De betere 4WD Offroad buggie

potloodslijper zei:
Maar kan je makkelijk aan onderdelen geraken van Ttech of moet je er maanden op wachten?

komt van UK en is meestal in stock dus een weekje ofzo :)

enneuh een predator is voor op circuit hé.... niet verkrachten op straat, ik weet niet wat je plannen ermee zijn :)

Nee, mijn bedoeling is wel degelijk om er op circuit mee te rijden, voor het straatrijden heb ik al een Tamiya DF-02, die ook best snel is na de nieuwe motor en tuningparts.
Is die XRS opgebouwd uit plastic of carbon? Ik zou deze keer graag een bouwkit uit carbon hebben, vandaar. En zijn er al foto's van?

potloodslijper zei:
Nee, mijn bedoeling is wel degelijk om er op circuit mee te rijden, voor het straatrijden heb ik al een Tamiya DF-02, die ook best snel is na de nieuwe motor en tuningparts.
Is die XRS opgebouwd uit plastic of carbon? Ik zou deze keer graag een bouwkit uit carbon hebben, vandaar. En zijn er al foto's van?

kijk op de link die ik gaf

nylon met glasfiber vezels ipv nylon met graphite vezels.
de shockmounts zijn wel carbon.
uiterlijk is net 't zelfde als de X10 maar minder alu eigenlijk.

ik heb een dark impact 4WD met ijzeren cardanas naar voor, zeer goede buggie en hangt wel 3~4 van de grond en heeft harde veren. het voordeel eraan is dat zijn batterij gecentreert ligt en is dus geschikt om te jumpen. ook zit er een ball differensieel in die beter is dan een gewone (er zitten balletjes in). nadeel: geen speed controller bijgeleverd.

Er zit bij een auto bijna nooit een snelheidsregelaar bij...
Is die Kyosho Lazer ZX5 goed genoeg om met een deftige motor en regelaar mee vooraan te rijden?

jeffreyprinzie zei:
ik heb een dark impact 4WD met ijzeren cardanas naar voor, zeer goede buggie en hangt wel 3~4 van de grond en heeft harde veren. het voordeel eraan is dat zijn batterij gecentreert ligt en is dus geschikt om te jumpen. ook zit er een ball differensieel in die beter is dan een gewone (er zitten balletjes in). nadeel: geen speed controller bijgeleverd.

De Dark Impact wordt standaard met toch slechtere dempers/veren geleverd dan de buggies die in de topic behandeld zijn ze lopen ook erg zwaar heb ik gemerkt. Zit standaard geen slipper op zodat ie dus toch niet geschikt is voor het springen. Aandrijfing krijgt aardig klappen en je moet dus oppassen met het springen dat je niet volgas geeft of enig gas. Dit heeft als nadeel dat je de auto toch minder kan sturen in de lucht om een mooie landing te maken. Wil je betere buggy moet je toch gaan kijken naar goede dempers en een slipper.

Ook is er nog dat de motor op zo'n rare plaats zit dat ie bij heftig offroad werk veelste warm wordt en zo erg snel onderhoud nodig heeft en ook meer kans op kapot geen heeft.

Verder voor het geld een super auto maar voor het langere en betere offroad werk moet er toch nog wat aan verspijkerd worden om er een betere buggie van te maken.

Idd er zitten bij de meeste betere buggies nooit een regelaar bij en er zitten zelfs geen banden bij de betere buggies.

@Potloodslijper:
ZX5 is een erg goede wagen. Is volgens velen alleen toch wat minder robuust als de BJ4 en heeft toch nog wat extra tunings onderdelen nodig om er een nog betere buggie van te maken die ook stevig is. Maar 1 maal de extra onderdelen erop, is hij bijna niet kapot te krijgen net als de BJ4 en rijd de ZX5 nog goed ook. Maar met de extra onderdelen komt ie niet ver van de prijs van een BJ4 af. Weet niet of het in tussen al makkelijker is geworden met Kyosho onderdelen. Maar voor de BJ4 bv is het erg makkelijk en snel aan te komen.

Ik zit ook al naar de DI te kijken en ook naar de Top Force 2005 (Stadium trucks zijn lastig te krijgen, zie ander topic). Maar het lijkt alsof de DI wel een slipper zou kunnen hebben. Mischien dat ie als Hop-Up komt.

