultuurbarbaar schrijft die onzin? Zal wel een beginnend modelbouwer zijn van 14 jaar die RTR wil kopen met minimaal budget terwijl het apparaat (vliegtuig/heli/auto/schip) topprestaties moet leveren.

19. Paul Konings

Paul Konings

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Beste Razende Roeltje,

Het gebruik van ABN en de voortgezette handgrepen van het nederlands taalgebruik zal bij de minder geoefende vaak overkomen als dat anderen cultuurbarbaren zijn.

Je hebt het over het feit dat iemand zich volgens jouw indruk achter zijn leeftijd verschuilt, nou mijn mening is dat als je op deze manier je achter zeer jeugdige beginnende modelbouwers verschanst je die aankomende modelbouwers wel ongenadig hard in een bepaalde vloeistof zet. Ik hoop dat ze dit deel van het MBF zullen overslaan want ik vindt dat moderatoren een voorbeeld functie hebben bij het MBF.:rolleyes:

Nog even iets over je berg, zelfs Mozes kwam er van terug.:D

met vriendelijke groet,

Paul, LOL

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hoe lang is het geleden, dat jij naar Hans Anders/Specsavers/Pearl* bent geweest?

*doorhalen wat niet van toepassing is.

En jij dacht, dat ik op het strand drommen mensen tegenkom, waaraan ik nog wat denk te verdienen? Daggutnie! Wel een heleboel schaars geklede dames en heren. Daar ga ik niet met veiligheidsschoenen tussendoor lopen.

Oké!

O ja? Gossie. Hoe weet jij dat eigenlijk?

Bemoei jij je maar met je eigen (vorderende) leeftijd.

Ikke. Dat zag je toch? Of nee, dat bezoekje aan Hans Anders/Specsavers/Pearl* moet jij nog maken (doen hoor!). Ik wist dat ook niet, maar heb het via Google opgezocht. Rozen voor de varkens was het vroeger, tegenwoordig zijn het zwijnen en parels. Blijkbaar als gevolg van de inflatie. Spek in 't hongdehok gooien zeggen ze in Huizen, maar dat is ergens in het Noord-Hollandse.

*doorhalen wat niet van toepassing is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina