De betere 4WD Offroad buggie

Chris van der Hagen zei:
wimke1971 zei:
http://www.mvbracing.nl/

even googelen ;-))

Welke banden gaan er goed op mvb?

dat is nu net wat we willen weten!
er wordt nu meer getest met tapijtbanden(schumacher stagger rib geel) vooraan zoals op mbv kampenhout
en big shot achteraan.
andere combinaties zou ik ook graag weten :)

Weet niet hoe jij het dan naar NL laat komen. Maar als ik Via RCMart bestel kom ik op 305 dollar uit en dat komt neer op zo'n 260 euro. Misschien gaan we er 2 te gelijk bestellen en dan zijn we nog goedkoper uit.

Maar snap niet hoe jij aan die 369 kom voor een kaal chassis.

hoop geld allemaal & gedoe met aankoop uit het buitenland, maar wel mooi.
-proest- voor "minder" heb je ook een gravelhound lolz :lol:

hey all,

heb onlangs die Academy SB Sport V2 aangeschaft voor 230€ (bij Albatros modelbouw in Muizen, Mechelen) heel mooi model, handleiding heel overzichtelijk, snel, etc... ben er ongelooflijk tevreden van. Er zijn ook al wat tuning parts beschikbaar ervoor (bestellen en lang wachten...). Ik zou niet zeggen dat de wagen geschikt is voor competitie 4WD, tenzij deftige tuning misschien maar toch voor de serieus gevorderde racer...

het enige ze kunnen gebruiken is reclame en een paar online winkels die wisselstukken en tuning parts verkopen.

Kewl.

Heb je de mogelijkheid om wat foto's hier op het forum te zetten van je aanwinst? Ben wel benieuwd hoe de productie versie eruit ziet.

HansGSI zei:
hoop geld allemaal & gedoe met aankoop uit het buitenland, maar wel mooi.
-proest- voor "minder" heb je ook een gravelhound lolz

Het is alleen zo jammer dat de gravelhound geen chassis is die geschikt is voor het betere werk. Dan is ie wel goedkoper maar er zijn zoveel dingen die minder zijn dan als aan deze betere buggies dat het gewoon niet te doen is om deze goedkoop te kunnen rijden op wedstrijd niveau. Zo mist de Gravelhound goede dempers(Die erop 80 euro kwijt), Heeft geen slipper eropzitten dus om de haverklap nieuwe spurs en andere tandwielen nodig(Kost ook veel) Dan maar hopen dat de motor niet te veel sloopt, Plastic van mindere kwaliteit dan van andere. Als je dan een beetje redelijk goede Gravelhound wil ben je dus gewoon veel kwijt.

Ik wil er een Novak BL motor in gooien die de Gravelhound niet houd zonder dat ie dik getuned is en dan ben ik snel al veel meer kwijt dan die ZX-5.

ziehier de foto's, klein accident gehad tijdens het uittesten (wacht nu toch al een week op de wisselstukken, dankzij de beurs in Duitsland volgens de winkel)

DSC00072.jpg

DSC00073.jpg

DSC00075.jpg

DSC00077.jpg

DSC00078.jpg

DSC00079.jpg

DSC00080.jpg

DSC00081.jpg

heeft mij 230€ gekost, zonder electronica & motor weliswaar...

geen brushless, gewoon een LRP 19 wikkelingen, ff geleend van mijn broer (die zich met bootjes bezig houdt ;)) draait wel lekker tot ik tegen de muur knalde tegen volle snelheid :(

Pasqual zei:
Het is alleen zo jammer dat de gravelhound geen chassis is die geschikt is voor het betere werk.
Ik wil er een Novak BL motor in gooien die de Gravelhound niet houd zonder dat ie dik getuned is en dan ben ik snel al veel meer kwijt dan die ZX-5.

klopt, ben helemaal met je eens, ik maakte in eerste instantie ook maar een grappie, de gravelhound is wel het chassis wat je koopt om in de hobby testappen zegmaar, volgende stap is profi zoals hier boven, de mooie academy.

We zijn weer gaan twijvelen door iemand en weer even wezen zoeken naar info.

Maar hoor en lees nog steeds heel veel negatieve verhalen over onderdelen levering van Kyosho. Blijft toch een heel groot min punt van de wagen. En om nu elke keer maanden te wachten voor wat onderdelen zie ik niet zitten. 7 April ga ik met iemand naar een beurs in duitsland en maar even hopen dat ie dan daar staat om is te bekijken.

Maar heb alvast een BJ4 gepreorded want die is toch makkelijker met het verkrijgen van onderdelen. Tegen die tijd dat ik naar Duitsland ben geweest kan ik nog even denken en tegen die tijd zijn ze wel aanbeland bij mij in de preorder lijst om te bepalen welke het gaat worden.

Weet iemand wat van de Tamiya Dark impact df03, lijkt mij een echte wedstrijd smuller!!

Begint er al meer op de lijken maar denk dat er nog aardig wat tuning nodig is om er een degelijke en goede wedstrijd auto van te maken.

Wie weet komen ze is een keer met een TRF uitvoering uit op basis van die DF-03.

Back