De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Tibet

Tashi Delek!,
    Wees gerust:rolleyes:, ik blijf hier nog een tijdje...
    Mvrgrt, Max

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Roel, je moet natuurlijk wél toegeven, dat ook die Puffin hier op de MBF-Berg helemaal verkeerd is begonnen. En met verkeerd bedoeld ik dan ook echt 'verkeerd', falsch, wrong, faux, nie-goe-bezig. Het is, dat we bij toeval zijn bijzondere talenten hebben ontdekt, anders was het met die gozer hier ook niks geworden. Dat-ie in het buitenbergse moderator is geworden zien we maar door de vingers. Dat zal wel veroorzaakt zijn door jeugdig enthousiasme.

3. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Tibet en gras

Tashi Delek!:D,
    Toch zou FD hier eens moeten komen kijken, als hij tijd heeft tenminste. Ik heb net de nieuwste door de Tibetanen ontwikkelde grasmaaier:rolleyes: op vol vermogen aan het werk gezien in de proefhal. Zeer indrukwekkend, al valt het niet mee ze in de nacht aan de praat te krijgen, ik zal kijken of ik er nog een plaatje bij kan zetten. De prototype's zijn nog uiterst geheim vandaar dat ik omzichtig;) te werk zal gaan.
    Mvrgrt, Max

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Meervoudsvormen zijn écht een zwak punt bij jou hé?
    "Ik heb net de nieuwste door de Tibetanen ontwikkelde grasmaaier op vol vermogen aan het werk gezien in de proefhal"
    Enkelvoud.
    " Zeer indrukwekkend, al valt het niet mee ze in de nacht aan de praat te krijgen"
    Meervoud.

By the way: Yaks praten niet. 's nachts niet en overdag ook niet.
    Spaar je de moeite en, zoals Jan al opmerkte: geniet van het uitzicht.

5. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    getunede yak

Tashi Delek!:grin:,
    Dit kan ik jullie toch niet onthouden, de "Tibetaanse Turbo Takken Yak". De maaier is bijna volledig autonoom, detecteert zelf de eerst te maaien stukken grasmat, heeft weinig tot geen aan slijtage onderhevige onderdelen, doet 2,5m2/s gras inclusief struiken met stammetjes tot 5cm, produceert volledig biologisch afbreekbare restproducten, is dus geweldig groen, is een aanwinst voor de natuur, kan worden bestuurd vanuit de veranda en heeft instelbare maaihoogte(vergt wel een kleine aanpassing), en levenslange garantie!
    Heb heel wat geriskeerd om dit plaatje te bemachtigen.
    @Roel: Het is hier vrij donker dus weinig uitzicht:rolleyes: en ga je nu ook al over het gras?

Ik heb trouwens nog niemand over de door mij gebruikte tekstkleur horen klagen, om dit voor te zijn: ligt aan de chinese routers, veranderen vanzelf alle tekstkleuren in rood:D.
    Mvrgrt, Max

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Nou, sorry hoor. Je kunt wel erg enthousiast zijn, maar Davy vond deze grazer helemaal niks, nada, noppes. Ik heb 'm indertijd geassisteerd bij de testen, maar de spriethoogte deugde voor geen millimeter, er werden stukjes overgeslagen, sprieten werden platgetrapt en voor de BIGBAH van het beest was Botter niet te interesseren, dus dat bleef allemaal liggen. Vervolgens hebben we een kleine analyse gemaakt van het beestje:

Nou, heel erg bijzonder was dat niet. Alleen enkele delen van de bilpartij waren wok-waardig, dus we zijn er maar niet aan begonnen.

Tja, en mocht je de MBF-Berg ooit vinden, dan zul je zien dat Davy overal dit soort bordjes heeft geplaatst met als onderschrift "no bullshit", wat vrij geïnterpreteerd neerkomt op: wij willen geen kak van de yak.

7. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    TTTY de nek omgedraaid

Tashi Delek!
    Hebben jullie die de nek omgedraaid? Niet te geloven!:eek: Dat hij niet voldoet is tot daaraan toe, is waarschijnlijk pre-beta versie geweest. Maar je had hem kunnen terugverkopen. Een "licht ingelopen" TTTY is 2x de aanschafwaarde van een niet ingelopen exemplaar waard!!! Dan had je hem mooi kunnen ruilen voor een originele jonge Tibetaanse Sneeuwluiaard:rolleyes:(is dol op knaagdieren).
    Mvrgrt, Max

8. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Niks nek omgedraaid, ging vanzelf het hoekje om:

er liep eens een yak
    op z'n dooie gemak
    over Davy's gras
    deed een plas
    en liet een scheet
    waarna 't ie overleed:
    ademde heel spontaan
    z'n eigen methaan

Stom beest.

9. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Er graasde ooit een Yak op de Berg
    Dat vonden we allemaal bijzonder erg
    het beest scheet methaan
    en ging er dus aan
    zijn geloei ging door been en merg...

10. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    pas op voor tussenhandelaar YakBygBah

Tashi Delek!
    Da's wel een zeer merkwaardig exemplaar geweest. Zal wel via tussenhandelaar YakBygBah (what's in a name!), die hier een heel beroerde reputatie heeft, zijn geleverd. Hij rebadged standaard yaks en verkoopt die als TTTY's met alle gevolgen van dien. Dan hebben jullie nog geluk gehad omdat deze yak zichzelf vroegtijdig een "fatal blast" geven heeft.
    Mvrgrt, Max

11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Lijkt me stug, want dat zou inhouden dat iemand op de Berg een niet CM (Conformité Montagnéenne) gemarkeerde yak zou hebben geimporteerd.

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Inderdaad. Wij MBFB-bewoners kopen altijd bij de lokale yakshop, die het betrekt van de officiële yakimporteur. We worden dan volgens de HongKongfreaks wel flink belazerd, want we betalen er drie keer zo veel voor als wanneer we ze rechtstreeks in China kopen. Maar goed, wij willen graag zekerheid en de wetenschap, dat als er wat aan mankeert we er ook mee terug kunnen gaan. Daarnaast zit er dan tenminste 2 jaar garantie op en een fatsoenlijke handleiding bij.

13. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    CTTG-sticker

Tashi delek!
    Waarschijnlijk zijn jullie toch bij de ( door geimiteerde-yak dampen verdoofde) neus genomen. Zat er wel een CTTG-sticker op die yak?
    Mvrgrt, Max

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wie gaat er nou op een yak kijken of er een stickertje op zit? Weet je wel waar ze die plakken? Yakkiebah!!!

Nee hoor, we hadden het bonnetje nog, dus we zijn er mee terug gegaan. De winkelier zei, dat-ie dat goedkope Chinese prul meer dan zat was, dit type niet meer verkocht en 'm terug zou sturen naar de importeur. We mochten toen een fatsoenlijk Europees type uitzoeken. De maaikop daarvan zie je hieronder. En zeg nou zelf, dat ziet er toch een heel stuk degelijker uit. Ja toch? Niet dan? :

Nu vond Davy dat wel een aanzienlijke verbetering, maar het was het toch niet helemaal, dus uiteindelijk hebben we 'm maar aan boer Piet overgedaan. Nu heet-ie Clara 43. Geen idee of die beesten ook aan transsexualiteit doet, maar inmiddels staat-ie als vrouwtje te boek.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  15. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
    Kan ik soliciteren voor een bijbaantje (kijk als je mijn kennis, technisch inzicht en socialiteit wilt weten, niet naar mijn leeftijd. Mijn IQ is ±140, niemand haat me, in tegenstelling: bijna iedereen vind me een leuk mens, en ik hou ervan om van alles in en uit elkaar te halen, ook hele ingewikkelde dingen:))?

16. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    maaikoppen

Ni Hao...:D
    Zeg Corrien: Wil je zeggen dat FD niet in staat was deze NL-versie adequaat te besturen? Er zitten toch voldoende grote "flappy paddles" op, dat kan het probleem niet zijn...:rolleyes:
    By the way, de "paddles to mowing width ratio"(blauw in de afb.) van de TTTY is 1:4 , daarentegen is deze van de NL-versie 3:1 , dus de efficiency van de TTTY is 12x zo groot! Daarmee kan zelfs FD die ene grasspriet niet missen, tenzij hij weer te veel tijd in die belachelijke "comfortabele" PRUTS :eek:nweer:MAAIER van hem steekt natuurlijk...
    En voor Roel: als je buitenBERGse( in dit geval Engelse) uitspraken in Bosnie vergaart zoals (Assumptions are the mother of... a.s.o.) dan kan je je afvragen of die juist zijn:nooo:

Mvrgrt, Max( Ni Hao i.p.v. Tashi Delek, anders komen de brichten niet door:D)

Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  17. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
    Ik ben erg goed in problemen oplossen. Hier een voorbeeld: De TTTY 'stinkt' een beetje en dat willen we niet. Als we nou eens wat grote (luchtdichte) buizen, over de "stankgaten" van de TTTY's doen en die buizen aan een luchtdichte tank koppelen, kunnen we de 'uitwerpselen' opvangen en gebruiken als brandstof, om een generator aan te drijven, die voor de stroomvoorziening zorgt. De "uitlaatgassen" worden in de gigantische hoeveelheid grond, onder de MBFB, opgeslagen. Zo! Één probleem minder!:)

18. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Rcforme welkom!!!

Ni Hao:D,
    Ik zou willen voorstellen om Rcforme aan te nemen als 1e assistent van FD. Rcforme geeft er blijk van op humorvolle wijze:D direct practische oplossingen voor problemen, waar FD niet direct( dan bedoel ik enkele jaren waarschijnlijk) een antwoord op heeft, voor handen te hebben:D. Dus een aanwinst voor de BERG!!! Daarnaast kan Rcforme zich adequaat bezig houden met het "instrueren" van assistentes van FD, FD heeft daar toch geen tijd voor omdat hij met zijn PRUTSMAAIER:eek:nweer: bezig is en voorlopig zal zijn. Welkom Rcforme!!!!
    By the way : TTTY's stinken niet, heb je ooit van stankoverlast uit Tibet gehoord? Ik denk van niet, de NL-versies stinken wel een beetje, vandaar al die ophef over "mega stallen" enz., maar wees gerust er kan veel erger gebeuren, zie het laatste nieuws.
    Nu krijg ik alles van de anderen over me heen natuurlijk...:rolleyes:
    Mvrgrt, Max

19. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Nog op?

Hey Rcforme,
    Je bent 12 en nog op? Hoe zit dat, heb je morgen vrij of ben je een "nachtbraker" of ben je ouder dan 12? Vergeet niet: "Education is everything" , vergooi je kansen niet....
    Mvrgrt, Max

20. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
    Ik was nog wakker (kan niet slapen, ik heb zelfs melatonine geslikt.Let me google that for you) had een laptop (van mezelf) op mijn bed liggen en keek even. Toen vond ik dit topic en na het grondig doorlezen, besloot ik er zelf ook aan mee te doen.:) Nu maar slapen.:sleepy:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina