De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Beste Paul.
    Ik word alleen razend als lieden mij "Roeltje" gaan noemen. De laatste die dat vlak voor mijn neus deed at gedurende een paar weken zijn aardappeltjes door een rietje. Weliswaar is dat dertig jaar geleden, maar betrokkene weet zich dat nog steeds vrij goed te herinneren.

Pardon? kan je hier voor ondertiteling zorgen, want de logica alsmede de zinsbouw ontgaat mij.

Ik verschuil mij niet achter jeugdige beginnende modelbouwers, hooguit achter hun leeftijd, maar dat terzijde. Bovendien hoef ik ze niet in een bepaalde vloeistof te zetten; een aantal doen dat zelf al uiterst succesvol.
    De meesten van hen slaan dit deel van het forum inderdaad over, want na de eerste 20 pagina's van het eerste deel word het te moeilijk voor ze.
    Een enkeling uitgezonderd, zoals vriend Botter.

A) het is niet "mijn" Berg; lees de topictitel.
    B) Mozes kwam inderdaad van de berg naar beneden, maar moest even later tóch weer naar boven. Dus wat wilt u met deze opmerking?

Als laatste: een paar postings hierboven wil vriend Helimax ook deze Berg frequenteren. Ik heb 'm even de procedure uitgelegd. Die is voor jou hetzelfde. Succes.

2. Paul Konings

Paul Konings

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Beste Roel,

Zoals je ziet heb ik het "tje" achterwege gelaten, niet omdat ik geen ervaring wil opdoen met het nuttigen van maaltijden via rietjes, maar nu ik je aandacht heb is het niet meer nodig.

Kennelijk zit er veel woede in je, die getriggerd door het horen van "Roeltje", tot een krachtsexplosie leidt die schadelijk is voor omstanders, eigenlijk zou dit voorstander moeten zijn qua locatie van die persoon maar dat terzijde of voor om op locatie te blijven. Heb je er al eens over nagedacht om die woede op een andere manier te verkennen en er dan mee omgaan?

Wat ik nu wel mis in je betoog, je geeft tot nu toe repliek op (bijna) alles, is dat je geheel voorbij gaat aan de voorbeeld functie die je hebt als moderator op dit mooie forum.

Klopt, het is ONZE MBF gebruikers berg, als moderator ben je slechts de BB.

Daar Mozes niet op de berg is achtergebleven is uw reactie daarop puur dom.

De procedure die ik volg is de volgende:
    Gewoon bijdragen in de hoogte dan wel volume van de Berg, dat is genoeg voor iedere MBF gebruiker.

Dan nog even een vriendelijk verzoek, is het mogelijk dat het zeuntje even de zemelap over de tafelberg haalt?

met vriendelijke groet,

Paul Konings

Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Pssssst Roel. Had je het volgende al gelezen? Nee natuurlijk, want daar ben je nu pas aan toe. HINT. HINT ;). Met een laf knipoogje er achter, dat weer wel.

4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nee Jan, dank je feestelijk.
    Dan kom ik liever even bij jou in je schuurtje om wat taart naar binnen te smikkelen...:)

5. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

In mijn ELEKTRONICA LAB wordt géén taart genuttigd. Wél dankbaar in ontvangst genomen van cliëntele, maar dat geldt ook voor flessen wijn. Bij voorkeur rode Zuid-Afrikaanse.

6. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Paul,
    Ik krijg de indruk dat je denkt (zonder geslaagd te zijn voor het toelatingsexamen) een ris woorden te kunnen dumpen alsof je hier kind aan huis bent.
    Je zinnen lezen net zo slecht als wanneer de zinnen geheel zonder komma's geplaatst zouden zijn.
    Neem nu de volgende zin.
    Zo is het wel begrijpelijk:
    Kennelijk zit er veel woede in je, die, getriggerd door het horen van "Roeltje" tot een krachtsexplosie leidt en schadelijk is voor omstanders.

Bovenstaande citaat is natuurlijk helemaal grote onzin.
    Wat je ook invult op de plaats waar "dit" naar verwijst, de deelzin blijft een niets zeggende rij letters.

Iedereen is vrij een sprookje op zijn of haar manier te interpreteren.
    Om nu iemand hierom dom te noemen getuigt in ieder geval niet van respect.

Zit je zelf in het gips dan?
    Bovendien is het hier een berg en geen schip.
    Als je tafelberg vuil is (bedoel je wellicht berg tafel), moet je niet een ander jouw vuil laten opruimen.
    En als je "zeuntje" tegen de kuisvrouw zegt, heb je alsnog dat rietje nodig.

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Lezen blijft een kunst...
    Als je hier wilt solliciteren op de functie van ziele(n)knijper wens ik je sterkte; we hebben daar niet zoveel mee.

30 jaar geleden was ik (nog) geen moderator op dit forum, dus had ik in die zin des woords ook geen voorbeeldfunctie. Dus wat is je punt?

