De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hohoho... (Nee, geen kerstman, want dat is gewoon een roodgetooide, te laat aangekomen nep-sinterklaas in een verkeerd voertuig en met een ernstig cholesterol-probleem en ik háát die vuile bedrieger!)

Burp, beste vriend...
    Dit draadje heeft in ieder geval een aantal pedagogische successen op haar naam staan.

Een voorbeeldje: vriend Botter. Toen hij op het forum kwam grossierde hij in (ik zal me beschaafd uitdrukken) "minder tactische opmerkingen".
    Na enige louterende maanden op De Berg heeft hij zich ontwikkeld tot "iets-moeilijks-met-vooruitzichten" en belast met de regeneratie van BigBah in grote hoeveelheden. Verder zijn z'n opmerkingen ondertussen op een acceptabel niveau gekomen en is hij een soort van "rolmodel" geworden voor de jonge scheepsmodelbouwer.
    Da's één succes.

Een tweede is dat een niet verder met name te noemen gebruiker met als nickname een zeer populair éénmotorig, vierpersoons vliegtuigje na een korte tijdspanne huilend de Berg verlaten heeft nadat hij probeerde hier een aantal pagina's vol te spammen. (Die bladzijden mogen als het aan mij ligt, uit dit epos verwijderd worden.) Betrokkene is ondertussen ook een redelijk gerespecteerd lid van dit forum, hoewel we 'm op De Berg niet meer zien.

Een derde: we hebben het forum kunnen behoeden voor verregaande praktijken van een zich "dieren-(geen vee-) arts noemend individu. Deze jongeman beweegt zich op een motor voort (op zich al verdacht) en hobby 't een beetje in de psychologie. Dat hebben we hem laten doen in de GBH, die alleen te bereiken is via een kabelbaan die (geheel toevallig) afgekeurd werd toen betrokkene nét zijn verblijf betrokken had. Heel vervelend voor hem natuurlijk, maar gelukkig had hij zijn grootste stuk gereedschap bij zich: z'n sofa.
    En daardoor hebben we het forum voor nóg ernstiger crises kunnen behoeden dan we al gehad hebben.

Kortom: deze Berg heeft zijn nut ondertussen wel bewezen, alleen al met bovenstaande voorbeelden. Verder heeft De Berg een andere functie: het kweken van meer psychologische weerstand bij de regelmatige bezoeker. Kom je hier vaak, dan word je even vaak afgeplast en zal je je daartegen dienen te wapenen. Als je daar niet tegen kunt, ben je bij voorbaat kansloos.
    (Een gewaarschuwd Bergbezoeker telt voor twee!!)

Wat dat aangaat hadden een aantal jetvliegers er goed aan gedaan vaker De Berg te frequenteren; dan waren ze niet al mopperend weggelopen.
    Aan de andere kant: maar goed dat ze hier niet gezien zijn.
    De reden zal ik maar voor me houden.
    Vul het verhaaltje zelf maar aan en kleur de plaatjes.

2. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Even geheel terzijde ... de laatste 4 berichten zijn allemaal van 3 moderatoren (en er loopt nog een 4de rond), terwijl Jan toch al heel duidelijk aangegeven had dat er hier helemaal niets valt te modereren? Althans ik vond het wel duidelijk, maar toch hier lopen rondlummelen. Aan de andere kant, ik hoop dat het morgenochtend niet al te druk wordt in de zaak, want ik reken niet op buitenproportionele hoeveelheden brood op de plank. De vaste Bergbewoners gaan voor, uiteraard zou ik zeggen, voor de MBFMDZODBR’en (ModelBouwForumModeratorenDieZinloosOpDeBergRondlummelen), leuk woord voor Scrabble overigens, 55x de woordwaarde). Maar zoals ik al zei, dit geheel terzijde.

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Mag ik aan het verhaal van Roel nog toevoegen, dat wij vele bezoekers kennis hebben laten maken met het culinaire festijn, dat WOKKEN heet? De zo ongeveer belangrijkste activiteit hier op de Berg mag zich namelijk in een toenemende schare van liefhebbers verheugen.

4. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Waarvan acte en hulde :thumbsup:

Mentale weerbaarheid is mij niet vreemd, de laatste tijd ook aardig op de proef gesteld.

