De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Tja... wat moet ik er van zeggen? :confused:
    Ik ben kort geleden redelijk van leer getrokken toen een van de respectabele leden van onze community zich plots "van adel" waande...
    Mij past dus de nodige bescheidenheid.
    Bovendien: eenieder zit in zijn/haar blote r**t op het/de/een toilet/WC/kakstoel/gemak/p**pdoos/HUDO/sch**thuis en alle voorkomende equivalenten daarvan, dus in wezen verschillen mensen niet zoveel van elkaar.

Om nu te voorkomen dat binnen no-time alle leden van het Berg-management tot Ere-Burger van de MBF-Berg worden benoemd, stel ik voor dat we deze titel een week lang dragen, en 'm daarna (uiteraard met redenen omkleed) doorgeven aan een andere Berg-bewoner.
    Om een beetje cachet te geven aan de zaak mag degene die de titel draagt zijn postings op de Berg in een kleur naar keuze plaatsen.
    Wat dachten we ervan?
    Ik zeg "Doen!"
    (Getverderrie... zie ik meteen dat hoogst onbetrouwbare smoelwerk van Maurice de blafwaf voor me... Met dat irritante vingertje...)

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja, nou, sorry hoor, maar ik dacht alleen maar aan het praktische voordeel. Zo'n erelidmaatschap stelt in principe geen r**t voor, dus dat wordt door iedereen bijna meteen weer vergeten, behalve door de penningmeester. Je wordt dan namelijk voor het leven vrijgesteld van contributie en dat tikt toch lekker aan. Als je je dan vervolgens een beetje een klaploper begint te voelen (wat je dan natuurlijk ook bent) kun je natuurlijk vrijwillig donateur worden. Dit dan wel tegen het bedrag, dat je zelf nog leuk vindt.

3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Stil op/in de berg, zal toch niet straks ineens als een vulkaan gaan rommelen?
    Zitten we weer met een as wolk.

Als zo na de vakantie de gasten weer komen zal er wel "vegetarische schotel" op het menu staan.
    Ik heb niemand de afwas zien doen voor de tent dicht ging.
    De wok pannen lopen al tussen de schaapies in het gras.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2010
  4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Aswolk?? Who cares? Jij vaart, ik vaar, Jan repareert graag vliegregelaars, dus die aswolk zal mij coaxiaal aan mijn *nus oxideren.

Maar even geheel terzijde: Kom jij wel eens op het platteland?
    Ja, dat stukje Nederland wat nog niet is volgeplempt met asfalt en lelijke kantoorpanden? Nou? Nounounou? Ik geloof er geen biet van.

Als je wel eens op het platteland zou komen, dan weet je dat waar schapen zijn, het gras meestal weg is. Dus die uitspraak van jou
    slaat dus helemaal nergens op. Wim kan dat bevestigen. Wim komt regelmatig op Texel, een eilandje ergens ten Noorden van Walcheren, waar heel veel schapen schijnen te lopen. Ooit ben ik er ook geweest; weinig schapen gezien, maar ja daar let je tijdens de Marinierscross niet zo op...
    Wim daarentegen is gebretteerd "schapoloog" en ik heb wel eens wat van hem geleerd.

Bovendien woon ik op het platteland en ja ook bij ons de buurt zijn schapen op de diverse weilanden. Geen pannen.

En als er wel pannen zijn, lopen ze niet, maar staan ze buiten in afwachting van een regenbui. Wij noemen dat "natuurlijk afwassen".

En als ze wel lopen zijn het waarschijnlijk een paar achtergebleven Duitse militairen die ein-de-lijk op weg zijn naar huis na het verliezen van W.O.II. Maar dan staan de pannen met de dichte kant boven op hun kop.

Kortom: geen onaardige opmerkingen over onze Wok-Chinees en zijn personeel, want dan krijg je het gehele Berg-management over je heen.
    Je bent gewaarschuwd.
    En een gewaarschuwde Baggeraar baggert nooit dezelfde geul.
    (Oud spreekwoord uit Sliedrecht)

5. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    @ Roel, hij leert alleen van andermans fouten volgens zijn onderschrift, het heeft dus weinig zin om hem een lesje te lezen.