Het is inderdaad "onze" Berg (met hoofdletter graag!), maar zoals eerder aangehaald: reken jezelf niet rijk door dat "onze" meteen op jezelf te betrekken. Daar is nog steeds een balottagecomissie voor nodig.

Exodus 25, laatste 4 verzen.

Bijdragen in de hoogte van de Berg worden niet gewaardeerd; we hebben genoeg aan de BigBah van Botter.

"Zeuntjes" hebben we hier niet, als je rotzooi maakt, zal je het zelf op moeten ruimen.
    En de Tafelberg bevindt zich in de Republiek Zuid-Afrika.
    Ik zie niet in dat wie-dan-ook daar een lap overheen moet halen. Bijzonder fraaie berg met schitterend uitzicht over zowel de Atlantische als de Grote Oceaan.
    Geen enkele lap, ook geen "zemelap" (whatever it may be) hoeft daar overheen gehaald te worden.

Verder nog vragen?

8. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Ja, wat zijn snuiters en blusvaten?

Op Curacao hebben ze er ook één. Van vogelpoep meen ik.

9. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Goh,
    Wist niet dat zo'n klein stukje tekst zo'n waterval van reacties kon oproepen. Ben me aan het bezinnen wat mijn nieuwe "bijdrage" zal worden. Ik schrijf mijn brieven in drievoud trouwens NOOIT met rode inkt, kan de kroontjespen niet tegen!
    En helimax staat voor helimax, dus niet voor "helimaxicosi" of andere naar vtol rc bestuurde kinderzitjes riekende gevaartes, hoewel , toch een interessant idee ...
    De plaatselijke inktleverancier is door de voorraad heen , zal nog even duren dus.
    M.vr.grt., Max

10. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Tja... Eindhoven hé? What else?

11. Paul Konings

Paul Konings

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Harm,

Je hebt gelijk met het toelatingsexamen, inderdaad heb ik er eens een verknald.
    Tegelijkertijd maakte je mij er attent op dat ik mijn interpunctie en interpolatie moest verbeteren, dank voor deze aanwijzing.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de samenstelling van de ballotagecommissie waar Roel over schrijft.

Met vriendelijke groet,

Paul

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Dat merk je t.z.t. wel. Voorlopig scoor je met deze vraag enkele minpunten vanwege ongepaste nieuwsgierigheid.

Het is raadzaam het epos "de Berg is van MIJ" vanaf blz. 20 in z'n geheel door te nemen. Dit verhoogt je kansen aanzienlijk om er maar niet van te spreken, dat je zo goed als kansloos bent als je dat niet doet. Als ik tenminste de laatste examenvragen zie, die Botter heeft opgesteld.....Tenzij je natuurlijk net zulke talenten hebt als Puffin. Zulke lieden maken zich meteen zo goed als onmisbaar voor de MBFB-community, dus die doorlopen een versneld traject. Een soort stoomcursus dus, al heb ik begrepen dat bij het doe-het-zelf brouwen van gedestilleerd van 40% en hoger er weinig of geen stoom te pas komt.

13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Bij een temperatuur van 78°C tot 80°C krijg je het beste resultaat.

14. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    :confused:
    Dan moeten we of eigenlijk jullie nog even door gaan met de berichten, ik zit hier nog niet aan de 20 pagina's.

15. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Begin dan hier maar: bladzijde één

16. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    BLINDE!!!

Alstublieft, 387 pagina's en begin jij maar lekker op bladzijde 1: de-berg-van-mij

Volgende week de eerste overhoring.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Zit ik trouwens in een enigszins nostalgische bui het hierboven aangehaalde feuilleton nog eens door te bladeren, tref ik me daar op nota bene de eerste bladzijde toch een fraai staaltje voorspellend vermogen aan: http://www.modelbouwforum.nl/forums/611438-post9.html

Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  18. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Als ik hier via de computer op dat linkje klik zie ik dit.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    En de antwoorden op de vragen van het toelatingsexamen liggen op de bodem... (waar doet me dat toch aan denken?)

20. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Hoi,(Ja ik blijf het zeggen....)
    @Roel: ik wil niet veel zeggen maar als ik "Eindhoven" in ROUTENET in tik vind ik i.i.g. iets, daarentegen als ik "Salland" in tik, komt er helemaal niks terug, dus : "Salland" : what's in a name...
    De inktleverancier is hier overgeschakeld op de blue- en blackberies, i-pods en - pads en ga zo maar door, heeft dus geen tijd voor "natte" communicatiemiddelen.
    M.vr.grt., Max

P.S.: Ik krijg sterk de indruk dat er ook kalligrafie-vaardigheden zijn vereist om het toelatingsexamen met succes te kunnen voltooien, of heb ik het mis?

Laatst bewerkt: 3 feb 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina