Ik wilde dit draadje nieuw leven inblazen, maar ik kon hem niet meer vinden.
Wat mij dit weekend gebeurde op het veld; m'n motor in mijn heli wilde niet meer(novarossi 10cc). Alleen nog maar een beetje langzaam en zielig ronddraaien. Ook met een andere starter niet vooruit te branden.
Dus motor gedemonteerd en schoongespoeld, WANT van-de-week had ik de motor ook al gedemonteerd ivm. het controleren van de lagers( oud probleempje met de heli (futura) wat al eerder besproken is hier). Voor de zekerheid een beetje afterrun olie gebruikt om de groene waas van de coolpower te verwijderen. Daarna nog wat rondgedraait en weer gemonteerd.
Na dit schoonspoelen startte de motor en heeft de rest van de dag absoluut geen probleem meer gegeven.
Vandaag zat ik aan mijn werktafel en zit eigenlijk nog eens na te denken over dit voorval. Pak mijn flesje afterrun olie en wat zie ik tot mijn schrik, (nee Hans, geen locktight) de "afterrun olie" bleek air filter oil te zijn!!!...........
Dit was mijn verhaal en hopelijk heeft de motor verder geen schade ondervonden van dit voorvalletje.
Een les die ik geleerd heb; kijk goed wat je in je handen heb voor de het gebruikt
Wat mij dit weekend gebeurde op het veld; m'n motor in mijn heli wilde niet meer(novarossi 10cc). Alleen nog maar een beetje langzaam en zielig ronddraaien. Ook met een andere starter niet vooruit te branden.
Dus motor gedemonteerd en schoongespoeld, WANT van-de-week had ik de motor ook al gedemonteerd ivm. het controleren van de lagers( oud probleempje met de heli (futura) wat al eerder besproken is hier). Voor de zekerheid een beetje afterrun olie gebruikt om de groene waas van de coolpower te verwijderen. Daarna nog wat rondgedraait en weer gemonteerd.
Na dit schoonspoelen startte de motor en heeft de rest van de dag absoluut geen probleem meer gegeven.
Vandaag zat ik aan mijn werktafel en zit eigenlijk nog eens na te denken over dit voorval. Pak mijn flesje afterrun olie en wat zie ik tot mijn schrik, (nee Hans, geen locktight) de "afterrun olie" bleek air filter oil te zijn!!!...........

Dit was mijn verhaal en hopelijk heeft de motor verder geen schade ondervonden van dit voorvalletje.
Een les die ik geleerd heb; kijk goed wat je in je handen heb voor de het gebruikt