En hoe kan het dat jij aan zijn post sleutelt ??? nou ?

6. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nou...
    Punt één ben ik moderator hiero
    Punt twee ben ik nog steeds HBB (Hoofd Berg Beveiliging) en daarom kijk ik random in andermans posts om te zien of er niet toevallig een "Trojan Horse" of, in het geval van Bagger, een "Leids Turfschip" in de boodschappen zit.
    Punt drie: Waarom niet?
    Punt vier: ook een mod kan wel eens een foutje maken door op de knop "EDIT" te douwen in plaats van op de knop "QUOTE".

En of ik hem al dan niet succesvol een lesje kan leren:
    De échte pedagoog vraagt zich niet af of het nut heeft om zijn leerlingen iets bij te brengen, maar vraagt zich af of de boodschap nut heeft...

Nog meer te miepen?

7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Jazeker ! 1 mijn post heeft nut, want "de Berg" komt weer tot leven.
    Punt 2, als het hoofd-MBFB-beveiliging knopjes niet meer van elkaar kan onderscheiden, moeten wij ons ernstig zorgen gaan maken over onze veiligheid ! Hebben ze je daarom maar naar Bosnie gestuurt ?

Enfin, enig uitleg lijkt mij hier wel op zijn plaats, het stroomhek rond mijn vliegschool gaat ook via de MBFB, en het zou l*llig zijn als Jan daar straks als een braadhaantje aan vast gekleefd zit

8. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Even de deur uit geweest en wat plaatjes opgeslagen, wilde nog even wat anders horen dan gegrom uit de berg.
    Niet op het platte land, maar wel buiten.
    We hebben onze eigen bergen hier, in de wandelgang noemen we het dijken.
    Anders dan vaak geasfalteerde dijken aan zee, zijn deze bij ons met gras begroeid.

Wel een grote mond zeg!

U werkt vast in de bewaking? Afgekeurde politieagent zeker die nu bij snabbelt als portier? (excuseer beveiligings beambte)
    En U heeft zeer waarschijnlijk ook (onbewust) bewust rekening gehouden met mogelijk weerwoord,
    zodat U altijd kan zeggen; "ik heb toch "meestal" geschreven?" Waardoor U rustig kan denken "die uitspraak van jou slaat dus nog steeds helemaal nergens op, dit is maar een uitzondering".

ONZE schaapies lopen (of liggen) wel in het gras.(zie foto hierboven)
    Ik kan me niet voorstellen dat jullie plattelands-schaapies ergens anders zouden lopen.
    En niet gaan miepen dat ik een ambtenaar in functie zou hebben beledigd, want ik heb U keurig met U aan gesproken.
    Ik zal ook proberen wat graszaad naar Uw ontwikkelings-provincie te laten sturen. Schaapies zonder gras kan natuurlijk niet, dan krijg ik straks weer ruzie met Marianne Thieme.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007

Is dat gras? Het lijkt verdorie wel een regenwoud! Laat Davy het maar niet zien, die krijgt een "nervous breakdown". Wat mij dan wel weer goed uit zou komen maar dat terzijde.

10. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Rhelie, beste vriend... Kan je eens duidelijk zijn? Je schrijft dat "enig uitleg op zijn plaats is" (Dat moet overigens "enige" zijn, maar dat schreef je natuurlijk alleen maar om te kijken of ik nog een beetje scherp ben) en vervolgens kom je met een l*lverhaal over het hek van je vliegschool (Bevindt die zich toevallig in Stroe? Dat zou al iets duidelijk maken), en Jan die daar een braadhaantje aan vastkleeft. Ik begrijp er helemaal niets van... Wat heeft dat met knopjes te maken?
    Maak je daarover maar geen zorgen; Zo af en toe ga ik inderdaad de mist in met "virtuele knopjes" zoals op een beeldscherm dus; is het echter "hardware" dan ben ik onovertroffen.

Ja.... én? Als jullie nou in een auto zitten, heten die dingen dan plotseling anders? Dromedarissen bijvoorbeeld? Want die hebben ook één bult. Doe me een lol zeg: bespaar me voorbeelden van jullie plaatselijk dialect.

Boejuh... dat was deze ook:
    Lag bij Wilnis. Moet je kijken wat een soepzootje dat geworden is. Kijk maar uit, voor je het weet staat je hobbyruimte onder water!

"Assmptions are the mother of all fuckups." Een wijs engels spreekwoord, wat ik maar weer eens uit de kast haal. Je beweringen zijn gestaafd op vooronderstellingen. Ik zou zeggen: lees het Berg-epos even door vanaf globaal blz 20 tot hier, dat heb je een kleine indruk van mijn CV. Overigens is de correcte spelling "schnabbelen". (schnab - be - len [` sjnab-] (schnabbelde, h. geschnabbeld) een oud Jiddisch werkwoord. Letterlijk betekent het "snavelen", dus eten, maar momenteel wordt het meer en meer gebruikt om aan te duiden dat iemand naast het gewone werk iets bijverdiend. En dan meestal "zwart" dus zonder afdracht van alle mogelijke vormen van sociale prenies, inkomstenbelasting enz enz enz.

Over de beklagenswaardige toestand van jullie schaapjes zal ik niet verder uitweiden (aardige woordspeling overigens); ik volsta met te zeggen dat ik blij ben dat er genoeg tropisch regenwoud in Nederland te vinden is.

Je zal mij nooit betrappen op "miepen". Ben ik mordicus tegenstander van. Soms beschuldig ik lieden van "gemiep", zeer zeker als het gaat om het ergens goedkoop betrekken van modelbouwspullen en vervolgens weken te moeten wachten op de bestelde zaken en ondertussen iedereen behalve je zelf er de schuld van geven. Dát is "gemiep", en dat staat haaks op mijn levenswijze: "Wees blij met wat je hebt, morgen kan je spiegelbeeld er wel eens heel anders uitzien."

En als bijna laatste: "weer" ruzie met Marianne Thieme???
    Al eens eerder met deze onbespoten dame in de clinch gelegen?
    Je stijgt in mijn achting. "Broeva, haro" zouden Adriaan en Olivier in deze context geroepen hebben. Je mag overigens je zaad houden; ten eerste heb ik mijn schaapjes op het droge en ten tweede kan je dat wellicht beter doneren bij mevrouw Thieme. Welk zaad laat ik even in het midden, maar dat zoals gewoonlijk) terzijde.

Uitsmijter: Mocht je van plan zijn vaker je mening op de Berg te laten horen:
    Weet dat je hier een aantal lieden treft die taalvaardigheid hoog in het vaandel hebben staan en het werkwoord "afpl*ssen" tot ware kunstvorm hebben verheven...

11. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    @ Roel, ik begrijp je "dromedaris" niet, in combinatie met berg, dijk, heuvel.
    Lijkt er op dat je Marianne gesproken hebt.
    Ik maak me zorgen, het lijkt erop dat ze is over gestapt van de dieren naar de planten en nu niet meer over een dijk durft te rijden en het daarom maar dromedaris noemt.
    Meer volgens het idee: noem spruiten kleine groene kooltjes en je kinderen lusten het ineens wel.

Adriaan en Olivier riepen wel meer.
    Adriaan praatte zelfs tegen kerkklokken.

Op zich een uitstekend standpunt, ik ben alleen van mening dat de menigte die er nog wat van zou kunnen opsteken, niet op de berg komt.
    Mede omdat de zinnen hier veel meer dan vier woorden bevatten.
    En dan bovendien niet eens de woorden die ze zelf begrijpen zoals ijgenlijk, ijgen bouw, werdt en ferfen.
    Ik weet zeker dat je dat ook tegen komt.

Maar dat even tussen haakjes.
    Je zou volgens mij als je zo staat voor juist taal gebruik, je eigen bericht beter moeten nalezen.

Dat Engelse spreekwoord begint al met gemompel:
    En als je maagzuur remmende snoepjes eet terwijl je het hebt over premies, krijg je ook vreemde woorden.

Voor mijn gebruik van jouw woord miepen, bied ik mijn excuses aan.
    Bij het gebruik van dat woord dacht ik al dat het niet het juiste woord was.

Als uitsmijter, om even dezelfde opbouw van het bericht aan te houden, het volgende.
    "Een aantal lieden" is enkelvoud, daar hoort "heeft" bij en niet "hebben".

12. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Wat zeur je nou????
    Je begreipt tog wat Roel bedoeld?
    Kom op zech, we zitten hier niet op sgool!
    Op zeurkousen als jouw zitte we hier niet te w88!

13. Paul Konings

Paul Konings

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Heren,

Ik leg in de deuk, als u begrijpt wat ik bedoel, Ahum..

Kostelijke proza, een welkome afwisseling. LOL.

mvg,

Paul

14. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Dát is nou jammer... Hiermee val je toch een beetje door de mand.
    Maar... ik zal het even uitleggen.
    "...in de wandelgang noemen wij het dijken."
    En als jullie nu eens niét in de wandelgang zijn? Maar bijvoorbeeld in de looppas? De snelle ren? De 400 meter horden? Op de fiets? Of, zoals ik al aanhaalde, in de auto? Hoe noemen jullie die dingen dan?
    Ik zie maar eén bult; dan is de vergelijking met een dromedaris toch snel gemaakt, of niet dan?

Kijk, iemand die zijn klassiekers kent! Daarmee stijg je weer in mijn achting. Daarmee ben je dus weer terug bij af.

Die haakjes zie ik dus even niet, maar dat kan natuurlijk een softwarematige oorzaak hebben. Feit blijft (en dat had je kunnen weten als je vanaf blz 20 begonnen was met lezen) dat "wij" (het vaste Bergmanagement) toch een paar lieden op het rechte spoor hebben gebracht. Neem als voorbeeld vriend Botter. Nu even op vakantie, maar normaal werkzaam als ABMZV (Assistent BergManager Zonder Vooruitzichten). Drie jaar geleden plantte hij nog berichten op dit forum in de geest zoals jij hierboven aanhaalt. En kijk nu eens! Complete volzinnen met onderwerp-gezegde-lijdend- en meewerkend voorwerp! Hetgeen wát hij in die zinnen naar voren brengt snijdt nog hout ook! Dus er is hoop. Ik wil vriendje Myren Hier ook graag naar toe lokken (maar dan zonder doedeldinges) om ook hém enige eruditie bij te brengen.

Tja, ik kan dit natuurlijk niet anders betitelen als "sexuele handelingen met kleine, lopende insecten" oftewel in plat Utrechts:"Miere(n)n**ken".
    Waarbij de tussen-n facultatief is; ligt er aan of je die handelingen met één of met meerdere mieren pleegt.
    Churchill stond bekend als groot redenaar, terwijl hij toch een stem had die mijn dochter (logopediste van beroep) de rillingen over de rug doet lopen.
    Het feit blijft dat hij groot redenaar was.
    Dan zeur je toch ook niet over uitspraak?
    Nee toch? Nou dan.

15. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Precies Roel.;)
    Ik zal mij weer even terug trekken en nog wat berg-hout gaan snijden, zagen, koken en buigen voor de baggerbak.

16. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    O ja, even tussendoor, Baggeraar:

Ik neem toch aan dat je op de hoogte bent van het feit dat een vierkante schroefaskoker (en een vierkante schroefas) wel érg veel ampere's uit je accu trekken?

17. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
  18. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Arjan, aangezien iedereen kan zien dat dit niet het gras op de berg is, hoef je je geen zorgen te maken dat ik hiervan een "nervous breakdown" krijg. Ja ik vind het sneu voor het gras. Omdat het ten eerste niet goed verzorgt word, het ten tweede platgetrapt word door schapen, het ten derde onder gescheten word door dezelfde blatende beesten, het ten vierde opgegeten word door deze wolle geliefde beesten bij kinderen. Overigens hoeft dit niet percee in die volgorde te gebeuren, als je goed kijkt zie je dat dat ene etende schaap een onondergetrapte grasspriet in zijn mond heeft, maar dat uiteraard ter zijde.
    Dan moet je mij vervolgens nog is uitleggen waarom het jou überhaupt goed uit zou komen als ik een "nervous breakdown" zou krijgen? Volgens mij(en ik weet zeker met mij nog vele andere hier op de berg, en dit niet terzijde) weet ik toch echt zeker dat jij een x aantal posts, zei het pagina's, verklaard hebt geen zaken meer te doen hier op de berg vanwege te weinig klandizie. Je bent, voorzover mij bekend, niet meer op de berg aanwezig en zou dus ook mij niet kunnen behandelen. Dus wat voor raar motief zit er dan achter die laatste zin in je post??? Nounounounou??
    Overigens, als je niet op de berg zit, waar zit je dan wel? Als ik het zo lees is dat voor iedereen hier een raadsel......

Bovendien vind ik de term "nervous breakdown" toch wel raar om van een professioneel iemand te horen. Tenzij je natuurlijk zelf al toegeeft dat jij eigenlijk geen professioneel persoon bent....
    Ik citeer:
    "The term "nervous breakdown" is sometimes used to describe a state in which a person is so severely and persistently distraught that he or she is unable to function at a normal level. Nervous breakdown isn't a medical term, however, nor does it indicate a specific mental illness."

19. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Pardon.... En U bent? Toevallig voorbijganger? Schnabbelaar? "Slechts op bezoek", zoals in Monopoly?Toerist? Kip?

Want op het moment dat ik lees: "Ik leg in de deuk", doet mij dat het laatste bevroeden.

"Leggen" doen vogels. En "leggen in de deuk" doen met name kippen. Waarbij "de deuk" dan een ondiep kuiltje in de grond is, waar het betrokken hoender zijn ding in doet. Soms in uiterst artilleristisch aandoende formaties, "legbatterijen" genaamd. (Bij de artillerie heet, wat in de normale Landmacht "Compagnie" heet, plotseling "Batterij", vandaar deze associatie.)
    Maar wellicht zijn het batterijen in de andere betekenis des woords; dan zou ik graag weten of het NC, MiMH, Alkaline of LiPo-batterijen zijn.
    Dit om brand te voorkomen als je ze verkeerd laadt.

En dat dit kostelijk proza is: vergeleken met het merendeel der forumgangers steekt het er taalkundig nogal behoorlijk bovenuit ja.

Maar goed, in alle bescheidenheid:
    "In het land der blinden kijkt men niet op een rood-witte wandelstok meer of minder."

20. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Roel,

In alle bescheidenheid wil ik je graag wijzen op 2 kleine opmerkingen mijnerzijds:
    Ik neem aan dat een hoender van het type "vrouwelijk is". De typering "zijn" is dan wellicht niet juist. Zou dit "haar" kunnen zijn?

Ik heb er de FAQ over de accu's nog niet op na geslagen, maar denk je dat het verstandig is om alkaline cellen te herladen? Doe je dat thuis? En zo ja, hoe zit het dan met je herhalingslessen brandbestrijding? Up-to-date?

Ik ga er even van uit dat de voornoemde punten "slip ot the pen" zijn en neem ze je bij voorbaat al niet kwalijk. (Ja, dat zou d'r nog bij moeten komen he?) Nee, ik ken je taken als berg bewaker en weet dat dit veel van je kostbare tijd opgebruikt. Daarnaast heb je nog je taken als Mod hier op het forum en heb je (volgens mij) ook nog een beperkt aantal taken als gezinslid.

Wim

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina