De nieuwe honey Bee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin49, 15 jul 2009.

1. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    :banana: Woot :banana: de nieuwe onderdelen zijn binnen dus vanavond weer fijn herstellen en knutselen....

2. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Sleutel ze maat :cool: Het weer is er NU ook lekker naar ,
    ik ga mijn Walkera maar is uit mekaar halen , FF kijken of ik u'm wat minder zenuwachtig kan krijgen....

3. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    Thnx... nieuwe onderdelen zitten erop maar blijkbaar is de 4 in 1 ook kaduuk :(
    Ik heb geen nieuwe CP heli uitgekozen maar een DX7SE :D en dus deze morgen een 3 in 1 voor een cp3 besteld. die ik dan ga inbouwen samen met een AR6100e... mocht deze 3 in 1 het ook ooit een begeven dan haal ik deze eruit en ga ik helemaal op losse onderdelen verder (main motor esc, tail esc,) want ik heb al een HH gyro liggen....

4. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    gisteren was het windstil voor de deur nog een beetje met de dx7se afstelling zitten knoeien, swashtype 2 servo 180, normal pitch curve op alle punten 0 en de gear channel op gyro gezet.... mijn turnigy 302 HH gyro tussen de RX en 3in1 EN testen maar...

Naar buiten op het gras.... optoeren en een meter de lucht in het eerste wat is zag de tail wag is eindelijk verdwenen maar bijna geen rudder uitslag al duw ik mijn stick helemaal opzij...

Op de TX in de Gyro settings 0:50% 1:50% naar 0:60% en 1:60%
    En de staart reageerd al beter... uiteindelijk staat het nu op 0:70% en 1:70%
    Eindelijk heb ik dan mijn HH aan de praat gekregen .... ik heb zeker tussen de 20 en 30 sec. kunnen hoveren met mijn hand los van de linker stick en een heel klein beetje input van aileron en elevator. Volgens mij ben ik nog nooit zo tevreden geweest met mijn HBFP.. Het is zelfs zo erg dat hij nu achter mij staat op het werk zodat ik tijdens mijn lunch pauze kan fladderen buiten.... Momenteel is het ook windstil hier in Vilvoorde dus kan ik weer een paar vlieg minuten maken :D :D

5. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    voilakes... geen crash of schade.... in de pauze tail in en side hoover gedaan.... rondjes vliegen gaat nog niet op dit moment... maar ik heb tijd genoeg ervoor...
    Het vreemde is dat als ik sim dan pak ik een turbine airwolf en dan lukt het wel en ook stall turns gaan vaak goed dan fout... maar ik het echt heb ik de HBfp nog niet onder de knie om ook maar een simpel rondje te vliegen..... achja ik blijf oefenen met tail en side hoover totdat ik deze zonder problemen kan doen en dan nose in proberen...

6. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Ha top om te horen maat ,
    dat maakt het extra leuk , het moment dat je denkt HEY ik KAN het :D:cool:

Maar hou er rekening mee , dat het de volgende dag compleet anders kan gaan :p
    2 dagen ging hooveren bijna vanzelf bij mij , dag 3 sprong er een push rod van de main shaft af en kedekke deng BOOM gelukkig alleen blad schade ...

Het is hier bijna windstil ik denk dat ik mijn heli koffer ga in pakken.....

7. kawagroen

kawagroen Guest

Hallo, Ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Remko, 33 en ik ben zo goed als nieuw op dit forum.

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een FP2.

Heb op internet het een en ander met elkaar vergeleken, en deze komt er goed uit, ook qua onderdelen.

Ik heb vanavond even geprobeerd te vliegen, maar er valt nog wel wat te leren....

Bij opstarten zwabbert hij iets, en wil naar rechts drijven.

Heb de "oefenrotoren" geprobeerd, maar blijkbaar trekt de hoofdmotor dan te veel stroom, zodat de zekereing 7,5A er door gaat . Met de originele rotoren blijft ie goed.

Crash status van vandaag:

-2 8-vormige onderdelen op hoofdrotor
    -2 zekeringen 7,5 A
    -1 stuks tailsteun

Ga me maar eens in het afstellen verdiepen.....

8. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    Welkom bij de club :D.....

Als je merkt dat je gaat crashen zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk je throttle dicht hebt zodat je geen stroom stuurt naar je motor... dat kan je een paar zekeringen enz besparen....

9. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Hey kawagroen ,

Hier Suzuki zwart ;)
    welkom man een veel crash ik bedoel vlieg plezier :cool:

10. robert71

robert71

Lid geworden:
    6 jun 2009
    Hoi Kawagroen(tje);)

Dat komt vast wel goed met jou, gewoon blijven oefenen. Denk dat je nu wel vakantie hebt en dus genoeg tijd om het onder de knie te krijgen.

Gr. Oog

11. kawagroen

kawagroen Guest

Hey lui,

nog even over die zekeringen. Ik heb er een 370 motor, 10T in zitten. Wanneer ik met de "oefenwieken" vlieg, wil de zekering er wel eens door gaan.
    zekering is 7,5 A. Wat mag een 370 motor ( 11.1 LiPo ) eigenlijk trekken aan stroom??

Update schade:

-1 swashplate
    -1 rotorwiek naar de galemiezen...
    - weer een zekering...

12. kawagroen

kawagroen Guest

Modelwinkel is open, even een paar wieken halen.....op reserve:vamp:

13. HBFP NL

HBFP NL Guest

Hoe strak zit je pinion op je main gear?

14. kawagroen

kawagroen Guest

Er zit normale speling tussen. Nietextreem los of strak. Heb vandaag wat op open veld geoefend en gaat redelijk. Wijkt alleen nog wat naar rechts af.

15. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik kan me vergissen maar is er geen ander landingsgestel beschikbaar voor de HB ? Niet dat van Esky zelf? Ik meen me zoiets te herinneren?

Vandaag sinds lang nog eens een crash gehad en is stukje afgebroken. Anders vervang ik dat meteen door de 'upgrade' :)

16. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    Ik heb er een SuperSkid 400 erop staan en die bevalt mij prima......

17. The Wizzard

The Wizzard

Lid geworden:
    28 apr 2011
    WHAAAA Adrenaline rush !!!!! zojuist geprobeerd side-fly-by's en er zaten nog genoeg schoonheids foutjes in maar zonder crashes :D :D :D zou ik het mij dan toch ooit eens lukken??? nose in hoover comming up !!!!!!

Deel Deze Pagina