De grootste fout die je gemaakt hebt.

Nee hoor, ik kon tenminste nog zeggen, wat er mis ging.

Als je bij je huisarts aankomt met de mededeling: hhmmmpppfff, sddbbt, wrrrm, sta je pas echt met de mond vol tanden...(die zaten er toch nog wel allemaal in, hoop ik???).

Een soldeerbout in je waffel steken is absoluut niet te overtreffen, vandaar dat ik zelf ook de stoute schoenen durfde aan te trekken.

eeeh eentje uit mijn collectie voor een simpel electo zwevertje van tekeing gebouwd de romp helften uit gesneden en de doublers er op geplakt. dan je spanten erop doen en erachter komen dat je 2 rechter helften hebt gebouwd. niet zo erg.. dan maar een nieuwe helft snijden weer de doublers... wat was dat ook al weer ezel en steen??? juist ja weer 2 rechter helften...

en het weken later bij de serval nog een keer verkeerd doen.

ik zit eigenlijk al een beetje te wachten op de tekening van satoer zijn foutje........ :D :D :D

Oké oké dit is één van mijn meest historische modelbouwdieptepunten :

Ik had ooit eens een C130 Hercules met 4 motoren en een span. van 2,75 m.

IK ging er een show mee geven en vond dat de mensen Gorinchem (gorkum 1994) dat ook mochten aanschouwen. Ik zou die Nederlandse jongens wel eens tonen hoe wij dat hier over de Moerdijk doen.

Ik had de ganse namiddag motoren zitten regelen dit met een zender met ingeschoven antenne.

Op zeker ogenblik was het mijn beurt. 4 motoren die synchro draaiden op volle kracht, ahhh dit werkt, die Nederlandse jongens worden wel heel erg stil....
FF vlug die achterste hatch in de vlucht openen, ahhh die Nederlandse jongens die hoor ik totaal niet meer.....

Ik in mijn nopjes, fier als een gieter ( dit slaat toch nergens op?) , nog vlug een passage van links en opeens niets meer ,Rien de knots, getverdemme dat kreng luistert niet meer.... ahh die Nederlandse jongens die hoor ik pols weer .....

C130 met zijn snavel eerst het dekor in , met balsa en piepschuim overal in de ronde gezaait (Ik denk dat ze voor dit soort toestanden die milieuvergunningen uitgevonden hebben) ahh en deze vlaamse jongen die werd wel heel er stil.....

:oops: Bleek nadien dat de hoogfrequent van mijn zender doorgerband was door het gebruik met ingeschoven antenne. ZONDE EN Vooral erg pijnlijk :oops: Hoogmoed? nergens goed voor

Welnee, dat doorbranden zal uiteraard niet gekomen zijn door even met ingeschoven antenne te zenden. Zo snel wordt een hoogfrequent niet te heet.
Voor je tong geldt dat wel: efkes den soldeerder ertegen en ge hebt gelijk een kraterken... :lol: :lol: :lol:

Ja hoor, zo heb ik tot mijn schade en schande moeten ondervinden, dank u.

Dat was de officiële repliek en uitleg van de hersteldienst van Futaba.

Stevo

Stevo zei:
Dat was de officiële repliek en uitleg van de hersteldienst van Futaba.

Die heeft dan onwaarheden verteld :oops: :oops: Ik kan mij echter niet voorstellen, dat ik zoiets ooit verteld heb!! Maar misschien moet ik nu nog meer opbiechten in dit draadje?? :(

@ corrien

juist of niet, jullie hebben me dan wel mooi die nieuwe hoogfrequent en de kosten voor een check-up aangerekend :? Ik had de mijne wel via Sablon (Brussel) ingegeven.

Natuurlijk: in 1994 had Sablon nog een Belgische reparateur in dienst, niet aan gedacht ( :oops: ),vandaar mijn verbazing. De zender is toen dus in Belgie gebleven.
Toch raar, dat er niet gewoon gerepareerd is en dat men met een onjuiste verklaring is gekomen. Wordt nagevraagd!!!!

@ Corrien,

Het is reeds een eindje geleden maar het was een FC 28 V1 en die kosten werden mij toen ter dege aangerekend en dat was ook de uitleg!!! Die zender werd een 6-tal jaar geleden verkocht en hij doet het bij mijn vriend nog steeds( hij was dus wel goed hersteld). Ik denk dat we ook een beetje :offtopic: zijn. Als je dat bij Sablon zal vragen Corrien zou het kunnen dat zij van niets meer weten : Belgisch fenomeen noemen wij Belgen dat.

Je hebt gelijk, laten we maar weer :ontopic: verder gaan. Het ging om het verhaal en dat was komisch genoeg. Inderdaad een modelbouwdieptepunt. Voor de titel "supersukkel 2004" kom je echter niet in aanmerking, er zijn er die veel beter hun best hebben gedaan...

de term supersukkel is wat mij betreft gegeven aan die jongen die met zijn tong voelt of zijn bout heet is hahaha satour jongen, snuggere !

En het schaterlachen van mij, dat begint m'n vriendin een beetje irritant te vinden, GA ZO DOOR!!
Deze was ook wel grappig:
Zondag ochtend nog snel even een laagje verf over mijn bell longranger spuiten, de zeer goedkope airbrush werkte niet helemaal goed, met als gevolg dat er druk in het flesje opbouwde. Vervolgens begint dus de gele verf in een straal uit het tuitje recht omhoog te spuiten.
Op zich nog niet zo erg zou je zeggen, ware het niet dat het zondag ochtend was en ik gehurkt naast het model zat. Ok, zondag ochtend loop ik altijd tot na het ontbijt in mijn ochtendjas rond met daaronder mijn adamskostuum....................................................
in de verwarring schop ik ook nog een potje rode verf, dat nog open stond nota bene, om over m'n voet. Kun je dus niet voorstellen hoelang mijn vriendin dus in een deuk gelegen heeft

:lol: Na drie bladzijden durf ik ook wel: Als jongetje van 20 met m'n eerste scheepsmodel aan het varen: De "Schutze" van Robbe.
Het water was het Maas-Waal-kanaal bij Nijmegen, daar woonde ik vlakbij. Februari, het water was net weer vloeibaar na een strenge vorstperiode. Op een gegeven moment: geen ontvangst meer, terwijl de Schutze midden op het kanaal dobberde, ongeveer 50 meter weg. Zenderdisplaygaf nog voldoende aan, dus: ontvangeraccu leeg! Shit... Nou ja, niets aan te doen, effe wachten en hij komt wel naar de kant. Een blik richting Heumen: geen schip te zien. Een blik richting Weurt: Ook niets... WAT IS DAT??? Een grote zware boeg met een dikke witte snor komt vrij snel om een bocht, zo'n 600 meter verderop. En de Schutze blijft lekker in het midden dobberen... SHIT!!!!! Kiezen of delen: Boot weg (6 maanden sparen!) of een nat pak? Dan maar een nat pak! Horloge af, zakken leeg, aanloop, plons! k...k...k...koud!! Zwemzwemzwem... om het model heen gezwommen, zwemzwemzwem-duwduwduw... toen ik op de kant kroop, half bevroren, voer de binnenvaarttanker op volle kracht langs, met een hekgolf van een meter hoog. Uit de luidspreker het commentaar: "Je zwemdiploma heb je misschien, maar je vaarbewijs nog niet..." :evil: 100 meter lopen, soppend in je schoenen, moeder boos, vader in een deuk, en een uur onder de hete douche gestaan...

Roel

Waarde collega's... dan ik ook op maar op de pijnbank ;-)

Afgelopen zomer met de Kyosho RC surfer in de branding van de Noord Zee aan het varen. Spannend want hoe zou de nieuwe Purple Bull motor het doen. Vanuit Leeuwarden ongeveer een uur in de auto gezeten. Gooi ik hem in het water, geef volgas vooruit .. vaart die zo tussen mijn benen door achteruit. Balen dat ik deed! Gelukkig kon ik het provisorisch oplossen door de draden op de regelaar/motor terplekke om te draaien en te tapen.

Of zoals kort geleden mijn parkflyer in de bomen vliegen op het moment dat het al schemerig is. Uiteindelijk hoog op de ladder geklommen om hem er uit te halen terwijl mijn vriendin met een bouwlamp stond bij te schijnen ;-)

:lol: Al vind ik het verhaal van Roel wel lachen eigenlijk ;), maar met die kabeltjes is ook wel slim :cool:

gerard_nl zei:
de term supersukkel is wat mij betreft gegeven aan die jongen die met zijn tong voelt of zijn bout heet is hahaha satour jongen, snuggere !

Oh... god. Nu ben ik bekend als de jongen met de gebakken tong. oei oei hoe lang ga ik dat nog horen...
PLeaazzz guy's Ik heb hier een wisselbokaal van een supersukkel trofee staan en ik gun hem jullie met alle plezier. Komt Alex met z'n gele pnis en rooie tenen niet in aanmerking voor een nominatie? :lol:

Ik denk dat ik maar een nieuw account onder een pseudoniem ga aanmaken ;)

Hmmm...de aller grootste fout die ik gemaakt heb is dat ik een jaar of 5 ben gestopt met de modelbouw :oops: ....alles weggedaan,
en dat was een hoop :(

In die tijd daarvoor veel van die kleine, helaas soms met grote gevolgen, niet nadenk foutjes die, zoals ik hier lees, gelukkig anderen ook overkomen. Zender vergeten, accu's niet opgeladen, na een klein kwatier landen, ff "pauze", opstijgen en zeer kort daarna afslaan. Toch nog veilig geland, halve motor uit elkaar schroeven om er daarna achter te komen dat ik gewoon even had moeten tanken :oops: en natuurlijk ook de klassieke: met ingeschoven antenne ;)

Remco

Satoer zei:
gerard_nl zei:

Oh... god. Nu ben ik bekend als de jongen met de gebakken tong. oei oei hoe lang ga ik dat nog horen...

Had je het ook maar niet hier moeten posten. Het getuigt wel van grote dapperheid, maar niet van inzicht in menselijk leedvermaak!!! Later zul je nog eens zeggen: ja, ja, opa had dat natuurlijk nooit op dat forum moeten neerzetten.... :( :( :(
Van mij mag er een 'sticky' van gemaakt worden, eventueel voorzien van een animatiefilmpje!!
En dan nog hoop hebben, dat er ooit iemand komt, die de wisselbeker supersukkel over zal nemen??? :? :? :?

Back