Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wimke1971 zei:idd, 4wd is toch veel leuker hoor!!!
ik ga me gewoon zo'n basis tamiya kopen 4wd... als je daar voorzichtig mee rijdt, en geen competitie doet, moet dat toch wel lukken he!?
zo ne gravelhound ofzo...
Hansie zei:Hallo allen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Hans, nieuw op dit forum en een actief electro off-road rijder.
Mijn thuisclub is MVB in Bergschenhoek en daar rijd ik met 2 WD buggy, 4 WD buggy en Truck.
Ik kwam al surfend op het internet dit forum tegen en zodoende ook de topic 4 WD buggy's.
Die dingen draag ik een warm hart toe en vandaar mijn reactie op dit onderwerp.
Er zijn zoals hier al aangegeven werd momenteel eigenlijk maar een paar reeële 4 wd buggy's op de markt:
De XXX4 Graphite plus
De Losi XX4 (opnieuw uitgebracht)
De Bj4 van JB concepts.
De kyosho ZX 5
Allemaal enorm goede auto's.
Hou je van snaaraandrijving neem je een van de Losi's, prefereer je een cardan dan neem je de Bj4 of de ZX5
Kanttekening bij de XXX4, de standaard editie heeft wat kinderziekten aan de voorzijde, shocktowers die breken enz.
De graphite plus editie echter is een top-auto.
De XX4 is van de twee degene die beter gaat over hobbelige banen.
Hij is ook wat vergevingsgezinder om mee te rijden.
BJ4:
Alle onderdelen van de BJ4 kun je in principe overal kopen behalve de shock-towers, het chassis en nog wat kleine dingen.
Bij ons op de club (MVB) rijdt er 1 rond en het is een betrouwbare auto met heel veel potentie.
Degene die er mee rijdt heeft hem nog niet goed op de rails en ik moet al erg mijn best doen om hem uberhaupt bij te houden met mijn XX4.
Inmiddels is er een tweede editie van de BJ4 met een totaal andere chassis layout.
De CAT4000 wordt zoals het er nu naar uitziet pas verwacht in 2006.
De predator X10 (ongelofelijk mooie auto.........) ....570 euro.........auw.
Voor dat geld verwacht je een super auto, helaas is dat de mensen van Ttech weer niet helemaal gelukt, er zitten wat kinderziektes in maar het lijkt erop dat TTech ook deze oneffenheidjes weg gaat poetsen met updates.
De Kyosho ZX 5, het lijkt erop dat Kyosho serieus de aanval heeft ingezet op de 4WD buggy markt met een zeer goede auto die ook nog eens te betalen is. Het concept lijkt te kloppen en als de onderdelen nou dit keer eens wel te krijgen zijn....................
De Academy ziet er goed uit maar de kwaliteit van de onderdelen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de BJ4 en de XXX4G+.
De Durango is enorm mooi en presteert waanzinnig maar hij is niet te koop dus dan ben je gauw klaar.
De X-5 (ombouwkit van de XX4 naar een enkele snaaraandrijving) gaat ook prima volgens de berichten maar verijst allereerst de aanschaf van een XX4 en dan nog eens de aanschaf van de ombouw-kit.
Dus wat te kopen......ligt er voor een groot deel aan of je er mee gaat racen of gewoon een beetje mee rond gaat raggen denk ik.
De Losi XXX4G+ en de BJ4 zijn sowieso geen miskopen.
En als Kyosho onderdelen gewoon leverbaar gaan worden in Nederland voorzie ik diverse ZX5 buggy's bij ons op de club.
Hans
Chris van der Hagen zei:Heeft MVB in Bergschenhoek ook een website? Als de Tamiya Dark Impact (4WD) snel leverbaar is wil ik ook wel wat wedstrijden gaan rijden.....
wimke1971 zei:http://www.mvbracing.nl/
even googelen ;-))