Jeuh, pijp is binnen, en de vleugel is op de post. Zou 'ie dan toch ooit afkomen?
Eens begonnen aan 't inbouwen van de pijp. Deze is qua diameter een stuk groter dan de orginele, en past dus ook niet via de achterkant in de romp. Les: eerst de pijp, dan je luchtflessen... Achja, met wat wringen en de pijp wat ovaal duwen pastte ie er toch in.
Heb de kelk met boutjes/moertjes vastgezet, zodat 'ie er nog af kan mocht de pijp er ooit uit moeten:
Zo ziet 't er van binnen uit:
Twee alu hoekprofieltjes op de middenlijn zorgen ervoor dat ik 'm straks mooi op de steun kan schroeven. Dan is 'ie meteen uitgelijnd met de as van de turbine. De kelk zit aan binnen- en buitenpijp vast, en me de hoekjes aan de kist. Aan 't einde ligt de pijp in het orginele spant (wel iets groter gemaakt), en mooi klem, dus hoeft verder niet vast gezet te worden. De twee alu hoekjes houden alles mooi op zn plek.
Zo ligt de turbine er in als 'ie gewoon op de rails ligt. Hij komt nog iets hoger, maar zo beroerd kwam 't niet eens uit. Denk niet dat ik de hoeken hoef te veranderen:
Hier nog een fotootje zonder de kelk, dat paste wat makkelijker:
Plaatje van de achterkant - turbine-lijn komt aardig uit. Pijp moet nog een beetje wennen aan zn weer orginele ronde vorm:
Hier een close-up- je ziet meteen 't buisje dat de smoke-olie gaat inspuiten net na de uitlaat. Dan is een klem-passing zodat ik 't uit de weg kan draaien als ik nog aan de pijp moet kunnen:
't begint er op te lijken

Nu echt eens een mal voor de bypass gaan maken..
Hans