De Ruyter en Zeven Provinciën naar Peru

Voor en achterdek van de 7 raken al lekker aangekleed. Ook alles gedubbeld op de loods, dat geeft een heel ander effect.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
De zusjes hebben nu de splinterrailing (zoals ik het maar noem) en de hand/voetrail schiet lekker op. Ik was dat niet van plan om overal te doen, maar het tikt visueel aan en het is dikke pret dat dit nog uit de printer wil komen. Sommige zijn al krom ontworpen omdat ze anders zouden breken, maar deze standaard resin (basic, de goedkoopste) blijft redelijk flexibel

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Zo, dat was een lastig ontwerp omdat ik er ook een kromming in wilde om te voorkomen dat de resin de radar recht zou trekken wat geen gezicht zou zijn.

Perfectie (nou ja, de resin kan nog één wijder )

image.jpg

Het is bijna jammer dat de rest can de radar zo plat is, maar ja, het is natuurlijk wel een papieren nodel. Ik maak er dingen bij voor nadetalieren, ik ga het niet vervangen. Niet helemaal waar: de sloepen bijvoorbeeld en de grove mitrailleurs zijn natuurlijk wel vervangen

Is een plaatje!!

En uit nieuwsgierigheid, wat wordt het volgend project?
Ik zie de ss nieuw Amsterdam als nieuwe bouwplaat bij Scaldis is dat wat?
Ik ga hem in iedergeval bestellen, kan hij samen met de SS Rotterdam in de boekenkast

Is een plaatje!!

En uit nieuwsgierigheid, wat wordt het volgend project?
Ik zie de ss nieuw Amsterdam als nieuwe bouwplaat bij Scaldis is dat wat?
Ik ga hem in iedergeval bestellen, kan hij samen met de SS Rotterdam in de boekenkast
Nee, dat wordt hem niet. Als je die overigens gaat bouwen ben ik benieuwd of je geinteresseerd bent in 3d onderdelen en zo ja welke. Ik ontwikkel die samen met Scaldis. Het laatste model is overigens de Tjiwaldi waar ik ook 3d voor heb ontworpen maar wat nog niet op de website staat. Maar je weet het alvast! Ik ga waarschijnlijk de Fuso opnieuw bouwen, maar nu niet 1:250 maar 1:160 en van de uitgever Halinksi. Die plaat heb ik al jaren in huis. Zie ook mijn bouwverslag van de Fuso 1:250 (uitgever digital navy) waar ik daar toen al van droomde
Maar nog te hooggegrepen vond. Nu durf ik het aan. Maar … ik heb ook de Andrea Doria uit ww2 in studie. Misschien ben ik zo gek ze
Beide parallel te bouwen. Ik ben teruggegaan in werkuren dus meer hobbyuren. De SS Amsterdam is echt een topmodel! Tip: als je gaat bouwen sluit je dan aan bij de app groep van papierbouwers in Nederland. Ik beheer die.

Gisteren op de ZMBC kreeg ik een kritische opmerking over de schoorsteen. Slopen lukt niet meer maar een nieuw velletje wel! De naad is gecamoufleerd met een extra trap.goed gelukt. Blij dat ik het deed.
IMG_9227.jpeg

IMG_9230.jpeg
IMG_9231.jpeg
IMG_9232.jpeg

Wel, zon beetje alle lc en resin zit op de De Ruyter. Rest nog schilderen van de navigatielampen en … de scheepsbel op de boeg!

Daarna komen nog de sloepen en de masten en natuurlijk de railing. Nee, klaar zijn we niet!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Excuus voor de vinger maar boeg en hekstaander bewaar ik voor na de railing om vast te lijmen. Veel te kwetsbaar!

Inmiddels vorderen beide dames. Zo goed als al het kleine spul staat er op. De grootste klus wordt de bijboten. Ik twijfel nog tussen puur resin, of een resin vorm met papieren bedekking. Dat laatste geeft minder detail maar zal meer blenden. Anderzijds is het al een resin feest op deze dames. Dus er kan meer bij
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Back