De nieuwe honey Bee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin49, 15 jul 2009.

1. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Brushless

Hier dus niet mijn double brushless plan. Haat aan 7 dagen wachten voordat ik links mag plaatsen. 'tegen spammers'. :confused: In ieder geval wel te vinden bij mijn fotoalbums... Maar ik post hem iig over een week nog wel in dit draadje.

Nog steeds mijn vraag: Heeft iemand een external gyro mod gedaan? Of ga ik de eerste worden :cool:...

mvg,
    Erik

2. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Frett,
    Als je staart niet lekker strak blijft, probeer de gain eens ietsje hoger te zetten. Als hij gaat zoeken met de staart (merk je snel genoeg) dan moet je 'm weer iets terug zetten. Let wel, doe het met kleine stapjes :p

3. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Hij staat atm tegen tail wag aan. Heb alle instellingen (proport en gain) na overgaan op DD veranderd volgens een handleiding die ik op helifreak vond. Iedereen heeft het daar over een strakke tail en verbetering. Ik niet :confused::mad:.

Ik heb een HK401B gyro besteld:cool:. Die komt zodra de servo's die bij de bestelling zitten weer op voorraad zijn bij HK. Niemand heeft het hier eerder geprobeerd, de external gyro mod. Dus ik zal er een leuk verslagje van maken als over een maand ofzo m'n pakketje komt :D.

mvg,
    Erik

4. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Eindelijk mag ik dan foto's en links plaatsen :D

De link naar de beschrijving van een external gyro mod :pc:, die ik wil proberen...

En hier alsnog mijn 'Double Brushless' idee. Gaat dit werken?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Net proberen te vliegen en heb ik het volgende probleem.

Iedere keer "vliegt" mijn rotorhead met rotorbladen van de central hub af, hoe kan dat nou??:confused:

Rotorhead en bladen zijn nieuw omdat mijn oude gebroken was.

Alles lijkt goed te zitten ik snap er niets van:sad:

Hier wat foto's zoals gevraagd.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Heb je de rotor head goed op de bearings gezet? Probeer dat te doen met een tangetje... Verder kan ik weinig helpen als er geen foto's zijn. Maak een foto van de rotor hub zonder rotor head en een foto van de onderkant van de rotorhead en een foto waarop ze op elkaar zitten. Dan kom ik met meer ideeën hoop ik:rolleyes:

----

Ok de foto's zijn er zie ik...

Ehm, dat ziet er aardig uit. Heb mijn HBFP er bij gehaald en zie geen verschil. Jammer dat je niet eraan kan voelen via dit forum. bah wat ouderwets hier :p.

• Draaien de bearings goed?
    • De rotorhead dient alleen over de lange kant van de flybar te kunnen kantelen. Is dit bij jou ook zo?
    • Haal de rotorhead er af en pak de bearings tussen duim en wijsvinger en druk deze naar elkaar toe. Gaat dit makkelijk?
    • Is de rotorhead makkelijk te monteren zonder tangetje?
    eigenaardig probleem...

Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  7. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Vertel eens, wat gaat er los als een en ander uit elkaar vliegt.
    De linkjes van de rotorhead naar de flybar neem ik aan
    Maar eens een foto net nadat hij los is gegaan
    Groeten
    Martin

8. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    De linkjes naar de rotorhead en ook de linkje van swashplate naar het paddle control frame.

De rotorhead met bladen ligt dan meters verderop.:sad:

9. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Bearings draaien goed.
    kantelen rotorhead alleen via de lange kant
    Ik vind wel dat ik de bearings makkelijk naar elkaar toe kan buigen.
    rotorhead moet ik met wat kracht monteren, maar kan zonder tangetje.

Zal de extreme upgrade helpen met een metalen hub en rotorhead?

10. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Ja de extreme zooi lost het sowieso wel op denk ik, een nieuwe plastic rotor hub en rotor head ook.

De rotor head klikt er dus goed op? en als je hem eraf haalt? is dat zonder hefboompje te doen? (ik gebruik altijd een platkop schroevendraaier als hefboom).

Misschien kan je er voor zorgen dat de bearings uit elkaar blijven staan door er iets tussen te doen... zou niet weten wat... het moet natuurlijk wel blijven zitten...:p

11. keesenannetje

keesenannetje

Lid geworden:
    6 mei 2010
    Het valt mij op dat bij mij de, outer frame plate, met de inbusboutjes naar beneden zitten terwijl de bij jou omhoog staan. Weet iemand wat het juiste is ?
    Als je een andere rotorhead hebt kun je deze op de bestaande schroeven zodat deze veel stijver is, mogelijk vliegen je bladen er dan niet af

12. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Omgedraaid puur voor makkelijker demonteren. is o.a. een tip van nutcazze (youtube) in 1 van zijn bouw vids.

Het rotorhead vliegt er in zijn geheel af dacht ik. Wat bedoel je precies met die suggestie?

13. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Dit had ik een tijd terug ook, als ik ook maar iets harder dan normaal landde.

Bladeholder en ringlike pushrods vervangen en toen was het opgelost.

14. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Bladeholder is de rotorhead toch?

Even wachten totdat de ringlike pushrods weer binnen zijn.

Bedankt voor de reacties.

15. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Ja rotorhead wordt hij inderdaad genoemd.
    Deze klemt dan niet lekker meer over de lagertjes en dan schiet hij er om de haverklap af.

p.s. je kan ook proberen om de klipjes die over de lagertjes vallen iets naar binnen te knijpen. Op je foto's zie je ook dat deze een beetje naar buiten staat. Wellicht houden ze dan iets beter. Ik ben in elk geval gewoon voor een nieuwe gegaan, ze kosten namelijk geen drol.

Laatst bewerkt: 22 sep 2010
  16. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Bedankt Lochii,

Ik weet ze kosten bijna niks maar zijn wel lastig te leveren.

De rotorhead is al nieuw dus ik ga in ieder geval ook de centerhub vervangen.

Even wachten tot ze weer op voorraad zijn by Hobbymaniac.

Groeten

17. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Als je ze niet kan vinden vervang ze dan door 2 smalle tyribs. Doet de truc ook
    Groeten
    Martin

18. HBFP NL

HBFP NL Guest

Dat is mijn idee ook. Vervang eens de blade grips en kijk of het probleem aanhoudt.

19. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Vandaag een paar dingetjes getest, aangezien ik een partij onderdelen van de Blade SR heb overgekocht.

Als je met directdrive werkt, past de tail motor mount van de Blade SR ook. Net als de tail-wing en de heatsink. De heatsink is een stuk breder en is rond, waardoor hij een goede passing heeft op de staartmotor. Zoals je op de foto's ziet, past de schuimen bladeholder van de Blade SR ook echt als gegoten! De blades zitten dan mooi recht, en hij past lekker strak om de tailboom heen.

Even een paar fotootjes:

Erg veel nut heeft de andere tail-motor mount niet, maar ik vind het witte vinnetje er op wel wat hebben. Iemand die me toevallig kan vertellen waar het staartvleugeltje nuttig aan doet trouwens? Op grote heli's zie je deze vrijwel altijd zitten, vandaar. Ik denk zelf dat het de heli iets stabieler maakt bij fast-forward-flight, maar dat is enkel een gok.

Hier trouwens nog een fotootje van de blade holder, dan zie je hoe netjes deze past op de honeybee :)

Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  20. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Ziet er leuk uit... :D

Past beter dan mijn extreme blad houder. Die is zeg maar uit balans waardoor de blades naar 1 kant dreigen te vallen... :mad:

En de bladhouder heeft ruzie met m'n tail boom support aangezien ie aan de onder kant nog een stuk doorloopt.

Ik heb ook een horizontal fin. Is inderdaad voor FFF maar het effect is minimaal. Ik vind het iig erg leuk staan op de bee.

Laatst bewerkt: 29 sep 2010

Deel Deze Pagina