De Sperwer van Billing Boats

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Everts, 16 sep 2004.

1. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Nico, houd er rekening mee dat Bennie niet reageert zijn bericht is al van "16 september 2004, 22:43" .

2. vrijevaarder

vrijevaarder

Lid geworden:
    7 nov 2014
    voor de lief hebber ik ga zondag kijken voor wat schepen daar zit een sperwer bij,weet nit hoe compleet ze is ,maar als er geintreseerden zijn hoor ik het wel.vgr ton

3. vrijevaarder

vrijevaarder

Lid geworden:
    7 nov 2014
    sleepboot gebouwd met de in 1967 bestaande electronic is in mijn handen gekomen,en de sperwer bouwserie in de 400 is bij een liefhebber gekomen welk hij gaat bouwen ,schepie zat nieuw in de doos.vgr ton.

Laatst bewerkt: 28 sep 2015
  4. arenddek

arenddek

Lid geworden:
    15 nov 2024

5. arenddek

arenddek

Lid geworden:
    15 nov 2024
    Toevallig kreeg ik vandaag ook een oude nr:454 Sperwer van iemand helemaal compleet echter zonder bouwtekening.
    Is het misschien mogelijk dat je een kopie kunt maken en deze naar mij kunt sturen?
    Arend

6. arenddek

arenddek

Lid geworden:
    15 nov 2024
    Weten jullie of er ook bouwtekeningen van dit schip (Sperwer 454) te krijgen zijn of misschien heeft iemand deze nog. dan zou ik graag een kopie antvangen indien mogelijk.
    Arend

7. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Heb je hier iets aan Arend? Verder naar onderen ook tekening van lijnenplan en getuigd schip. Wens je veel bouwplezier. Bouwbeschrijvingen van Billing Boats zijn nogal summier en een hoop moet je zelf uitzoeken. Heeft aan de ene kant wel zijn charme (meer een uitdaging) maar voor beginners een soort doolhof. De onderdelenlijst is wel nuttig. Daarmee is de inhoud te sorteren en krijg je een idee welk deel waarvoor wordt gebruikt. Succes ermee! Gr. Klaas.
    https://www.ssrp.nl/stamboek/schepen/sperwer-3
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/restauratie-sperwer-billing-boats.272157/
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/boeier-712-sperwer-billing-boats.270539/

Laatst bewerkt: 11 dec 2024
  8. arenddek

arenddek

Lid geworden:
    15 nov 2024
    Dank je hier kan ik wel wat mee.
    Arend

9. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Zag dat Bert op pagina 1 de bouwbeschrijving al had geplaatst. Met al die info moet het gewoon lukken. Mijn advies is om een bouwverslag te plaatsen en daar verdere vragen te plaatsen. En ongetwijfeld volgen er zonder te vragen ook wel reacties. En dan heb je achteraf een mooi overzicht van het bouwproces. Gr. Klaas.

10. arenddek

arenddek

Lid geworden:
    15 nov 2024
    Bedankt Klaas, ik kan aan de gang

Deel Deze Pagina