De betere 4WD Offroad buggie

idd, 4wd is toch veel leuker hoor!!!
ik ga me gewoon zo'n basis tamiya kopen 4wd... als je daar voorzichtig mee rijdt, en geen competitie doet, moet dat toch wel lukken he!?
zo ne gravelhound ofzo...

wimke1971 zei:
idd, 4wd is toch veel leuker hoor!!!
ik ga me gewoon zo'n basis tamiya kopen 4wd... als je daar voorzichtig mee rijdt, en geen competitie doet, moet dat toch wel lukken he!?
zo ne gravelhound ofzo...

aaah platte jat :wink:

platte jat???? was da voor chinees???
ik ken nochtans alle dialecten van belgië en omstreken... maar dit is iets nieuws vrees ik...
explain it proper cooperke

MET EEN DF02 4WD KUN JE ECHT WEL RAGGEN!
HET IS EEN STERKE AUTO AL MOET JE WEL EEN PAAR AANPASSINGEN DOEN, ZOALS SCHOKBREKERS.DE STANDAARD SCHOKBREKERS ZAKKEN DOOR HUN HOEVEN.

Het is alleen niet sterk genoeg en rijd niet lekker genoeg om wedstrijden mee te rijden. Is echt meer een fun wagen dan een wedstrijd wagen.

Gaat hier over de betere 4WD Buggies en daar kan je die Tamiya niet echt onder plaatsen.

Hallo allen,

Ik zal me ff voorstellen, ik ben Hans, nieuw op dit forum en een actief electro off-road rijder.
Mijn thuisclub is MVB in Bergschenhoek en daar rijd ik met 2 WD buggy, 4 WD buggy en Truck.
Ik kwam al surfend op het internet dit forum tegen en zodoende ook de topic 4 WD buggy's.
Die dingen draag ik een warm hart toe en vandaar mijn reactie op dit onderwerp.

Er zijn zoals hier al aangegeven werd momenteel eigenlijk maar een paar reeële 4 wd buggy's op de markt:

De XXX4 Graphite plus
De Losi XX4 (opnieuw uitgebracht)
De Bj4 van JB concepts.
De kyosho ZX 5

Allemaal enorm goede auto's.
Hou je van snaaraandrijving neem je een van de Losi's, prefereer je een cardan dan neem je de Bj4 of de ZX5
Kanttekening bij de XXX4, de standaard editie heeft wat kinderziekten aan de voorzijde, shocktowers die breken enz.
De graphite plus editie echter is een top-auto.
De XX4 is van de twee degene die beter gaat over hobbelige banen.
Hij is ook wat vergevingsgezinder om mee te rijden.

BJ4:
Alle onderdelen van de BJ4 kun je in principe overal kopen behalve de shock-towers, het chassis en nog wat kleine dingen.
Bij ons op de club (MVB) rijdt er 1 rond en het is een betrouwbare auto met heel veel potentie.
Degene die er mee rijdt heeft hem nog niet goed op de rails en ik moet al erg mijn best doen om hem uberhaupt bij te houden met mijn XX4.
Inmiddels is er een tweede editie van de BJ4 met een totaal andere chassis layout.

De CAT4000 wordt zoals het er nu naar uitziet pas verwacht in 2006.

De predator X10 (ongelofelijk mooie auto.........) ....570 euro.........auw.
Voor dat geld verwacht je een super auto, helaas is dat de mensen van Ttech weer niet helemaal gelukt, er zitten wat kinderziektes in maar het lijkt erop dat TTech ook deze oneffenheidjes weg gaat poetsen met updates.

De Kyosho ZX 5, het lijkt erop dat Kyosho serieus de aanval heeft ingezet op de 4WD buggy markt met een zeer goede auto die ook nog eens te betalen is. Het concept lijkt te kloppen en als de onderdelen nou dit keer eens wel te krijgen zijn....................

De Academy ziet er goed uit maar de kwaliteit van de onderdelen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de BJ4 en de XXX4G+.

De Durango is enorm mooi en presteert waanzinnig maar hij is niet te koop dus dan ben je gauw klaar.

De X-5 (ombouwkit van de XX4 naar een enkele snaaraandrijving) gaat ook prima volgens de berichten maar verijst allereerst de aanschaf van een XX4 en dan nog eens de aanschaf van de ombouw-kit.

Dus wat te kopen......ligt er voor een groot deel aan of je er mee gaat racen of gewoon een beetje mee rond gaat raggen denk ik.
De Losi XXX4G+ en de BJ4 zijn sowieso geen miskopen.
En als Kyosho onderdelen gewoon leverbaar gaan worden in Nederland voorzie ik diverse ZX5 buggy's bij ons op de club.

Hans

Ergens in April als alles meezit rijden er 2 ZX-5 buggies rond op MVB :) We willen ze dan is goed gaan gebruiken op het circuit van MVB.

De ZX-5 wordt ook steeds populairder op duitse wedstrijden, zijn ze ook al vaak te zien. De prijs in duitsland is zelfs erg aantrekkenlijk, waar die al onder de 300 euro te krijgen is.

In het nieuwe seizoen maar is kijken of op MVB wat 4WD wedstrijden verreden kunnen worden? misschien wel een competitie opzetten? Kunnen we de 4WD klasse wat populairder maken?

Hallo Pasqual,

Als er voldoende animo voor is kunnen we gewoon een heat 4 WD inbouwen bij de clubwedstrijden, geen enkel probleem.
Er zijn op de club een man of 7 uit mijn hoofd met een 4WD.
Afgelopen jaar hebben we een paar keer wedstrijden gereden met 4WD buggy en ik hoop dan ook dat we dat dit jaar weer zullen zien.
Het lijkt me ook leuk om weer eens wat 4 WD buggy's te zien op de BNK's.
2 jaar geleden hadden we een paar BNK wedstrijden met een aardige opkomst maar dat zakte gaandeweg het seizoen toch weer in.
Afgelopen seizoen BNK was het helemaal huilen.......

Hans

Hey Hans, ik raad je aan om eens naar de TTech website te gaan kijken, de prijs is flink verlaagd, en nu met de updates in de kit! Hij is nu beter dan een BJ van prijs/prestatie omdat hij standaard al keramische ball diffs en titanium schroeven bezit. Het enige minpuntje dat er nu nog echt inzit (brekende voorste gearboxtop) wordt nu onderzocht door TTech, er zijn een hele reeks stukke onderdelen naar ze gestuurd om ze de stresspunten te kunnen onderzoeken en een verbeterde versie te kunnen uitbrengen. Er zijn ook al concrete plannen voor een Touring X10 die achter de deur staat en 2 geheime projecten.
Voor veel info moet je maar eens naar deze site en vooral forum kijken.
www.the-pred.co.uk

Ik ga nu in het BNK ook 2wd rijden omdat er in 4wd zo weinig of zelfs geen competitie is. 2 klasses combineren is ook ondoenbaar.

De GP van Belgie ga ik wel doen met m'n Predator!
dat is 2 verschillende dagen en dus wel te doen.

Hee Cooper,

Ik ben erg te spreken over mijn XX4 en zal dus niet zo snel een nieuwe auto kopen denk ik.
Daar komt bij dat als ik al een nieuwe 4 WD auto zou overwegen ik de nieuwe BJ4 zou kopen.
Ik vindt dat een waanzinnig mooie auto en ik hoef dan mijn enorme hoeveelheid banden niet om te lijmen naar die nieuwe velgen van Ttech.
2 klasses combineren op een BNK kan overigens wel hoor, ik heb het jaren gedaan met de combinatie 2 WD en Truck, 2 jaar geleden deed ik het met 2 WD en 4 WD.
Daar echter zowel de Truck klasse (ontzettend toffe auto's om mee te rijden) en de 4 WD, bij de BNK's praktisch ter ziele zijn rijd ik sinds vorig jaar alleen nog maar 2 WD op BNK's.
Gelukkig is er een flink startveld aan Trucks bij MVB in Bergschenhoek dus kan ik me daar lekker uitleven!

Hans

Elvo schiet me dood en verklaart me gek tegelijkertijd als ik als beginner start in 2 klasses :lol:
en ik kan 't ook niet betalen :)

Hee Cooper,

Als beginner is het zeker niet het handigste om 2 klasses te rijden maar
onmogelijk is het niet!
Als ik het goed begrijp ga je dit jaar voor het eerst BNK's rijden?
Dan heb je idd waarschijnlijk je handen vol aan banen leren kennen, set-ups vinden etc etc.
Maar als je Elvo als vraagbaak hebt heb je in ieder geval al wat hulp.
Daar komt bij dat zo'n beetje alle BNK rijders niet te beroerd zijn om links en rechts wat tips en trucs met je te delen hoor.
Ik rijd al jaren BNK's en vindt de sfeer altijd prima maar daar kom je vanzelf wel achter, ga je ze allemaal rijden?
Zo ja zie ik je 26 maart wel bij MVB!

Hans

jep waarschijnlijk wel, elvo woont vlakbij dus ik kan wel altijd meerijden.
Bedoeling van m'n 1e jaar BNK is ook gewoon verschillende banen en setups leren kennen en geregeld trainen en wedstrijdritme op te doen, om dan komende jaren echt ervoor te gaan (B finale dus :p).

Denk niet dat er veel zijn de de onderdelen opvoorraad hebben. Ik weet in ieder geval niet 1 2 3 waar. Misschien Quartel die had toen ook veel voor mijn XXX-t liggen.

Verder kan wel elke winkelier onderdelen bestellen die ook Graupner leverd.

@ Hansie : mooie oplijsting!!!

ik ben wel een beetje kyosho fan... ik ga es kijken in duitsland wat ze daar kosten... iemand een site ginder???
greetz
wim

Hansie zei:
Hallo allen,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Hans, nieuw op dit forum en een actief electro off-road rijder.
Mijn thuisclub is MVB in Bergschenhoek en daar rijd ik met 2 WD buggy, 4 WD buggy en Truck.
Ik kwam al surfend op het internet dit forum tegen en zodoende ook de topic 4 WD buggy's.
Die dingen draag ik een warm hart toe en vandaar mijn reactie op dit onderwerp.

Er zijn zoals hier al aangegeven werd momenteel eigenlijk maar een paar reeële 4 wd buggy's op de markt:

De XXX4 Graphite plus
De Losi XX4 (opnieuw uitgebracht)
De Bj4 van JB concepts.
De kyosho ZX 5

Allemaal enorm goede auto's.
Hou je van snaaraandrijving neem je een van de Losi's, prefereer je een cardan dan neem je de Bj4 of de ZX5
Kanttekening bij de XXX4, de standaard editie heeft wat kinderziekten aan de voorzijde, shocktowers die breken enz.
De graphite plus editie echter is een top-auto.
De XX4 is van de twee degene die beter gaat over hobbelige banen.
Hij is ook wat vergevingsgezinder om mee te rijden.

BJ4:
Alle onderdelen van de BJ4 kun je in principe overal kopen behalve de shock-towers, het chassis en nog wat kleine dingen.
Bij ons op de club (MVB) rijdt er 1 rond en het is een betrouwbare auto met heel veel potentie.
Degene die er mee rijdt heeft hem nog niet goed op de rails en ik moet al erg mijn best doen om hem uberhaupt bij te houden met mijn XX4.
Inmiddels is er een tweede editie van de BJ4 met een totaal andere chassis layout.

De CAT4000 wordt zoals het er nu naar uitziet pas verwacht in 2006.

De predator X10 (ongelofelijk mooie auto.........) ....570 euro.........auw.
Voor dat geld verwacht je een super auto, helaas is dat de mensen van Ttech weer niet helemaal gelukt, er zitten wat kinderziektes in maar het lijkt erop dat TTech ook deze oneffenheidjes weg gaat poetsen met updates.

De Kyosho ZX 5, het lijkt erop dat Kyosho serieus de aanval heeft ingezet op de 4WD buggy markt met een zeer goede auto die ook nog eens te betalen is. Het concept lijkt te kloppen en als de onderdelen nou dit keer eens wel te krijgen zijn....................

De Academy ziet er goed uit maar de kwaliteit van de onderdelen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de BJ4 en de XXX4G+.

De Durango is enorm mooi en presteert waanzinnig maar hij is niet te koop dus dan ben je gauw klaar.

De X-5 (ombouwkit van de XX4 naar een enkele snaaraandrijving) gaat ook prima volgens de berichten maar verijst allereerst de aanschaf van een XX4 en dan nog eens de aanschaf van de ombouw-kit.

Dus wat te kopen......ligt er voor een groot deel aan of je er mee gaat racen of gewoon een beetje mee rond gaat raggen denk ik.
De Losi XXX4G+ en de BJ4 zijn sowieso geen miskopen.
En als Kyosho onderdelen gewoon leverbaar gaan worden in Nederland voorzie ik diverse ZX5 buggy's bij ons op de club.

Hans

Heeft MVB in Bergschenhoek ook een website? Als de Tamiya Dark Impact (4WD) snel leverbaar is wil ik ook wel wat wedstrijden gaan rijden.....

Chris van der Hagen zei:
Heeft MVB in Bergschenhoek ook een website? Als de Tamiya Dark Impact (4WD) snel leverbaar is wil ik ook wel wat wedstrijden gaan rijden.....

dan zou ik toch wachten tot ze komen met de wedstrijdversie.
Die dat nu te zien is is zo een beetje de 'beginner' variant.
(als ik de commentaren op rc10b4.com mag geloven toch)

Back