De PAF TRAINER/SLEPER 2,3 meter span....Bouwverslag

hey patrick

ik ben nou dan ook de paf aan het bouwen :)
maar ik ben al n probleempje tegen gekomen .
ik ben de motor aan het inbouwen , en ik heb er trillings dempers tussen de motor en de motorspant zitten.
maar nou zitten de afstelnaalden zeg maar in de motorspant.
en mijn vraag is zijn er verleng stukken voor de caberateur

mvg kevin

hoi kevin,
Volgens mij zijn daar geen stukken voor , je zal het zelf moeten maken denk ik !!
Maak eens een foto en zet deze op het forum , dan kan ik het beter bekijken wat we er aan kunnen doen.

gr vosje :D

hey patrick

ik was vandaag even langs de groothandel gereden voor kortere trillingsdempers.
en nou komt het precies uit met de afstelnaalden:)
maar toch bedankt .
en ik zal is kijke of dat lukt om hier foto's neer te zette ( ik heb dat nog nooit eerder gedaan )
maar kga nu weer ff bouwen

mvg kevin

hey patrick

ik had nog n paar vraagjhes

hoe stuur jij nou precies je staartwieltje aan ?

En wil jij mischien de maten van jou landingsgestel doorgeven .
want een orginele van paf zelf was volgens mij 35euro en dat vindt ik iets te duur :P

mvg kevin

jha dan maakt hij teveel lawaai.
en dan kun je bijna op geen enkele club vliegen

Dat denk ik niet :wink: Sterker nog, dat weet ik. Als jij gewoon een goede stille 3-blads prop erop zet, een goede (KS) uitlaat en de inlaat zijn lucht uit de romp laat halen, dan maakt ie echt niet teveel herrie. Ik ga het niet over die 80db hebben, dat halen die grote motoren simpelweg niet, maar je motor op rubbers zetten gaat bijzonder weinig schelen qua geluid.

Grt.

Hallo Patrick, ik ben ook een paf (2.30 mtr) aan het bouwen en vraag mij af welk merk servo's ik zal gaan gebruiken. Ik zit zelf te denken aan 6 kg .
Er komt een 62 zenoah voor met elektronische ontsteking.
Is het nodig om er digitale servo's in te bouwen aangezien ik dan toch een powerbox nodig heb.
Ik hoor het ghraag van je.
Groetjes, Wim

vliegclubdehoogte zei:
Is het nodig om er digitale servo's in te bouwen aangezien ik dan toch een powerbox nodig heb.

Een powerbox is niet direct nodig omdat je digitale servo's gebruikt, waar je meer naar moet kijken is het aantal servo's en de stroom die deze trekken. De stroom zou je kunnen meten, een indicatie van een hoge stroom kan zijn een toestel met grote roeren die uiteraard zorgen voor een zwaardere belasting. Servo's vanaf 6kg moet voldoende zijn voor de PAF. Metalen tandwielen is wel aan te bevelen.

Grt.

hallo wim

mijn paf trainer is ook bijna klaar .
maar ik heb er ook digitale servo's inzitte ( de DS 8081 met 5,7kg trekkracht bij hobby-in kosten ze 34euro ),
en ik heb er ook n emcotec tussen zitten dus de spanning kun je continu op 6volt houden .
En dan heeft deze servo ongeveer 6,5kg trekkracht .
Maar een powerbox beveel ik wel aan het is toch n grote kist en dr komen best stiekem veel krachten op te staan .
En een beetje extra veiligheid is geen overbodige luxe .

mvg kevin

hallo alex

ja daar heb jij gelijk in , Maar kijk maar bij hobby-in in het krantje en daar staat 5,7kg
maar dat is altdij nog genoeg want vanuit paf bevelen ze minimaal 4.5kg minimaal

mvg kevin

Dan klopt het hobbyin krantje niet :lol: Ik heb er zelf ook 2, maar vind ze erg traag, ook op 6V.

Grt.

H>allo allemaal, ik heb besloten hitec HS 645 in te bouwen. 2x voor hoogteroer, hoogteroer gedeeld, 1x richtingsroer en 1 op elke aileron. Verder 1x futaba 3003 op gas en 1x futaba voor de choke.
MOet ik in deze opstelling een powerbox gebruiken?
Ik heb nog een nieuwe emcotec liggen, maar was eigenl;ijk voor een andere kist bedoelt en als het niet nodig is, is het onzin om die in te bouwen.
Ik zet er sowiezo een dubbele ontvangeraccu met accuweiche erin.
Graaaaaag advies alvast een lekker weekeinde allemaal.
Groetjes, Wim

Prima keuze de 645MG, heb ze ook in veel kisten zitten. Powerbox is niet noodzakelijk voor de PAF, tenzij je 'm echt over hebt...

Grt.

hey jongens

nog effe een berichtje er tussen gooien vanuit het mooie punta cana

ik heb nog een aantal onderdelen liggen zoals een landingsgestel en staartziel met aansturing

iemand interesse om dit over te nemen voor een zacht prijsje ?

ik hoor het wel

zonnige groeten

peter

Back