De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Beste moderator Puffin,

Is het niet andersom?

Eindelijk zijn we er achter wat als model heeft gestaan voor jou avatar.

[​IMG] [​IMG]

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    AUW, die zit;)

Stevo

3. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Niet netjes om Helga met een anker te vergelijken,.........valt wel alle bij even zwaar maar dat terzijde. Helaas voor jullie is de vorm van het anker duidelijk voor Helga's tijd ontstaan, kennelijk was (helaas) een vergelijkbare inspiratie bron ten tijde aanwezig. Naast een duidelijke visuele gelijkenis zal de functie dat je er niet mee weg komt een onwelkome overeenkomst zijn geweest, dus de vergelijking is wel juist maar niet netjes. Ik zal Helga wel even verwittigen van je observatie, de gevolgen kunnen mogelijk zwaar zijn.... correctie zijn zwaar.

@Stevo klopt als willekeurig welke op je zit is het auw

4. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Nou, dat 'beste' moet-ie eerst maar eens waarmaken! Ik heb m'n twijfels...

5. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Kan hier wel een demonstratie geven...:D

Misschien wel als geheel team...:D we doen het graag hoor.

We zouden hier op de Berg natuurlijk een soort oefenterrein kunnen beginnen.
    - Lawine training
    - Beveiliging testen (op alle mogelijk manieren; uitzondering Helga)
    - Correct en juist zwaaien

Zo een paar dingen, moeten natuurlijk een paar omstanders hebben om goed te leren bannen, berispingen geven en natuurlijk editten en verwijderen van ongepaste posts. Neem aan dat jullie wel geschikt zijn om een een beetje realistisch omgeving te creëren.

Zal wel even de rest van de Mods uitnodigen.

6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wij zitten hier natuurlijk niet te wachten op machtsvertoon, waarvan we vanzelfsprekend al helemaal niet onder de indruk zullen zijn. Het is daarbij net alsof je tegen een muur praat. Uiteraard een willekeurige muur, desnoods de muur van iemands schuurtje.

Nee, wat wij graag zien van een buitenbergse moderator is, dat-ie in het buitenbergse bekwaam tactisch tussen strijdende partijen weet te laveren, op een bescheiden en sympathieke manier probeert het gekrakeel een halt toe te roepen en op deze manier de neuzen weer allemaal dezelfde kant op laat wijzen. Tevens kent een goede moderator zijn plaats op de maatschappelijke ladder van de MBF-Berg.

De kernwoorden in de vorige zin zijn: tactisch - bescheiden - sympathiek.

7. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Corrien: Je moet je figuranten rol niet te serieus nemen, we zijn niet eens begonnen met oefenen en je gaat nu al zwaar of topic op de Berg.

Natuurlijk met alle goede bedoelingen, dat snap ik ook wel. Maar we zullen de oefeningen gewoon aankondigen hoor en ook melden wanneer die afgelopen zijn. Eventuele schade wordt op de gebruikelijke plek geregeld door Robert, al komt ie hier nooit maar dat terzijde.

Voorlopig geen oefeningen hoor, de uitnodiging naar de rest van de Mods is gedaan, eerst het terrein even rustig bekijken en dan kunnen we pas beginnen.

En we houden de Berg netjes en ruimen natuurlijk zeer grondig op na afloop.
    We moeten tenslotte ergens beginnen met vegen.

8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik denk dat er weinig hier te oefenen valt, behalve dan voor de beveiliging die weer eens een ontruiminkje kan doen. Als jullie willen oefenen, ga dan met de gebande leden op een eiland zitten en start een discussie over FPV.

Daar heb je wat aan !

9. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ehhh. niet alleen met de "gebande leden"... Ook met de leden die met veel misbaar en blabla roepen dat ze weggaan en dan toch een aantal keren terug komen om hun "ei" te leggen. Een ei wat zo rot is als een mispel, maar dat weer terzijde.
    En dan kan je je gesprekonderwerpen ook wat breder trekken dan alleen FPV.
    Je kan het bijvoorbeeld ook over jets hebben... of Felixvliegers...

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik schrijf dit:
    En dan kom jij met dat:
    Een duidelijker blijk, dat je je plaats op de MBFB-maatschappelijke ladder nog steeds niet weet, kun je ons niet geven. Je hebt tot nu toe slechts één voet op de eerste trede, dus word nu niet overmoedig en denk dus maar niet, dat je hier een hoofdrol kunt spelen, geassisteerd door bijrolspelers en figuranten (om van het bedroevende acteerwerk nog wat te maken). Er zijn hier geen hoofd- en bijrolspelers of figuranten. Hooguit enkele lieden, die een ongewenste rol proberen te spelen, maar dat terzijde.

Overigens bepalen wij wel wanneer hier op de MBF-Berg iets off-topic is. Dat is in onze gehele roemrijke geschiedenis ná blz. 20 niet meer voorgekomen (als je de opmerkingen van onze voormalige MBFB-ziele(n)knijper niet meerekent).

11. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    De ladder?....op een Berg??? Nou ja goed jij je zin. Ik moet je gelijk geven je acteer prestaties evenaren je creatieve kanarie stijl van beeldhouwen, zo ook het tactisch, bescheiden en sympathiek overkomen maar dat terzijde.

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ja, toevallig wel ja. Elk schuurtje, waarvan je de luiken open kunt doen om heerlijk in de zon te zitten, heeft er wel één. Mij zie je daar niet, want ik zit liever buiten op een terrasje, zonder biertje, met Apfelstrudel (of Ei mit Speck) en één voorzichtig Obstlertje, maar dat terzijde. Die schuurtjes hebben namelijk ook goten en die moeten schoon, want anders zit je én in de zon én in de drup. Nu kun je natuurlijk gaan wachten op een lawine, maar dat kan wel eens vreselijk lang op zich laten wachten, vooral als het schuurtje bovenop de top van de berg staat.

Klopt. Ik kan ook absoluut niet acteren, dus net-doen-alsof. Nee, ik ben altijd mijzelf, dus weet een ieder ook wat-ie aan mij heeft. Dat kan ik van andere lieden niet zeggen.

Ik schreef, dat dit eigenschappen zijn, die we graag zien van een buitenbergse moderator. Ik was er trouwens nog eentje vergeten: begrijpend kunnen lezen.

Hier op de MBF-Berg worden trouwens andere kwaliteiten op prijs gesteld. Bijv. iets gedestilleerds kunnen produceren met een percentage van wat meer dan die lullige 45%. Wanneer kunnen we dat nu eens verwachten? Nounounou nou? Hoe lang geleden is het, dat ons dat is beloofd? Nounou? En hebben we al eens iets in die richting gezien? No way José (spreek uit: Gosé).
    Denk je, dat wij er nog in geloven, dat dit ooit gaat gebeuren? IKKE NIE(T)
    Dus: Need I say more?

13. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Lees heel begrijpend de voorgaande posts en zwaait zeer sympathiek naar de MBFB Bewoners. :bye:

14. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Martin: in ieder geval zeer tactisch....

15. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Jan....even ter zake. Die rothond van jou neemt steeds meer vriendjes mee. Ik was overgestapt op een ander merk om Deezel om de tuin te leiden, krijg ik dit weer.

16. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Kan ik er wat aan doen? In jouw omgeving hangt er nu eenmaal een penetrante *rca-lucht van al die knuffel-cursussen en daar komen ze op af.

Kijk eens Burpmans, dit ligt er natuurlijk veel te dik bovenop en wordt bij ons betiteld als slijmjurkerij. Geen pluspunten dus!

17. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Zodra we hier complimenten gaan krijgen ga ik me pas echt zorgen maken!

18. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    "Rothond" kan je inderdaad als compliment opvatten.
    Ik heb Deezel wel eens anders horen betitelen...

19. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Ons? kan je het niet alleen af dan? Of bedoel je "ons" in de zin van jij en Helga, Harige Helga danwel te verstaan natuurlijk. In dat geval heb ik zeer veel respect ......... voor Helga.

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Burpmans, iets betitelen als slijmjurkerij zijn woorden uit de spreektaal, zoals die wij hier op de MBF-Berg bezigen. Die spreektaal gebruiken kan ik inderdaad niet in m'n eentje af. Het heeft namelijk verrekte weinig zin om tegen mezelf te l*llen (behalve dan uitzonderingsgevallen, zoals het met een hamer op m'n vinger slaan). Je hebt daarbij zelfs ook nog kans, dat ik niet eens luister, dus daar begin ik niet aan. Ik heb het dus altijd over 'ons' als het over onze spraakgebruiken gaan. Daarbij bedoel ik dan met 'ons' en 'onze' iedereen, behalve Helga. Met H Helga praat je namelijk niet, je luistert!

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina