De PAF TRAINER/SLEPER 2,3 meter span....Bouwverslag

Ja hoor de paf trainer vliegt als een eitje !
Meer dan voldoende power .
heb er 5 vluchten mee gevlogen en toe was nog geen halve tank leeg ( 1 liter).

hij is zeer stabiel ,in welke stand dan ook.
hier de foto's van vanmiddag:

er is maar 1 onderdeel die niet mee werkte vandaag , de bout die er voor zorgt dat de uitlaat aan het toestel moest verbinden was gebroken ,zonder verder schade aan te brengen, het was de bout voor de ophangen van de uitlaat , gewoon over ,een M5 bout , maar verder alles ok !!

gr vosje :D :D :D :roll:

KLinkt veel belovent. :yes:
Proficiat met je nieuwe aanwinst.

Volgende week de eerste keer slepen????
Mag ik weer als eerste :oops: :wink: :banana: :oops:

Groetjes en tot het paas weekend.

Jij mag als eerste !
als alles goed is zijn wij vrijdag er al na 17:00 uur !!

We zien ons zeker ,dan zullen wel van leer gaan !!

gr vosje :D :P :mad: :oops: :evil: :|

ik ga komend weekend ook voor de eerste keer de paf trainer inzetten als sleper, na een 20 tal testvluchten is alles op en top betrouwbaar.

onze 2m30 paf is gespekt met een 3W 75 en KS reso.

gaat lekker

jij ook veel sleepplezier.

Peter

Een leuke dag gehad, de paf trainer sleept als de beste

kleinste zwever vandaag, een ASW 24 van 4 meter en 4 kg, grootste een Ventus 2C van 6 meter en 13 kg

Geen enkel probleem mee, de ventus zat zonder een bocht te moeten maken direkt op 300 meter. We hadden wel een leuke kopwind.

Meer moet dat niet zijn.

Peter

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik dan voor het eerst met mijn paf trainer gesleept.
Met de mvvs 58 is er meer dan voldoende vermogen aanboord van dit monster.
Heb er 3 verschilende modellen achter gehad van 2,5 tot 9 kg waarbij die van 2,5 kg zonder problemen loodrecht omhoog gesleept kon worden, de andere twee ( 5,5 en 9 kg) met een hoek van 45 tot 60 graden om hoog .

ik kan zeggen dat het zeer geslaagt is .
De bouwfout dit ik gemaakt heb met de richtingsroer is niets te merken.
Dit model is zeker een aanraden !!!!

gr vosje :D :D

PAF is oerlelijk maar super doeltreffend. Wij slepen met de 3,2 m versie met 140cc 3W: geweldig. Is alleen niet 100% schaal ;-)

Je kunt er alles achter hangen. De grootste tot nu toe was 7,5 m : leistung ohne ende....

hallo erik,
ik heb een idee dat je je hebt vergist met de maat van de grootte paf trainer , je geeft 3,2 m en volgens mij is deze 3 m !!
Ik kan me natuurlijk ook vergissen !!

Ik heb afgelopen weekend achter Vosje zijn PAF gehangen (niet ik, maar mijn zwevers natuurlijk), en hij trekt als een beest. met de kleine ventura (2kg 2,6mtr) vertikaal en met de 3,5mtr Swift in een lijn (met rollen van zwever en sleper) naar boven tot............. ze te klein worden en dan toch maar loskoppelen. 8)
Een terugsleep/ lowpass met weinig vermogen gaat ook perfect.

Kortom een ideale sleper :banana: (over het uiterlijk/vorm valt te twisten)

ErikvanderKooij zei:
Wij slepen met de 3,2 m versie met 140cc 3W: geweldig.

Waren jullie toevallig op de open dag van de EMCR Rozenburg vorig jaar in augustus?

Grt.

Idd ideale sleper hooverend met mijn fox (2,55m)en vervolgens iets gas erop en weer door stijgen tevens 4M bakken recht omhoog en de groote swift van jaap +6M half gas foto:
picture10.jpg

picture6.jpg

Het eenige nadeel blijft echter dat het minder leuk is zo recht omhoog geen schaal maar he e bent wel lekker snel boven :wink:

Groetjes

Dat was inderdaad een indrukwekkende sleper, zag er goed uit :lol:

Zijn er nog foto's van de inbouw van de besturing e.d.?

Grt.

Afgelopen zondag waren ze ook weer aanwezig.

Zie hier de beelden:
Sleep 16sec / 0.8mb

Er werd toen ook een keer gehooverd maar dat heb ik net niet gefilmd :( (was overigens met een andere zwevere erachter dacht ik).

Dat kan wel kloppen ja ik was zondag ook niet op de hei :wink: net m´n verjaardag gehad dus...... :P voelde me niet in staat om te vliegen :P maar voor zondag met deze vooruitzichten ...... zeker weer naar de hei en hoppelijk zijn de jongens er dan ook van het fox team want m´n 4m fox moet gespoten worden :lol: kan die ook recht omhoog achter de paf trainer aan :P

Groetjes Dennis

hallo allemaal.
Even een kleine update.
Op dit moment heb ik er al 16 vlieg uren met de paf trainer er al op zitten.
Ongeveer een sleep of 250 .
Na 6 vlieguren moet ik laden , dan zijn mijn 2 vlieg accu's ,onstekings accu en zender accu ver leeg.
in totaal laad ik dat bijna 10000 mah weer in alle accu's en is dan weer vlieg klaar.
Het verbruik met de Mvvs 58 valt goed mee , ongeveer 45 min per tank inhoud ( 1 liter).

Het zwaarste wat ik tot nu toe er achter heb gehangen is 18 kg en met een span van 7,5 meter ,een swift S1 en een old model in de zelfde klasse.

dit vindt ik meer dan voldoende voor de mvvs 58 , loopt zeer goed en tot nu toe geen probleem er mee.

goed , dat was het dan tot nu toe , tot de volgende update.

gr vosje :D :D :D :D :D :D

@nijsinkgj
Als accu's gebruik ik de penlite cel van sanyo met een inhoud van 2500 mah.
In het model zitten 2 pakketten van 5 cellen van 2500 mah voor de servo's zelf.
1 paket van 4 cellen van 2500 mah voor de ontsteking.
En in de zender 8 cellen 2500 mah.
Als ik deze op tel kom ik op 10000 mah in totaal !!
ik hoop dat dit voldoende info is , anders hoor ik het wel.

Back