Indien enig persoon zich door een paar getypte letters zich al helemaal over de plas laat brengen dan is er meer aan de hand dan enig persoon hier kan vermoeden, de psygho's daargelaten uiteraard. Toch heb ik als regelmatige MBFBP dit al vaker zien gebeuren, tot mijn grote lol af en toe.

Helaas zijn sommige personen nooit zover gekomen om een bezoekje af te leggen, is dat onwetendheid of gewoon angst? Wie zal het zeggen...

5. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Psycho, schuif even op aan je tafeltje-voor-twee.
    Rogier wil er ook bij.

JAN: er zitten drie man aan een tafeltje voor twee!
    Dan is die regel van gratis drank vervallen geloof ik hé?

6. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ìk schuif helemaal niet op!
    En er komt niemand op me schoot!

Mij is een tafeltje voor 2 beloofd, dus of Rogier weg, of ik weg!
    Trouwens waar blijft het eten ?

Edit, nu zit er ook al een chinees, gebaren te maken,er komen hele chinesche(denk ik) geluiden uit...
    Doekoe!, pegels, peunten, centen, en iets van flappen ? Vraagt hij nu of ik nummer 66 van de kaart wil ????

Zo te zien heeft hij een, in ver gevorderde stadia, last van een meervoudig persoonlijkheids stoornis.

Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  7. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Indien er rare tekens op zijn rechteronderarm staan heeft hij het waarschijnlijk niet over nummer 66 of 69 maar over "ons" Dan niet over de ons als in wij maar de ons als in jullie beide.

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    *zucht*

Jan heeft je niet voor niets aangeraden dit draadje eens op je gemak door te lezen, te beginnen bij bladzijde 20.
    Had je dat gedaan (en zo te zien heb je dat niet gedaan), dan was je de cursus Wokken, door Jan gegeven, ook tegen gekomen.

Jammer, jammer, jammer.

Gemiste kans!

Ik bedoel:
    GEMISTE KANS!

Wim

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja, tafel 81 is helemaal achteraan, dus deze vraag heeft niemand gehoord. 't Is dat ik hier nog even kom lezen of alles goed is gegaan, anders hadden we 't niet eens geweten. Dat je pas om 0.06 uur tot de ontdekking komt, dat je nog niks te nassen hebt gehad is echter wel opmerkelijk. Een beetje alerter zijn is voortaan dus wel gewenst. Nou is het natuurlijk ook helemaal je eigen schuld, dat je met een hongerig gevoel aan tafel in slaap bent gevallen. Ik heb hier al meerdere keren een tutorial gegeven over het Wokken in het algemeen en over de Wok op de MBF-Berg in het bijzonder, dus je had het kunnen weten als je eerst eens de moeite had genomen om op blz. 20 te beginnen met lezen. Maar nee, lekker eigenwijs zijn hoor! Zelfs allerlei how-to's heb ik er bij gezet, bijv. dat je niet zowel wok- als grilstukkies tegelijk moet nemen, dat je per keer kleine beetjes moet nemen en dat tipan-saus het lekkerste is.

De bedoeling van het Wokken is: JE HAALT DE HANDEL ZELF, waarna je terug gaat naar je tafeltje om het op te kanen. Dat ben jij thuis natuurlijk niet gewend, want jouw vrouw zal wel het volgeschepte bord voor je neus zetten en het na afloop weer afruimen, net zoals je moeder altijd deed. Nou, hier gaat dat anders. Je haalt het goedje zelf en vervolgens HAAL JE NOG EEN KEER en dat gaat net zo lang door totdat je propvol zit. Dat doe je niet alleen als het gratis is, maar ook als je betaalt. Je betaalt namelijk één prijs en dan mag je net zo veel bikken als je wil. Het zit hier dan ook niet voor niet altijd stampvol met Nederlanders, maar dat terzijde.

[edit]Ik zie, dat Wim me al voor was. Prima, dan hoor je het ook eens van een ander![/edit]

11. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Sjongejonge.... En dan bedoel ik ook: Sjongejongejonge....

