De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Aha... Ik moest gisteren even op Schiphol zijn, en ik dacht al: "Wat stinkt het hier gigantisch... En wat een t*kkeherrie komt er uit die aankomsthal!"

Maar nou begrijp ik ut...
    De Wokchinees is bij mij tot nader order even uit de gratie.
    Hadden we niet nog ergens een vergeten Belg met een patattenkot, wordt het vanaf nu standaard brood eten?

(wél gratis kleine bolletjes erbij natuurlijk.... Richard!)
    1V4RwgvvzD8[/media] - Bakker Bart commercial krentenbolletjes.mov

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Laat 'ie maar uitkijken. Voordat je het weet splitsen ze 'm een cloon in zijn maag!

Laatst bewerkt: 23 jul 2010
  3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Eerst zien, wanneer de Wokchinees die koeien door de douane heeft. Als die beambten naar hun bureautje zijn gesjokt en de koffie achter de kiesjes hebben (koekje erbij?) gaan ze natuurlijk eerst kijken of er wel het juiste stempeltje op staat, de CE sticker aanwezig is, er een factuurtje in zit, of ze wel de inentinkjes tegen koedolheid en koeiengriep hebben gehad en ga zo maar door. Daarna laten ze ze rustig nog een hele tijd in het stalletje liggen voordat ze ze een keer vrijgeven.

Zelf heb ik dat ook gehad. Dacht ik een melkkoetje te kopen. Die hebben ze net zo lang vastgehouden tot-ie was opgedroogd. En toen 't ie eindelijk door TNT werd afgeleverd moest ik ook nog eens bijbetalen voor extra gemaakte onkosten.

4. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Had je er wel "huisdier" op laten zetten?
    En wat woog die koe?

Normaal laat ik koeien altijd over meerdere pakketjes verdelen (minder dan 1 kilo), maar ik snap dat dat in het geval van een melkkoe lastig wordt.

5. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik heb even geïnformeerd bij de kommies die verantwoordelijk is voor de inklaring van levende have:
    D'r zaten geen oormerken op je melkkoe! Dat je daar niet op gelet hebt... Maar ja, in jouw omgeving doen ze vrijwel alleen aan glastuinbouw, is het niet?

6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hoe had ik daar op moeten letten? Zoiets zie je pas als je 'm thuis hebt.

Een tijdje geleden heb ik trouwens de workshop koe knuffelen gevolgd:

Kadobon: Koe knuffelen workshop voor 1 persoon - Nationale Geschenkbon.

Daar had ik het volgende geleerd:

•Wist U dat koeien die geknuffeld worden gezonder zijn en makkelijker melk geven?
    •Wist U dat melk van de Knuffelkoeien langer vers blijft?
    •Wist U dat de koeien elkaar ‘vertellen’ dat knuffelen fijn is?
    •Wist u dat de koe stress absorbeert?
    •Wist U dat de knuffelaar helemaal bij zich/haarzelf komt?
    •Wist U dat kinderen met probleempjes (ADHD) tot rust komen bij de koe?

Vooral dat langer vers blijven en dat helemaal bij zichzelf komen sprak me wel aan. Uiteraard was ik ook razend nieuwsgierig hoe koeien elkaar vertellen dat knuffelen fijn is, maar dat terzijde.

Dus ik dacht, ik koop er eens eentje online. Volgens de specs in de advertentie zat er een echtheidscertificaat bij en waren ze FCC en CE gecertificeerd. Mag je dan aannemen, dat er ook oormerken aan zitten? Nounounounou nou? Ja toch? Niet dan? Dus ik heb gewoon '1 melkkoe, inclusief bel' in m'n winkelmandje gedaan, zoals afgebeeld. Dat paarse kleurtje stond me overigens wel aan en ik dacht die reclamesticker er wel af te kunnen peuteren. Niet dus! Hoorde ik achteraf, dat als 't ie niet opgedroogd was er chocolademelk uit was gekomen. Da-lus-ik-nie, dus dat was een goede leer voor de volgende keer!

@Roel, hoe vaak moet ik hier nog melden, dat het uiterst pittoreske dorpje Maasland vroeger "de groene oase van het Westland" werd genoemd? En dat we (sinds we in 2004 zo nodig samen met Schipluiden en Den Hoorn voor ons zelf moesten beginnen als "gemeente Midden-Delfland") al snel "Cittaslow hoofdstad van Nederland" zijn geworden? Nounounou, hoe vaak moet ik dat nog vertellen? Het is hier dus GRAS EN GEEN GLAS. Dit uiteraard tot ze de A4 gaan doortrekken van Delft naar de Benelux tunnel. Dan wordt het ASFALT EN GEEN GRAS OF GLAS.

Laatst bewerkt: 24 jul 2010
  7. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik weet niet of ze die China-koeien ook in het hondenvoer verwerken, maar dat zou wel een verklaring zijn voor het gredrag van een van Deezel's vriendjes:

8. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Goede morgen, kan ik me hier alvast aanmelden voor therapie?

want de combinatie:
    met:
    Lijkt me grote kans op zeer pijnlijke ervaringen.

9. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Sorry Bagger...
    Onze (selfmade) Bergtherapeut heeft zich een maandje geleden afgemeld; dacht meer te verdienen in het buitenland, bij v**tbalfans waarvan de elftallen verloren bij de WK. Hij vertrok dus naar Spanje. Laat juist daar geen werk voor 'm zijn... Hahaha!

Maar therapie lijkt me voor deze combi niet nodig, want "koe-knuffelen" en Doedelzak-promotie gaan uitstekend samen!
    We laten de koe de doedelzak knuffelen en vervolgens hebben we geen last meer van zo'n mislukte vuvuzela-met-één-testikel-eronder...

Je ziet: voor elke oplossing hebben wel een probleem.

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Inderdaad Bagger, je bent te laat. Onze emeritus MBFB-ziele(n)knijper was altijd een groot promotor van *rca-knuffelen, dus voor pijnlijke ervaringen moet je misschien eens met hem een praatje gaan houden. Waar 't ie is weten we niet, want hij is met de zuiderzon verdwenen. Volgens zijn zeggen door gebrek aan klandizie, maar wij weten wel beter.

Dat doedelzak-promotie is natuurlijk iets van Roel, maar daar trappen we mooi niet in. Die muzikale aspiraties van hem zijn toch al iets wat hier met het grootste wantrouwen wordt bekeken. Elke keer, dat hij daar aan toegeeft is het hier namelijk weer vergeven van *lifanten met alle kwalijke gevolgen vandien. De enige, die daarvan beter wordt is Botter. Dit uiteraard vooropgesteld, dat-ie weer eens normaal kan lopen.

11. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Roel, vriend!

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Dat je er samen met je gezin en allen die je dierbaar zijn er nog maar vaak van mag genieten!

Ik neem aan dat je vanavond een feestje thuis hebt. Zullen we daarom komende vrijdag in de Wok afspreken. Ik zorg voor de drankjes.

Wim

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Beste Wim.

Je "neemt aan dat..." Moet je mee oppassen. Een Engels spreekwoord stelt niet voor niets: "Assumptions are the mother of all fuckups."

Bij toeval heb je echter gelijk. Vanavond komt mijn dierbare jongste broer met zijn nog dierbaarder echtgenote, alsmede een bevriend echtpaar uit de Umgebum.

Vrijdag Wok lijkt me een goed plan, zeker als jij de vloeibare afdeling voor je rekening neemt. De Jägermeister, die ik van mijn buddy uit Bosnië mocht ontvangen is nl. bijna op.
    Dus dan kan ik stiekum onder tafel deze fles weer bijvullen.Kan ik weer een week vooruit...

13. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Roel, gefeliciteerd van deze ex-Sallander! (Umgebum?)

En onthoud: ouder worden heeft ook zo zijn voordelen:

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    DIENSTMEDEDELiNG

Het heeft ons, het management van de MBFB-community behaagd, om

Roel van Essen

hoofd-MBFB-beveiliging te benoemen tot

EREBURGER van de MBF-BERG

Dit vanwege bijzondere verrichtingen, uitgevoerd in het belang van de MBFB-community, zowel op MBF-berg als daarbuiten. Roel proficiat, je bent de eerste en enige ereburger, die we in ons midden hebben. Je hebt het verdiend.

En o ja, ook nog gefeliciteerd met je verjaardag :new-bday:. Al weer 53. Je wordt er ook niet jonger op, hè?

15. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    *liep toevallig in de buurt en hoorde een hoop gejuig. Wilde even zwaaien naar de bewoners van De Berg. Dus even gaan kijken en wat blijkt, een feestje!! Vandaar dat mijn altijd aanwezig enthousiasme automatisch de (spreekwoordelijke) kop op stak*

Voor een feestje incl hapje en drankje bij de Wok Inn ben ik altijd te porren, spreekwoordelijk porren danwelweer natuurlijk.

Roel, van Harte. Hopenlijk wordt je nooit zo oud als je er uit ziet :proost:

16. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nee, dat zou wel héél erg zijn... 125.... Moet er niet aan denken!

17. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Sorry dat ik het niet gemeld had, maar ik ben even een paar weken in het buitenbergse op studiereis, en zit op dit moment zo'n 12.000 km oostwaarts. Ik ben hier wat nieuwe technieken aan het leren, die ik jullie t.z.t. kunnen op de MBF in mijn zaak.

18. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Richard, we wachten in stilte af.

Valt het jullie trouwens niet op, dat onze nieuwbakken MBFB-ereburger tamelijk lauwtjes heeft gereageerd op zijn benoeming? Zou 't ie er niet blij mee zijn? Je had toch wel iets verwacht in de trant van 'goh, leuk' of 'mede namens vrouw en kinderen bedankt' of 'dat hadden jullie niet moeten doen'.

Maar nu? Niks, nada, noppes, rien-du-tout. Heeft de bijbehorende fles Beerenburg aangepakt en is 'm gepeerd. Iemand een idee? Had-ie misschien last van obstipatie, vond-ie het niet leuk, had Tweede-met-PK of iemand anders (bijv. de MBFB-beheerder) het meer verdiend, had-ie z'n oordopjes nog in? Als iemand het weet zou ik dat graag vernemen.

19. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Iemand weet het inderdaad...
    De vers benoemde Ere-burger zelluf.

Wist niet dat de titel bestond, maar goed. Ik ga dus ook niet iedereen tot en met de kat van de overbuurvrouw bedanken voor de support; dit in tegenstelling tot die tranentrekkende vertoningen die je wel ziet bij de uitreiking van de Oscars cq. Grammy's en zo.

Mij past slechts een bescheiden "dank jullie wel" en ik hoop dat we op elkaars gezondheid kunnen klinken a.s. vrijdag.

Obstipatie: Nee. Na een paar maandjes Balkan heb je daar geen last meer van. De daar in het eten gebruikte olijfolie zorg voor een goede smering van uitstekende werking van peristaltische bewegingen. Dat werkt nog een paar weken na terugkomst door. En ja, de inhoud van de fles Beerenburg smaakt uitstekend.

De reden voor mijn nogal lauwe reactie cq. het uitblijven daarvan is dat ik me even heb moeten concentreren op het uitzoeken van een nieuwe auto.
    Niet "dienstlich", maar voor privé-gebruik, om mijn echtgenote en nog inwonende zoons naar verre oorden, en mijn schepen naar de diverse vaarwatertjes te vervoeren. De Mazda 626 was ondertussen 13 jaar jong en 422.695 km verder (op LPG) reed nog steeds voortreffelijk, maar begon links en rechts wel wat hikjes te krijgen. Voor dat dat "Hikken" worden heb ik het rij-ijzer maar vervangen. En omdat de schepen er ook niet kleiner op worden, heb ik maar een Mazda 6 stationwagon gekocht.

Overigens best leuk hoor, al die elektronische gadgets, maar waarom is de gebruikers handleiding van het ingebouwde navigatiesysteem een net zo dik boek als de complete handleiding van de wagen?
    En voor officieren is deze auto ook al niet zo geschikt:
    Het ding heeft 6 (zes) versnellingen... Ik ken officieren die met de keuze "vooruit - achteruit" al twee uur bedenktijd nodig hebben...:rolling:

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Die titel bestond nog niet, Roel. Vandaar dat je 'm nog niet kende. Nu dus wel. Je bent de eerste, die 'm toebedeeld heeft gekregen. Het staat de MBFB-community overigens vrij om nog meer leden te benoemen ...... ([​IMG]).

Tja, de Mazda 626. Wat een auto [​IMG]. De onze was ook 13 jaar oud, liep ook op LPG, had 365.000 km op de teller en had tussen de beurten door nooit een extra drup olie nodig. Via de garage hebben we 'm nog een half jaar aan een Duitse tandarts verhuurd, waarvan de auto in beslag was genomen en daarna is 't ie naar Turkije vertrokken. Daar wonen de echte autokenners. Aangezien wij geen tijd (€) hadden voor een nieuwe hebben we een gebruikte VW Golf Stationcar gekocht en ach ja, dat rijdt ook. Op diesel en inmiddels zo'n 425.000 km, dus klagen doen we niet over het beestje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina