De grootste fout die je gemaakt hebt.

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door jmwolters, 26 jan 2004.

1. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Hahaha! :rolling:

Deze kan bij de top 3!

2. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    was er ook niet iets met een gekleurd zaakje op zondagochtend in de badjas???
    vond dat dan wel de nummer 5.
    wiebe.

3. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Mwja, die was ook wel mooi ja ;)

4. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Ergens vorige week met het mooie weer ging ik maar weer is vliegen met mijn K10 hier langs de dijk zodat ik ook nog beetje kon hellingzweven naast het snelle vliegen wat ik normaal met dat ding doe. Na een tijdje vliegen besloten dat het wel tijd werd te gaan landen om mn accu levend te houden. Dus netjes geland zoals altijd en vervolgens het ding opgeraapt om de accu los te trekken. Maarjah met 1 hand beethouden en dan met de andere de stekker lostrekken lukte niet echt. Dus besloten hem maar even op het dak van mijn auto te leggen(fout 1). Dus met de zender nog om mijn nek(fout 2) reik ik naar de stekkers van de accu en regelaar om deze dus los te trekken. Net voordat ik zover was hoor ik mijn motor iets opspinnen. Gauw mijn K10 opgetild maar het was al te laat. Resultaat: een paar mooie vale plekken op het dak van mijn auto in de lak door de propellor. Wat was er nou gebeurt? Met dat ik naar de stekkers reikte duwde mijn jas de stick van mijn gas naar voren waardoor de motor begon te lopen. Erg dom en voortaan leg ik hem ook niet meer op mijn auto;)

5. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Mijn grootste fout tot nu toe (ken mezelf, er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen)..

Afgelopen zondag even wezen vliegen met de easystar. Ging lekker en had de 2e accu bij me. Deze verwisseld en weer opgestegen.

Komt een een hele mooie dame aan lopen met haar hondje aan de riem.
    Staat even te kijken en vraagt: Goh, is dat nu nou moeilijk dat vliegen.

Ik kijk haar aan en mijn oog valt op haar laag uitgesneden decolete en zei: Mwah, valt best mee hoor.

Op dat moment hoor ik nog net mijn easystar te pletter slaan...

Zij lachen, ik met schaamrood op de kaken de boel bij elkaar geraapt... :oops:

Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  6. janneman

janneman

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Volgens mij heeft ze het er om gedaan.
    Ik zou schadevergoeding vragen in welke vorm dan ook. :rolleyes: :D :D

7. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    tja... meesteal is vliegen niet zo moeilijk, maar je moet niet te snel afgeleid worden.

Zo heb ik ook nog wel een verhaaltje:
    2 weken geleden was ik indoor aan het vliegen met de Yak, die met de dure spullen erop.
    Die vliegt echt zó soepel, dat je soms in je ooghoeken de rest eens in de gaten gaat houden.
    Toen ik me dus wel moest concentreren tijdens een rollende loop, keek ik ff de andere kant op :roll:
    KRAK!... Shit! das mijn vliegtuig :(
    Motor ligt eraf, is wel te plakken, maar het indoor seizoen is nu toch over, gaan we maar eens een V2 bouwen voor volgend jaar :D

8. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008

;) dat ik daar niet aan gedacht heb.... lol

9. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    The bitch :rolling:

Ze deed het erom ;)

10. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Niet met modelbouw, maar iets soortgelijks heb ik ooit ook eens gehad. Het mag er dus vast wel even tussendoor.

Toen ik nog in Zwolle in het onderwijs werkte, had ik een brommertje om me tussen de verschillende schoolgebouwen te verplaatsen. We hadden toendertijd namelijk twee dependances. Ik reed op een mooie lentedag nietsvermoedend en met een uiterst beheerste snelheid door het centrum toen ik aan de overkant een uiterst aantrekkelijk kort rokje zag lopen. Vanzelfsprekend neem je dat als 24-jarige even goed in je op. Met dat ik voor me kijk, kan ik nog net in m'n remmen knijpen, zodat ik niet al te hard tegen een geopende groentewagen aanknal. De groenteboer, die achter z'n wagen stond, schrok en zei 'wat doe jij nou?' Dus ik geef als antwoord 'tja, ik keek naar hetzelfde als waar jij zelf naar staat te kijken'. Dat was uiteraard lachen!

11. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Hahahaha Jan, een vrijwel gelijk verhaal van een van mijn toenmalige sportclubleden, in zijn auto rijdend naar het stoplicht zag hij aan de andere kant van de weg ook een vrouwelijke verschijning inclusief kort rokje en mooie benen. En je raad het al, stoplicht op rood en hij met een gangetje van 30 km/u tegen zijn voorganger aan. Zijn eerste reactie was hoofd uit het raam en die meid verrot schelden hoe ze het in haar hoofd haalde om zo overstraat te lopen. :twisted:

We hebben er aan de bar smakelijk om gelachen en ondanks een gulden of 1500 schade aan zijn auto heb ik hem later eens horen zeggen dat die meid het bijna waard was :rolling:

12. Ton.nl

Ton.nl

Lid geworden:
    5 mei 2007
    Dus.... we spreken donderdagmiddag.... gisteren.

Na het installeren van een andere accu (lipo in plaats van de oude nimh) en verplaatsen van de ontvanger en het plaatsen van mijn nieuwe vario in mijn 2M Fling zwever dacht ik lekker te gaan vliegen... Voor het eerst na de winter met dit vliegtuigje.

Batterij voltage: goed.
    Richting van de stuurvlakker: goed.
    Vleugeltje: goed vast.

Dus: aan de stiek ermee!

Vrijwel gelijktijdig met het loslaten bleek de kist vrijwel onbestuurbaar. Hartslag ++, en 2 seconden later besefte ik me: zwaartepunt niet gechecked... Op een meter of 30 flapperde hij van de stiek.
    Dus aangedoken om wat snelheid te krijgen, onmiddelijk weer pitch up van de kist zelf. Toen een soort van downwind gestuurd, aangedoken om weer controle te krijgen, en de kist landde zichzelf zo ongeveer. Met rugwind, maar ja windkracht 3, daar doen we niet moeilijk over ;-)

Kist nog heel!! Jippie!!

Na even meten bleek hij op 11 centimeter te liggen van de vleugelvoorkant, in plaats van de voorgeschreven 8. Oeps. Al met al weer wat geleerd zonder dat het mijn kistje heeft gekost :)

Laatst bewerkt: 10 apr 2009
  13. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    "stiek"?

14. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    elastiek?

15. roeier4

roeier4

Lid geworden:
    17 aug 2006
    waarschijnlijk een elastiek;)

edit:eek:w net te laat

alex

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Njah, klopt niet met de context.....

17. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Klopt juist wél in de context...

Aan het elastiek ermee, oftwel, de zwever aan het elastiek haken en spannen.

En na dertig meter liet het elastiek los, zo gaat dat toch gewoon?

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ah, zo'n elastiek, ja, ik zat even op een andere golflengte dan:D

19. Ton.nl

Ton.nl

Lid geworden:
    5 mei 2007
    Excuses... In brabant noemen we zo'n ding nou eenmaal een stiek in plaats van een elastiek. Maar inderdaad ik bedoel zo'n 'hi-start', elastiek met een vliegertouw eraan.
    ;-)

ik zal er de volgende keer een vertaling bij zetten...

Zo, nu eerst weer gaan vliegen, wat een prachtig weer!!!

20. Wilhelm-Jan

Wilhelm-Jan Guest

Ik heb gister tijdens de eerste vlucht met mn tracker (artf kistje) hem compleet kapot gevlogen. Welgeteld heeft hij 3 seconden (uitstekend) gevlogen. En toen brak het hoogteroer af en kwam hij recht naar beneden..

Resultaat: de vleugel is nog heel en de rest helemaal kapot.
    Met depron een nieuwe romp bouwen en de vleugel daarin her gebruiken gaat het worden.

Voortaan toch zwaarder bouwen (lees: mee carbon en lijm).

Toch wel flink balen zeg, hebben redelijk wat uurtjes in gezeten en dan in 3 seconden alles weg. Maargoed, we gaan weer vrolijk verder.

Vandaag maar een shockflyer gebouwt en die gaat het wel doen gok ik zo, alleen de servo's nog inbouwen en dan gaan met dat ding.

Deel Deze Pagina