De nieuwe honey Bee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin49, 15 jul 2009.

1. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Een volgeladen NiMH batterij heeft een spanning van pakweg 1.4V he ;) 1.2V is nominaal. Zelfde verhaaltje als bij LiPo's. Die hebben een nominale spanning van 3.7V per cel, maar volgeladen is deze 4.2V.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dat het probleem mogelijk op zou lossen, maar dan nog ben ik van mening dat je dan de symptomen gaat wegwerken en het probleem er eigenlijk nog is.

Frett, heb je al geprobeerd de heli gewoon op de grond te laten staan en de cyclic bewegen terwijl je steeds verder loopt? Dan kun je iemand anders bij je heli laten staan om te kijken of het daadwerkelijk zo is, of dat je misschien gewoon de controle kwijtraakte, of dat de windvlaag hem zo mee nam dat het net leek of je cyclic het niet deed.

Ik gebruik overigens in mijn ESky zender altijd normale batterijen. Bij de aldi hebben ze ook gewone penlites van Topkraft ofzoiets. Met (volgeladen) oplaadbare batterijen komt mijn zender namelijk ook niet boven de 3 streepjes.

2. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Het is niet eens nodig om iemand dat te laten controleren. De afstand waarop ik het signaal kwijtraak is klein genoeg om de servo's nog te horen. Als ik rond de 10 meter sta hoor ik ze dan ook besluiteloos haperen bij stick input. Als ik iets verder loop blijft de swash in de laatst ontvangen stand staan. Loop ik weer terug dan reageren de servo's weer op de sticks.

Deze tests zijn gedaan met redelijk nieuwe en volle (duracell) 1.5v batterijen in de zender. Ook gebeurt het bij alle drie lipo's die ik heb.

heb nog geen tijd gehad om verder te zoeken. Zal eens in de zender gaan kijken wanneer ik daar tijd voor heb. Verwacht hier echter weinig van. Maar als ik dan over een tijdje een dx6i koop voor m'n 450 heli dan koop ik nog zo'n 6ch kloon ontvangertje van HK icm de 3 in 1 en dan is het probleem sowieso opgelost. Neemt overigens niet weg dat ik graag zou willen weten wat er nu speelt...

3. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Ik heb die van mij inmiddels te koop gezet, ik ben er zo'n beetje wel mee uitgevlogen. Ik waag me nu aan grotere machines, en daar zal plaats voor gemaakt moeten worden.

Dat houdt niet weg dat dit dingetje me goed geholpen heeft met leren vliegen :)
    Ik zou het zeker aanraden voor een beginner, want hij is vrij stabiel. Helaas wel enkele upgrades nodig om hem lekker te moeten laten vliegen; maar een hobby kost geld dus who cares ;)

4. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    succes met de grote jongens!;) Ik zet binnenkort de eerste stap in dezelfde richting. Hk450GT. Vandaag kwam toevallig weer een hoop elektronica binnen :D

5. HBFP NL

HBFP NL Guest

Ik vlieg nu 3/4 jaar cp en ik zou mijn HBFP V2 echt niet willen missen :)

Lekker gooi en smijt werk met een zeer beperkte schade opbouw. Ook indoor vind ik dat net ff lekkerder dan een cp apparaat.

Succes met de Big Boys!

6. crash1000

crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    31 jul 2007
    [post353]

thr en rudder van je spektrum ontvanger gaan naar thr en rudder van 3in1 (zie foto). Gewoon een verleng kabel gebruiken en aan vrouwtje kant haal je omhuls eraf.

je beide servos sluit je direct aan op je spektrum ontvanger.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  7. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    YESSSSSSSS!

Na anderhalve maand heb ik m'n 10 meter bereik probleem opgelost. Ik was er al die tijd van overtuigd dat m'n ontvanger de boosdoener was en heb nooit (HOE DOM BLIJKT ACHTERAF) in de zender gekeken.

Het bleek dat het draadje dat naar de antenne loopt vast heeft gezeten.

het grijze draad dat naar de antenne loopt is bij een schroefgat vast komen te zitten nadat ik de ratel een (hele) tijd geleden had omgedraaid.

Gevolg:

Een super simpele reparatie dus!
    Beetje solderen en klaar!
    Het resultaat:

Heb meteen het draadje onderaan met geel tape vastgemaakt zodat herhaling voorkomen zal worden.

Zojuist het bereik getest en dat is weer zoals het vroeger was!

Ik ben blij :D:D:D:D:D:D

En let dus op: Kijk altijd hoe de bedrading loopt en zorg dat het nergens vast komt te zitten!;)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Honeybee Facelift

Ik heb m'n HB wat opgeleukt met onderdelen van de HK450...

Resultaat:

Skids zijn ook handig aangezien ze verder uit elkaar staan. Canopy maakt de HB wat groter overkomen.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Leuk hoor, maar krijg je het zwaartepunt nu nog wel goed? Die canopy weegt volgensmij heel wat meer dan de standaard canopy.

10. Frett

Frett

Lid geworden:
    12 sep 2010
    Accu moest altijd erg voorin liggen. Nu ligt de accu iets verder naar achter (en beter beschermd tegen een taco'd lipo). Zwaartepunt is iets naar voren zodat ik een beetje trim naar achter moet toevoegen. Nu loopt elevator servo niet meer vast tegen de bovenkant van de swashplate guide.

Allemaal voordelen lijkt. Heb nog niet buiten getest dus kan niets zeggen over de invloed van de wind etc.

11. rigor mortis

rigor mortis

Lid geworden:
    24 okt 2010

is inderdaad 2mm, heb gewoon carbonstaaf van 2 mm gekocht en daar mijn flybars van gemaakt, veel goedkoper en veel strakker als die metalen gevallen.

greetz

rigor

12. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik ben op zoek naar een setje EK-000238 metalen collars. Wat is een goede en goedkope shop voor HoneyBee onderdelen, liefst in Nederland natuurlijk?

13. raymond 2

raymond 2

Lid geworden:
    30 sep 2010
    mmm,leuk zo'n Honey Bee,daar is wat mee te doen zo te zien.:thumbsup:
    Al weer mijn volgende keuze vergroot.Verdorie, het wordt alsmaar moeilijker.:confused: (luxe probleempje.;))

14. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Niemand tips? :confused:

15. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Hobbymaniac ?

16. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    RC Hellevoet?

17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Bedankt! Nu kan ik die gewichtjes bestellen zonder meer aan verzendkosten te betalen dan aan de onderdelen, en ook nog 2 weken te moeten wachten... :D

18. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Graag gedaan hoor, bestel hier zelf ook meestal om die rede ;-)

Veel plezier met vliegen..!

19. jannus

jannus

Lid geworden:
    25 nov 2009
    Wil oplaadbare batterijen in mijn 2,4 Ghz zender plaatsen, las (met plaatje) hier iets in dit draadje (zeg maar draad) over maar kan dat niet meer vinden.

Waar is de charge aan de zijkant van de zender voor. Ik meet op deze aansluiting niks maar wil hem wel gebruiken voor het laden van de oplaadbare batterijen. Lijkt naar een gelijkrichtingscircuit te lopen ???

20. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Pas op: de middelste pin is negatief
    Groeten
    Martin

Deel Deze Pagina