De "oudjes" van Marui, wie rijdt er nog mee of heeft er eentje gehad? Of altijd al willen hebben?

samurai

M Pinkster

Op ebay.fr staat er 1 te koop voor € 148 dus dat valt wel mee. Je moet alleen de verkoper zo ver krijgen dat hij hem naar nl wilt versturen.

Mvg T-Bird

In 1989 kreeg ik een Marui Golden Eagle cadeau op verjaardag.
Was daar toen enorm blij mee, en is dus ook goed gebruikt.
3449k4z.jpg

Gezien ik altijd nog bezig ben met Modelbouw. En vorig jaar de kans kreeg om een Toyota van Marui te kunnen overnemen. Heb ik dit direct gedaan.
Zo goed als nieuw en incl. doos en een Robbe kompact 27 mhz.
Hierbij enkele foto's:
2mcf0d1.jpg

nvdteo.jpg

2r6k1p2.jpg

2zf0lsy.jpg

21oaecy.jpg

16bh7vd.jpg

flfpjb.jpg

2rmqf46.jpg

15u9z7.jpg

Toch zou ik graag de kap van de Golden Eagle erop willen hebben.
2h37pzk.jpg

Dus mocht iemand nog zo'n kap hebben liggen in goede staat, dan heb ik daar wel intresse voor. Eventueel ruilen is ook mogelijk.
Mvg, Dennis:cool:

Marui Ford Thunderbird en Jeep golden Eagle

Naar aanleiding van een mini-discussie over Marui, die in een ander topic ontstond, dacht ik, waarom geen algemeen topic over Marui, een merk wat tegenwoordig niet meer zo bekend is, maar jaren terug leuke auto's op de markt bracht, met een redelijk prettige prijsstelling.

Wie heeft zo'n "oudje" gehad, of rijdt er zelfs nog mee? Haal je herinneringen hier lekker samen op. Omdat Marui ook onroad heeft gemaakt, zoals de "Coors", leek het me handig om het hier neer te zetten.

Zelf heb ik de Ninja, was mijn eerste auto, 4WD met shaft drive. Na een aantal keren rijden al heel snel kogellagers voor de wielblokken gekocht, en die erin gezet. De nylon busjes die er standaard in zaten waren meer ovaal dan rond na wat rijden. De standaard motor was voor een instapmodel best pittig, later heb ik de Conrad GZ-1200 erin gezet, omdat ik een snellere motor had besteld voor de Kyosho Optima Mid, die ik later erbij had gekocht. De 1200 is een "rebuildable" motor, met instelbare timing. In combinatie met een goede accu, Sanyo 1900 SCRC-SP NiCad, voor die tijd een top-accu, was het een redelijk vlot rijdende auto.

Ik ben nieuw hier en zag dit verhaal over Marui.
Ik heb er twee, de Ford Thunderbird en de Jeep Golden Eagle, die ik aan het opknappen ben.
Het zijn leuke modellen maar het aankomen van onderdelen is niet makkelijk
Ik heb de driver van de Golden Eagle niet compleet(mist arm)
Nu heb ik een driversetje van de Wildwilly van Tamiya aangepast zodat ie in de Marui Jeep kan.
Die WildWilly is een fractie groter maar het ziet er wel cool uit.
Met die Thunderbird stop ik dus die kan weg.
Het is eigenlijk een Ninja chassis met de bodypostsen de body van de Thunderbird.
Ik vind het wel leuk om aan die oudjes te sleutelen.

Heej allemaal

Marui Ninja was mijn eerste RC ...
Heeft iemand er nog een liggen. Ik zou er graag een hebben, gewoon voor de looks om op de plank te zetten, hoeft techtnisch dus niet 100% te zijn (zou wel mooi zijn).
Laat maar weten via PM ofzo

Mvg Davy Hesen

hoi

ik heb voor de marui liefhebber
veel onderdelen liggen voor een marui hunter
en wat onderdelen voor een big bear kap en voorbumper

pb me voor intresse hoef er geen hooftprijs er voor

Nog steeds Opzoek !!

Toch zou ik graag de kap van de Golden Eagle erop willen hebben.

Dus mocht iemand nog zo'n kap hebben liggen in goede staat, dan heb
ik daar wel serieus intresse voor.
Dat maken de goede herinneringen dan toch compleet.:yes:

Eventueel ruilen met de Marui Toyota LandCruiser kap is bespreekbaar.
2zf0lsy.jpg

Mvg, Dennis:cool:

Die kap heb ik helaas niet voor je, maar mocht er iemand nog marui onderdelen zoeken, ik heb nog aardig wat liggen. Met name voor de big bear en de samurai, zitten ook nog compleet nieuwe diffs en diff behuizingen tussen. Stoelen ramen bestuurders voor de big bear liggen er ook zat. Tevens bijpassende electronica. (evt. ook een complete samurai en big bear, de verzameling word toch echt te groot )

Was mijn eerste auto, ik had ook zo'n landcruiser. Alleen die was metallic groen overgespoten (hij was van mn vader) ik heb de auto kap 2 jaar geleden weggegooid en ik heb alleem de bandjes nog. Wel ongelofelijk knap, ze zijn amper uitgedroogt, ik weet niet hoe ze die gemaakt hebben maar mn Baja King banden (mn 2e auto) waren na 4 jaar stil uitgedroogt en deze na een jaar of 10 nog steeds niet

Hallo mede forum leden

Ik ben momenteel bezig met het opknappen van de Toyota landcruizer.
Heeft er toevallig iemand nog een orginele bouw beschijving van de Toyota of de CJ7 liggen ?
En zou die kunnen scannen voor mij ?

Ik ben in het bezit van een aantal Marui modellen en een orginele 1986 Marui catalogus.

Mijn auto's

Big Bear mijn aller eerste RC auto
Shogun nog op te knappen
Thunderbird bijna klaar
Toyota landcruiser 2x
CJ7 nog op te knappen

Back