De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Euh Jan,
    Van middag moest ik bij mijn Moniqueje komen voor m'n weekelijkse financiele verandwoording.
    Wat blijkt?
    Ik heb per ongeluk een tientje teveel onder de deur door geschoven.
    Kun je dit zsm krediteren, als je blieft? Ze is niet harden zo.
    Dat rechter stapeltje is precies een tientje te laag.

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Eerlijk gezegd ging ik er van uit, dat het een cadeautje was voor mijn verjaardag, dus ik heb het vanavond gespendeerd aan de afhaal-Chinees. Sorry!

3. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Jan! Van harte gefeliciteerd!

pfff net op tijd. Ben benieuwd of er meer zijn die jouw Gedankenlautwerdung door krijgen :)

4. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Op de valreep Jan ...

5. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Onder het motto 'beter laat, dan nooit': Alsnog van harte gefeliciteerd Jan!!
    :new-bday:

Vanavond Wok-Inn om het zoals gebruikelijk te vieren??

6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Goh, hartverwarmend hoor! Dat jullie er aan gedacht hebben. Echt heel leuk. Of hebben jullie ook zo'n kalender op het toilet?

7. djrozoho

djrozoho

Lid geworden:
    23 nov 2008
    ???

Van wie is die berg nou???

ik volg het niet meer!

8. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    En u is?
    Het gebruikelijke advies is: lezen vanaf pagina 20. Nou heb ik net even gekeken, dat is niet helemaal correct. Op pagina 5 (rond post #132) begint er al aardig lijn in te komen. Dus lees dat even door totdat je hier weer bent, en als je dan nog vragen hebt horen we het wel.

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    En wie is djrozoho :confused:

Dat/het/die/(of wat het ook mag zijn, volgen wij ook niet !

10. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Jan, alsnog (jaja, ik weet het, een dag te laat) gefeliciteerd met je 63e verhaardag. Gisteren drukdrukdruk met wat dingen hier, en 's avonds wat collega's uitzwaaien en andere inwijden.
    Een nogal "vochtige" avond, :celebrate: dus ik ben wel in stijl bezig geweest.

By the way: afhaalchinees is nu bevorderd tot een 2e Wok Inn?
    Met dat kapitaaltje kan hij meteen beginnen, denk ik...

11. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Voor onze 48-jarige: :new-bday:

Hier een handleiding hoe je zelf een bbq knutselt, speciaal bedoeld voor cocktailworstjes.

All you need to make this very tiny bbq are: Altoids tin box, coat hanger, drill, a few twigs, hacksaw,vice/clamp, and a pencil. Coat the hanger into small rods, sand the ends down, drill the tin, and you’ve got a mini bbq for your mini weiners.

12. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Erwin,

Van harte kerel!

Wanneer kom je die gigantische bestelling gebak afhalen?

13. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Even opletten allemaal. Er zijn *rca's gespot op het modelbouwforum, wellicht zijn ze op zoek naar de berg!

Bron: cnc-modellbouwkit-orca

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Davy,

nobel hoor van je, dat je je ook met de bewaking bezig houdt. Denk je dat Roel, nu hij tijdelijk in Bosnie zit, de Berg niet in de gaten kan houden?
    Nou?
    Daggutwel!

Hou jij je nu maar bezig met het gras.
    Het is groeizaam weer!
    Ik zag dat er inmiddels een aantal grassprietjes van ongelijke lengte waren, dus: werk aan de winkel!

Omdat ik er van uit ga dat jij precies kunt zien aan deze foto welke grassprietjes het lef hadden om sneller te groeien dan de anderen hoef ik dus niet te zeggen dat ik deze naast de heli weide zag staan.

(Bij nadere bestudering van de foto zag ik ook nog een gebogen sprietje! Moet die een spalkje, of heb je andere middelen?)

Wim

15. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    DIENSTMEDEDELING:

De beestjes zijn ondertussen (met een stevige reprimande)naar de moderators verhuist.
    In het kader van de actie: "Echte vis komt uit blik en zwemt in tomatensaus" zullen de ongehoorzame beestjes op gruwelijke wijze afgeslacht worden, in moten gesneden, in tomatensaus gedompeld en in véél te kleine blikjes geperst worden.
    Als klap op de vuurpijl zal op deze blikjes de tekst:
    "Gerookte makreel in tomatensaus" prijken.

Dát zal ze leren!

16. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Roel,

Ik weet dat ik er een beetje vroeg ben, maar leg deze maar alvast op je nachtkastje

Of heb je liever een gemotoriseerde versie:

Succes de komende periode!