Psyg, jij hebt weel veel te veel postings van Sven gelezen.
    Bij hem wordt inderdaad het chinese spul bezorgd.
    Tenminste: dat hoopt hij.
    Het moet dan nog even een paar weekjes bij de douane op schiphol liggen, maar dat is goed voor het 'rijpingsproces' heb ik begrepen.

In de Wok-Inn gaat dat ff anders. Zoals Jan al beschreef moet je hier zélf in de benen komen.

Overigens: die chinees die bij jou aan tafel kwam had het over geld.
    "Doekoe" is geld in het maleis. Wist je dat niet?
    Zeker nooit "De scheepsjongens van Bontekoe" gelezen hé?
    Maar goed: waarom komt die chinees om munten vragen?
    OMDAT JULLIE TEGEN ALLE BETER WETEN IN TÓCH MET 3 MAN AAN DAT TAFELTJE GAAN ZITTEN! Jaja, eentje eronder, maar die chinees heeft écht goeie ogen. Zeker als het om pegels gaat.

En nu staat er een rekening open van 27 (zegge: zeven en twintig!!!!) flessen JandeWanderlaar.
    Ja, meneertje... neem nog gerust een paracetamolletje tegen de koppijn.
    Geen wonder dat je in slaap bent gedonderd....

Van moderatie zal vandaag ook wel weer niet veel komen.
    Sjongejongejonge.....

12. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    , wat gaan we weer lekker :offtopic:

Wat een slap geneuzel allemaal weer!

Kunnen we het weer gewoon over de dagelijkse beslommeringen op de Berg hebben a.u.b.?

Anders zal ik eens even een [​IMG] op dit draadje attent maken!

Oh nee, wacht...

13. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    He, foto van Emil gevonden? ;)

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Valt mee. Arjan moest zeker vroeg thuis zijn?

@M.Puller,

dat "wetenschappelijke" experiment van PH*AJH was al een voortijdige dood gestorven, hoor!

Enne, of het hier :offtopic: of :eek:ntopic: is bepaal ik wel. Zie het hoofdstuk "Taakverdeling" in ons beleidsplan (ligt ter inzage in mijn kluis, je weet wel waar). Het zou wat moois worden, kan ik me straks zeker bemoeien met het beleid van het Leutelpaleis. Hoewel.................. eigenlijk heb ik wel wat bezwaren tegen de personeelsbezetting van de wasstraat. Vroeger was het leuk om je auto te laten wassen, tegenwoordig wil er niet eens meer bij zijn :nooo:.

15. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    @Jan
    Nog nooit gehoord van "Casual Friday"?

Oh wacht, jij werkt vanuit huis...

16. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Eén van de redenen waarom ik dit voorjaar een paar maanden naar Bosnië ging:

De wasstraat waar wij elke zaterdag onze auto's brachten.
    Wat men op "casual friday" droeg?
    Ik weet 't niet...
    Altijd veel te druk op vrijdag daar, dus kwamen wij 's zaterdags.

17. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    De personele bezetting van M.Puller's wasstraat, zoals deze o.a. op pagina 275 nog was (o.a. posting 4111), vond ik persoonlijk toch nog een tikje beter. Vandaar dat ik moeite heb met de huidige bezetting. Ik begrijp dat niet, of het nou vrijdag is, zaterdag of welke andere dag in de week dan ook.

Psygho was die ook tegengekomen als 't ie op blz. 20 was begonnen, maar dat terzijde.

18. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
  19. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Jan, ik zal nu even geen discussie met je aangaan over het onderwerp "smaak", want dat is voor een ieder individu persoonlijk.
    Ooit heb ik dat eens geprobeerd met als onderwerp "Tipansaus of Ketjap?" maar daar werden we geen van beiden vrolijk van. Vreemd in feite, want als jij zo verslingerd bent aan de Tipansaus, blijft er voor mij genoeg ketjap over en vice versa. Laten we afspreken dat we die status quo ook handhanven bij het onderwerp "Bemensing van de wasstraat".
    Jij geeft de voorkeur aan dat Sumo-personeel, ik aan die dames. Oké?

20. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh ja, dit:
    trof ik hedenochtend aan in de onmiddellijke nabijheid van tafel 81...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina