De nieuwe honey Bee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin49, 15 jul 2009.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Gisteren de maidenflight gedaan met de FP2. Heerlijke heli maar moet nog flink oefenen. Ik kom van een Solo Pro dus het is een heel ander verhaal.. Het simmen vantevoren helpt wel. Helaas werkt de wind wat tegen dus vandaag niet geoefend.. Ik heb een vraagje over de low voltage buzzer die ik erbij kreeg.. Ik ben een totale newbie dus snap niet hoe ik dit moet aansluiten.. Wil ook niet zomaar wat proberen dus kan iemand mij een tip geven?

2. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    De zwarte kant van de balancer-stekker aan de - kant van de lipo buzzer.

Dan doet hij een zelftest, niet schrikken, piept drie keer en de leds flashen van rood naar groen.

Uiteindelijk is tie stil en zijn de groene leds aan. (bij 3s zijn er drie leds aan)

Succes.

3. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ok dat werkt. En waarschijnlijk nogal overbodige vraag maar ik kan dan tijdens de vlucht mij volledige concentreren op het nogal lastige hoveren en stoppen als de buzzer gaat piepen?

4. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Jazeker.

Volledig concentreren op het hoveren.
    Niet in paniek raken als de buzzer gaat piepen, eerst hoor je een langzame piep, meestal één cel, korte tijd later de tweede etc.

Je kunt wanneer je de eerste langzame piep hoort je oefening af maken en de helicopter rustig laten landen.

5. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ok dank je.. Dan ga ik wachten op rustiger weer... Ik heb ook nog wel wat vragen over de blades maar ik zoek wel eerst op het forum wat ik daarover kan vinden.. Beetje in de war over extreme blades en superblades en of ik die in dit stadium al zou kunnen gebruiken..

6. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Met de superbladesXP kun je makkelijker hoveren maar kosten wel weer 10 of 15 euro. Met de standaard blades gaat het ook lukken.

Ik vervang of upgrade pas iets als het kapot is gegaan.

7. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ja dat deed ik met de Solo Pro ook hoor.. Scheelt het zoveel of je stock of XP's gebruikt? Kan er ook XP's opzetten en de stocks als spare gebruiken wellicht?? Wat me tegenstond bij een filmpje van de XP's is dat de blades echt vast zitten.. Bij een mogelijke crash heb je dan toch sneller schade? Of zie ik dat verkeerd..

8. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Ik gebruik nog steeds mijn stock blades

9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dan doe ik dat ook voorlopig nog ;)

10. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Ik heb als enige upgrade de Extreme Productions Carbon Fibre rotorbladen. Deze zijn wat stijver dan de stock-bladen en leveren ook minder lift (rotor moet sneller draaien wat de stabiliteit verhoogt. Alleen is de vliegtijd korter (en wordt de motor flink warm). Zal weer eens de stock-bladen monteren om te kijken of het echt zoveel scheelt. Heb nu ook meer vliegervaring.

11. Dutchstyler

Dutchstyler

Lid geworden:
    30 nov 2009
    Dat warm lopen had ik ook toen ik de Xtreme FiberBlades gebruikte.
    Heb er toen een extra heatsink op gezet. Ook heb ik in de kap boven de motor een aantal gaten gemaakt.

Nu is tie wel een stukkie cooler :)

12. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Vandaag weer even geprobeerd met de stock-blades :rolleyes:
    Het verschil met de Xtreme blades is heel groot: rustig en stabiel hoveren is met de Xtreme blades zelfs bij wind gemakkelijk. Met de stock-blades is zelfs een klein beetje wind al een enorme uitdaging.

Wat wel steeds meer een uitdaging gaat vormen is de onderdelen-voorziening van Esky :(
    Volgens een lokale modelbouwwinkel is Esky overgenomen door een ander Chinees bedrijf (wat "niets heeft" met modelbouw), er is veel strijd met aandeelhouders, en steeds meer moeite met leveren van complete kits en onderdelen.

Als dit niet op korte termijn gaat verbeteren, betekend een onbeduidend crashje, niet meer vliegen voor langere tijd :confused: .
    Ik heb een behoorlijke voorraad van de "gevoelige" onderdelen, maar mocht ik door bovenstaande langere tijd niet meer kunnen vliegen is dit "exit-Esky" voor mij.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?

Groet,
    Robbie

Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  13. Borgo

Borgo

Lid geworden:
    26 apr 2011
    Nee nog niet

Ik heb ook een lading spares rod push enz.
    Maar tot nu toe nog geen last van onderdelen alleen
    Zit ik al 3 weken te wachten op mijn hoofdmotor en staartmotor
    Besteld bij rc hellevoet maar voor de rest heb ik alles

Heb er voor laatst ook nieuwe fiber blades opgezet of ik het verschil
    Nu echt merk weet ik nog niet ik vlieg nu alleen nog tail inn dus ja

Keep up THE rc world

Een pracht van een hobby

Mvg fb

14. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Welke extreme blades heb je dan, zie drie soorten staan?
    Ga ik ze toch proberen.

Onderdelen koop ik vaak bij hobbymaniac en als hij ze niet heeft op e-bay nog geen lange wachttijden gehad eigenlijk, gemiddeld een week.

15. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Jan,

Ik heb de fiber versterkte bladen van Xtreme Products.

Hier gekocht: Fiber Reiforced Blades (EHB014) | E Sky Shop

Er zijn ook houten bladen (met 8° en 10° graden bladhoek) ook van Xtreme, maar hier heb ik geen ervaring mee.
    Het verschil in vlieggedrag is enorm, helaas wordt de motor wél bloedheet (= na 8 minuten vliegen, kun je je vinger niet aan de motor houden!), weet niet of dit van invloed zal zijn op de levensduur van de motor (hoop het niet :( deze motor is helaas "overal" uitverkocht (en ik heb maar 1 reserve :confused:

Groet,
    Robbie

16. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
  17. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik heb net men HB eens een lelijke landing laten maken en men rotor head is afgebroken. Ik moet een deel spare parts bestellen maar ik vroeg me af of zaken zoals de rotor head toevallig niet in metal upgrade bestaan?
    Enige die ik kon vinden is http://www.thinkrc.com/xtreme-metal-blade-grip-for-honey-bee-and-honey-bee-p-674.html

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
    Heb me al redelijk dol gezocht maar erg moeilijk te vinden.

Welke onderdelen zijn trouwens een metal upgrade waard?
    De paddle control frame heb ik nog in spare maar ook een metalen variant besteld.

Tips voor goede online shops waar jullie bestellen? eSky is erg moeilijk te vinden bij RC dealers bij me in de buurt en onderdelen zijn zelden op stock.

Ben altijd van mening: if it ain't broke, don't fix it maar wil dan wel de vernieuwde onderdelen vervangen door de betere variant indien mogelijk.
    Voor men nieuwe blades zou ik zoiezo gaan voor de Super-Blades XP aangezien ik van iedereen lees dat dit echt wel de upgrade waard is.[​IMG]

Laatst bewerkt: 18 mei 2011
  18. Dutchstyler

Dutchstyler

Lid geworden:
    30 nov 2009
  19. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Ik bestel meestal de onderdelen bij de volgende shops:
    Modelbouwshop Twente (Delden) www.eskyshop.nl
    Heli4u (Hengelo) www.heli4u.nl
    Beide zaken hebben "fysieke winkels" (en zijn voor mij in de buurt)
    En bij RC Hellevoet www.rchellevoet.nl

Voor wat betreft de metal upgrades: de met afstand zwakste punten van de Honey Bee zijn de rotorhead (het "kogelkopje" aan de zijkant breekt af) en de staartmotor. Vervangen van de rotorhead door de Xtreme metal upgrade betekent dat dit niet meer af zal breken, maar dan breken de "ring like push rods" en bij een zwaardere crash de "center hub set" (laatste kun je ondervangen door dit ook te vervangen door de Xtreme metal upgrade).
    EHB201 Central Hub & Blade Grip Set V2 (HoneyBee FP/FP2) by: Xtreme -

Persoonlijk zou ik dit niet gebruiken: het is de meerprijs niet waard (net als de Xtreme 380 motor, welke je de 4in1 gaat kosten; en de Direct Drive Ready Pack, waarvan de motor wel wat langer meegaat, maar de staart nauwelijks beter laat reageren).

In feite is de Honey BeeV2 helemaal uitgerijpt, alleen de Xtreme fiberbladen zijn de (kleine) meerprijs absoluut waard.
    EHB014 Fiber Reinforced Blade (for Honey Bee FP) by: Xtreme -

Groet,
    Robbie

20. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Heb me laten vertellen dat je de rotorhead best kan herstellen maar ik vind dit persoonlijk nogal een 'gevaarlijk' stuk om te lijmen? Bij een breuk verlies je zoiezo totale controle dus ik ga maar even uitkijken naar de metal version.

Wanneer je de metal upgrade plaatst dien je zoiezo de shaft ook te vervangen aangezien deze niet compatibel is met de huidige shaft die op de honeybee is geplaatst? Nog niet zoveel ervaring met heli's en wil graag dat hij toch beetje crashbestendig is. (en het oog wil ook wel wat) :)

Voor 30 euro upgrade je je shaft en rotorhead naar de metal version dus daar zal het niet op aankomen denk ik. Die ringetjes zijn snel te vervangen en daarvan heb ik er een hoop in reserve gekocht. Heb +15 stuks ofzo.

Thx voor de info alvast :)
    Altijd handig dat je ervaring uitwisselt met mensen die effectief al een tijdje met de HB vliegen (en crashen ;))

Deel Deze Pagina