(Dit is geheel off topic, maar dat terzijde)

Wim

17. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Wim, het was slechts een waarschuwing voor iedereen om zijn ogen open te huoden. Vorige keer dat er *rca's waren, hadden ze zich ook stiekem geïnfiltreerd in onze samenleving en hadden we ineens een plaag van die beesten. Zoals dat in mijn geheugen staat zouden we daar samen op letten, met zijn allen. Dus als ik een teken zie van mogenlijke invasie dan meld ik dat. Tuurlijk weet ik dat Roel dit allang gezien heeft, al had ie aan de andere kant van de wereld gezeten.

En even over dat gras, dat moet inderdaad gemaaid worden, en dat gebogen sprietje word gemaaid onder de knik en heeft dus geen verdere verzorging nodig. Maar foei foei foei, hoe durf je te denken dat dit op onze berg is. Inmiddels ben ik klaar met mijn opleiding dus heb ik alle tijd. En zelfs tijdens mijn opleiding, toen ik minder tijd had, stond het gras er altijd pico bello bij. Nu dus ook! Dat zal niet veranderen. Nu niet, nooit niet.
    En ja het gras rond het heliveldje is iets langer. Dat is op aanvraag van de helivliegers zodat ze soms nog zelf wat kunnen maaien en/of een zachtere bodem hebben bij een crash, mocht dat nodig zijn. Dus ook voor jou telt het gezegde: schoenmaker, blijf bij uw leest. Ook al ben je geen schoenmaker, maar denk best dat je weet wat ik bedoel....

18. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Davy, even een pré-voor-waarschuwing:
    (Voor de duidelijkheid: Da's een bericht wat jou erop attendeert dat er een andere bericht aankomt wat je attent maakt op een eventuele bedreiging die jou rechtstreeks aangaat... snap je het nog? het is erg moeilijk dit uit te leggen met een dubbele Jägermeister achter je kraag...Ach, what the hack, dan maar op de ouderwetse manier:)
    DIENSTMEDEDELING!

Het heeft vannacht op de Vlasic gesneeuwd!

EINDE DIENSTMEDEDELING!

Voor de duidelijkheid:
    De Vlasic is een berg in centraal Bosnië, in kanton 6, iets ten noordwesten van het plaatsje TRAVNIK, alwaar ik momenteel tijdelijk resideer.
    Vanuit mijn kamerraam kan ik de sneeuw zien liggen.
    Ik ben natuurlijk geen Sneeuwoloog, en kan derhalve niet beoordelen of sneeuwval op de Vlasic besmettelijk is naar De Berg toe.
    Daarom deze dienstmededeling, opdat de gras-deskundigen onder ons op tijd de gepaste maatregelen kunnen nemen.

19. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Ik neem aan dat je in je basis uitrusting een set ski's hebt.
    Kun je vanmiddag na je patrouille nog even van de berg af suizen.
    Laat je met de Tiguan naar boven rijden en je beneden weer ophalen. (Ik ga er, geheel zonder enige nadere informatie, van uit dat de skilift het niet doet.)
    Je hebt niet voor niets een auto met 4-wielaandrijving tenslotte. En die moet ook getest worden onder praktijk omstandigheden.
    (Zo, uitleg naar HQ ook weer gerechtvaardigd.)

Wim

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    [​IMG] Wat zal het ons nou een rotzorg zijn, dat het op de Vlasic heeft gesneeuwd. Dat is een pokke-end hiervandaan! Lekker laten sneeuwen zou ik zo zeggen. Daaraan hoeft geen dienstmededeling te worden besteed. Hier is het stralend, zonnig en heeeeeeerlijk lenteweer. Op onze MBF-berg ziet alles er dus letterlijk en figuurlijk zonnig uit, geen vuiltje aan de lucht of het moet één van de overvliegende pinguïns van buitenberger Steffe zijn.

Wanneer is dat Bosnië avontuur een keer afgelopen, want ik krijg hier klachten van cursistes. Roel zou nog dit doen, Roel zou nog dat doen, Roel zou dit nog uitleggen, Roel zou dat nog uitleggen, Roel zou nog deze praktijkoefening doen, Roel zou nog die praktijkoefening doen en ga zo maar door. Het woord Roel kan ik al niet meer horen.
    En wat doet mijnheer in de tussentijd? Staat al Jägermeisterend vanuit zijn luxueuze hotelkamer te kijken hoe het op een voor ons volkomen onbekende berg sneeuwt. Lekker boeiend!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina