De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Kijk, om dat soort geruchten de kop in te drukken hebben we MBFB-beveiliging, maar die staat liever in Travnik met een oranje zaag een boomstam door te zagen en gaat dan vervolgens aan de koffie-met-taart cq Jägermeister-mit-Bisserballen. Hebben ze daar trouwens geen Beerenburg?

Het is, dat we midden in een wok-sessie zitten, want anders zou ik er zelf wat aan doen. Voorlopig houd ik het echter bij de opdracht aan Deesel om oranje geklede personen buiten de deur te houden, maar dat terzijde. Ik ga nu eerst mijn derde bordje met wokstukkies vol scheppen en laten wokken, waarbij ik heel goed in de gaten houd dat ik niet te veel neem. Steeds kleine beetjes, dan kun je het meeste naar binnen werken.

2. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Jongens ik kan geen frikandel meer zien. Heel de dag gewerkt(al even terug hoor) in een cafetaria. Ik heb genoten van de altijd weer heerlijke
    wokmaaltijd in de Wok-Inn. Bovendien ook erg gezellig, leuk dat jullie er allemaal aan dachten!

3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Davy: door alle zagerij, gevolgd door receptuur voor Jan, ben ik helemaal vergeten jou te feliciteren!
    Dus:
    DAVY: Van harte proficiat, fijne kerel!
    (Heeft iemand je al verteld dat je goed bezig bent door Frikandellen te introduceren op de Berg? Nee?

DAVY, JE BENT GOED BEZIG!

Overigens: het was baie druk in de lucht boven Travnik vandaag.
    Allemaal condensatiestrepen!
    Een soort streepjescode van piloten onderling om jou te feliciteren?

Wat een leuke actie!

4. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Roel, leuk dat je zelfs in Travnik tijd hebt voor felicitaties.
    Scherp dat je die strepen opmerkt, als je goed keek was het
    morse. Hier was het om mij te feliciteren, boven Travnik hoorde ik
    dat ze je heel veel succes wensten de volgende helft van je verblijf
    aldaar.

5. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    FD:
    Dank je vliegende vriendjes hartelijk namens "The friendly face of EUFOR".

6. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Sluiting Praktijk

Gezien het zeer geringe aantal bezoeken aan de Berg, en mijn praktijk in het bijzonder, zie ik mij genoodzaakt de boel te sluiten.

Jan, de sleutel van de reserve GBH ligt onder de mat van de Wok-Inn. Zo vanaf de straat te ruiken is de doorloopsnelheid van de voorraad wokstukjes trouwens ook niet echt je-van-het meer.....of één van de personeelsleden heeft het loodje gelegd, je hoort wel eens van die verhalen.

Het was mij een waar genoegen!

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Je zal je bovenlip ruiken...

Ik heb uit uiterst betrouwbare bron vernomen dat de doorloopsnelheid van de stukkies wokvlees (met name diegene die geschikt zijn om in combinatie met hete Tipansaus genuttigd te worden!!) niet meer gemeten wordt in "doorLOOPsnelheid" maar in ""doorVLIEGsnelheid"...
    En aangezien de Tipansaus nogal van de hete is, is de doorloopsnelheid van de kratten Jan de Wandelaar recht-evenredig gestegen.
    Na de voortijdige dood van een horeca-tycoon in het Gelderse Ubbergen is de doorloopsneheid van Heineken overigens signifikant gedaald, maar dat, zoals gewoonlijk lekker terzijde.

Uit het oogpunt van veiligheid vind ik het overigens uiterst onverstandig om de vindplaats van een sleutel zomaar open-en-bloot op Internet te vermelden.
    Niet dat ik ook maar iemand ken die de neiging zou hebben om zich illegaal toegang te verschaffen tot jouw laatst bekende woon-en-verblijfplaats, maar goed, mijn vrienden- en kennisenkring is dan ook van bovenmodaal niveau.
    Wie weet heeft een of andere Roma er belangstelling voor... d'r lopen er hier genoeg.

8. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Inderdaad Arjan, juist op dit o, zo belangrijke moment er tussen uit sneaken is ongepast. Zeer ongepast mag ik wel zeggen.

@Roel
    Het onderstaande bericht is niet, ik herhaal: NIET bestemd voor jou. Wil je dit overslaan.

[niet bestemd voor Roel modus ON]
    Heren,
    zoals jullie weten zit Roel op dit moment in Bosnie.
    Hij komt echter komende woensdag terug naar Nederland. Ik acht het daarom gepast een feestje voor hem te organiseren.
    @Davy: wil jij er voor zorgen dat het gras er keurig bij ligt. Ik weet het: het ziet er altijd keurig uit, maar nu juist dat kleine beetje extra aandacht.
    @Christian: wil jij ervoor zorgen dat de Wok in versierd is met vlaggetjes, slingers en dergelijke
    @Richard: Ik kan jou natuurlijk wel vragen een mooie taart te bakken (geen poets!)
    @Jan: wil jij voor deze heugelijke gebeurtenis een korte speech houden
    Ikzelf zal de wok in reserveren (vrijdag, 8 uur; dan heeft Roel nog even gelegenheid zijn familie bij te praten) en de drankjes bestellen
    [niet bestemd voor Roel modus OFF]

Wim

9. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Komt helemaal voor elkaar Wim, woensdag ligt het gras er nog mooier bij dan anders als dat nog kan.

@Arjan: Net het verkeerde moment, als je nou had gewacht tot vanavond een uur of 8, als Nederland al 2 uur uit het WK voetbal ligt dan had je misschien nog heel wat klandizie gehad en het besluit te sluiten nog langer uit kunnen stellen.
    Bovendien ben ik afgelopen zondag nog bij de Wok-Inn geweest(familiefeestje, Roel nog bedankt, de stand in voor jou was prima op de hoogte van dit bezoek.) en het smaakte allemaal hartstikke prima. Ook geen rare geur ofzo die van het vlees af kwam en ook was het eigenlijk nog best wel druk.

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik ben benieuwd of iemand het verschil zal merken... :nooo:

Je zult Deesel hebben geroken. Die is de laatste tijd nogal winderig en slaapt daarom buiten in het hok, waar je langs bent gelopen. Onbegrijpelijk en ook jammer, dat-ie niet wakker is geworden.

Dat is jouw mening!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal een kratje of vaatje Beerenburg laten aanrukken voor de gelegenheid.

Van het opleidingsinstituut heb ik vernomen, dat de dames in een gelegenheidstenue volgende week vrijdag een welkomstexercitie zullen vertonen om 19.00 uur:
    Ik ben uitermate benieuwd hoe ze dat gaan doen, vooral Harige Helga! Of zou er in zo'n jurk ergens een gigantisch grote split zitten?

Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  11. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Wat raar... Ik zie in de laatste berichten allemaal rode kruisjes.
    Ligt er ergens iemand te bloeden of zo?
    Is het weer "de tijd van de maand" voor één van de cursistes?

Hoe dan ook Arjan: ik begrijp dat je je clientéle nu vooral in Argentinië zoekt.
    Op zich geen slechte keuze, maar houdt rekening met het feit dat zich in Ghana, Duitsland, een-willekeurig-ander-land-waar-ik-nu-even-niet-op-kan-komen én/of uiteraard Nederland binnenkort massaal naar jouw kundigheden wordt gevraagd.
    Hou je kruit dus droog.

12. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Hmm, da's raar? Is de internet verbinding naar Bosnie wat traag of zo?
    Hier nergens last van.

Verdorie Christian! Net nu Roel weer terug komt peer jij 'm?
    Ja, ja, "stage" :yes: ja, 'tuurlijk. :bye: Goeie reis!
    Je wilt natuurlijk geen slingers ophangen. Nou, ik zal dat dan wel doen.

Wim

13. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hallo zeg. Wie heeft hier de 'niet bestemd voor Roel modus' uitgevonden???

Nounounounounou, wie was dat?

En als die modus dan blijkt te werken, wie begint er dan te zeggen, dat dat vreemd is. Nounounou, wie?

.....................................Need I say more?

14. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Dat weet Wom heus wel Jan, waarom denk je dat ie dat tegenover Roel zo perfect geheim weet te houden?

@Wom: Met die taart komt het helemaal goed. Ik heb iets leuks in gedachten en ga ermee bezig. Ik zal zorgen dat ie a.s. woensdag op tijd bij de Wok Inn bezorgd wordt.

Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  15. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    8O Niet-bestemd-voor-Roel-modus ?
    Jan,

waar heb je het over?

Richard: vrijdag pas! Ik wil Roel graag even de gelegenheid geven bij te praten met vrouw en kinderen. Hij heeft ze toch een tijdje moeten missen en heeft vast wel een en ander in te halen.

Jan: ik wil geen slapende honden wakker maken (en zeker Deezel niet). Even een afleidingsmanouvre naar Roel toe. Hoop dat hij d'r in trapt en zijn rode kruisjes inderdaad aan het Bosnische internet gaat koppelen.

Roel,

nog steeds last van die rode kruisjes?

Het Rode Kruis zelf al gebeld?

Heb even voor je gezocht:
    Wim

16. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Vanuit Bosnië wel 0031 ervoor en de eerste nul weglaten natuurlijk.