Pasqual zei:
:arrow: Prototype buggies:(Deze zijn in de maak op het moment)
- TTech Racing Predator X10 Weet er nog niet zo veel over maar vind hem wel heel erg mooi
- Tamiya TRF406X Nog niet zo veel over te vinden op een plaatje van de kap na. Is een chassis dat lijkt op de DF-02 als ik het zo lees.
- Tamiya TB evo04 Geen idee
- Schumacher CAT4000 Lijkt wel op een Mix van wat Mi1 en Mi2 onderdelen.
- Yokomo Prototype Weet ik ook nog niet zo veel van af.
- Academy SB sport V2 Weet ik ook niet zo veel van af.

Verder heb ik geen Prototype's meer kunnen vinden zijn er nog meer op die op de markt gaan komen? Ik wil namelijk binnenkort of over een tijdje een leuke 4WD buggie kopen maar weet nog niet welke en weet ook niet of er nu al wat goede op de markt zijn volgens mij niet echt.

ps. we maken hier lekker een discussie topic van over de betere 4wd buggie wil hier wel meer te weten overkomen :)

Pasqual zei:
:arrow: Prototype buggies:(Deze zijn in de maak op het moment)
- TTech Racing Predator X10 Weet er nog niet zo veel over maar vind hem wel heel erg mooi
- Tamiya TRF406X Nog niet zo veel over te vinden op een plaatje van de kap na. Is een chassis dat lijkt op de DF-02 als ik het zo lees.
- Tamiya TB evo04 Geen idee
- Schumacher CAT4000 Lijkt wel op een Mix van wat Mi1 en Mi2 onderdelen.
- Yokomo Prototype Weet ik ook nog niet zo veel van af.
- Academy SB sport V2 Weet ik ook niet zo veel van af.

Verder heb ik geen Prototype's meer kunnen vinden zijn er nog meer op die op de markt gaan komen? Ik wil namelijk binnenkort of over een tijdje een leuke 4WD buggie kopen maar weet nog niet welke en weet ook niet of er nu al wat goede op de markt zijn volgens mij niet echt.

ps. we maken hier lekker een discussie topic van over de betere 4wd buggie wil hier wel meer te weten overkomen :)

die tb evo4
dat is gewoon een aangepast tb evolution 4 on-road chassis. was ingestuurd door een gewone hobbyist maar tamiya had er wel oren naar. daar wilden ze eerst hop up parts voor maken zodat je hem tot buggy kon ombouwen maar dat was nooit verder gekomen.
toen hebben ze gekozen om er een heel nieuw type van te maken. ik weet niet of die er nu al is of eraan komt of dat dat is afgelast.
dat is zover ik ervan weet.

Pasqual zei:
Er wordt nog steeds gewerkt aan een cardan aangedreven chassis. Die gebasseerd is op de EV04. Hier een linkie naar wat foto's van 2 weken terug ofzo:
http://www.oople.com/rc/photos/ishywest/index.html

Hier de Snaar aangedreven Tamiya?
http://www.geocities.jp/hobbyshows/japan/shizuoka/rc/03.htm

De cardan auto is een EVO 4MS, gewoon te koop bij iedere betere RC Shop. Op de foto, heeft iemand wat off-road delen erop gezet. Maar dit heeft geen enkele connectie met de tamiya company.

sorry, zo heb ik het gehoord van iemand die vrij veel van modelbouw racen en auto's afweet.
Ik geloofde hem wel want hij had me ook andere foto's laten zien van hetzelfde idee alleen dan gewoon van kunstof maar wel met evo4 diff behuizingen en het upperdeck en bodemplaat waren ok dezelfde vorm.

De tijd zal het leren of tamiya dus echt met zo'n auto uitkomt of wat jij zegt dat het gewoon een project was.

Was mijn bedoeling je te helpen maar zo te blijken had je het antwoord al :wink:

Groeten Bono

vijf zei:
De cardan auto is een EVO 4MS, gewoon te koop bij iedere betere RC Shop. Op de foto, heeft iemand wat off-road delen erop gezet. Maar dit heeft geen enkele connectie met de tamiya company.

dan gaat tamiya dat toch niet showen op zijn stand in Shizucola ?

naar IK gehoord heb is het wel van tamiya en hebben ze bij Jconcepts (die van de BJ4) een bestelling gedaan voor een hele hoop ophangingonderdelen....
een ander gerucht is dat 't een ontwerp van Marc Reinhard is, maar dat geloof ik niet, Marc weet amper dat een wiel rond is. (hij kan wel goed rijden....)

De TB evo4 MS is niet gepresenteerd op beurzen. Dit is gewoon iemand die een off-road ophanging op z'n auto heeft gemonteerd.

Jij hebt het over de TRF501X, deze gebruikt de ophanging van Jconcepts en onderdelen van de TA05 aandrijflijn.

De TRF501X zal zeer binnenkort leverbaar worden

Back