17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Heb het Rode Kruis al gebeld (Heeft hier in Bosnië ook een vestiging, verder de Rode Halve Maan, de Rode Davidsster alsmede het Genootschap van rode Snorren.... Konden me geen van allen helpen.
    Nou ja, dan maar leven met rode kruisjes.
    Iets anders: tussen de kruisjes door lees ik iets over woensdag... Nou, dan zit ondergetekende nog steeds in Bosnië hoor! Weliswaar in Sarajevo, maar toch.
    Vrijdag 09-07-10 gaat deze jongen richting huis en hoopt (als de KLu meewerkt) globaal om 16:30 op de vliegbasis Eindhoven te landen.
    Gelieve mij en mijn eega daarna een weekje rust te gunnen; wij hebben het een en ander in te halen. Zo heeft mijn lieve echtgenote gedurende ruim 3 en een halve maand de hond 's avonds uitgelaten, iets wat normaal mijn taak is. Dat dient uiteraard gecompenseerd te worden, dus laat ik de hond niet alleen 's avonds uit, maar ook 's middags. Ook zal ik iets meer moeten afwassen, aangezien dat in Bosnië ook wat minder hoefde te gebeuren. Met 8 man in een huis heb je een goed roulatierooster.
    Kortom: drukdrukdruk, gekkenhuis...

18. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Woensdag? Wie heeft het over woensdag?
    Dinsdag moet Nederland toch weer spelen?
    Arjan hoopt volgens mij alweer op klanditie.

Kom je vrijdag al weer terug?
    Goh zeg, dat is snel!
    Ik dacht dat je de periode nog maar net in 2en had gezaagd?
    Tja, de tijd vliegt, als je plezier hebt.
    Nou Roel, goed te horen dat je weer thuis komt.
    Na vrijdag dus nog een weekje vrijaf?
    We zullen je dan binnenkort wel weer op de berg zien!

Jongens, even de plannen aanpassen.
    Of zullen we Roel's wens terzijde schuiven?
    Jan, wat denk jij d'r van?

Wim

19. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Roel, ik hoop wel dat iemand gedurende die 3 en een halve maand het gras voor je heeft gemaaid, want anders kan het nog wel eens een probleem worden om de pastorie van Okkenbroek terug te vinden.

Op vrijdag 09-07 zal rond 16.30 uur het voltallige MBFB-management proberen aanwezig te zijn in Veldhoven. Nu hebben we gedurende je afwezigheid wat camouflagelessen van Tweede-met-PK genomen omdat we ons toch niet helemaal veilig voelden zonder Hoofd-MBFB-beveiliging. Als je dus niemand van ons weet te ontwaren, wees dan niet verdrietig en denk dan niet dat we allemaal verhinderd waren. Wees dan maar flink trots, want dan heeft Tweede zoals gebruikelijk zijn werk prima gedaan.

[uitsluitend bestemd voor wimg modus ON]
    Niks plannen wijzigen en niks Roel's wensen terzijde schuiven. Gewoon de hele rataplan op 09-07 uitvoeren en tegen iedereen vertellen, dat Roel wat extra camouflagetechnieken heeft doorgenomen met Tweede-met-PK. Vervolgens kunnen we dan op 10-07 bekend maken, dat door een miscommunicatie Roel het hele feest heeft gemist en dat Harige Helga geen vermomde Roel, maar gewoon zichzelf was, zodat we verplicht zijn alles op 16-07 te herhalen. De extra kosten verhalen we wel op de gebruikelijke manier op de MBFB-community. Zo hebben we mooi twee feesten. Dat merken ze toch nooit. [uitsluitend bestemd voor wimg modus OFF]

20. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Uit betrouwbare bron (zijnde mijn echtgenote) heb ik vernomen dat het gras achter de pastorie de afgelopen drie-en-een-halve maand is "onderhouden" door ons zwarte loeder luisterend (als ze zin heeft) naar de naam Lilly.
    Een uiterst lief en zachtaardig diertje van het merk Labrador-Retriever type "Zwart-met-wat-grijze-haartjes" die zich op gewetensvolle wijze heeft bezig gehouden met het grondig onderpoten nemen van molshopen.
    En als ik zeg "grondig" dan bedoel ik ook "grondig". Dus met de vindbaarheid van de pastorie valt het wel mee, die van het gras (Sorry Davy!) schijnt het wat minder goed gesteld te zijn.

M.b.t. tot jullie camouflagetechnieken: Ik ga het zien! Of beter gezegd: ik hoop het niet te gaan zien! Eén tip wil ik jullie wel geven: Probeer niét, ik herhaal: niét de truc van Tweede-met-PK uit om je te camoufleren als strookje beton om zo in de landingsbaan of het platform op te gaan. Stel dat er vlak voor onze Fokker F-50 een Antonov landt (wat niet denkbeeldig is op Eindhoven) dan ben je gereduceerd tot een platter-dan-plat stukje beton.
    Doe nou maar gewoon truc 2 uit het boek: het vermommen tot distel dan wel brandnetel. Jullie opmerkingen zijn af en toe stekelig genoeg, dus dat moet gaan lukken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina