De verf wilt niet drogen.

• Topicstarter Topicstarter AN2pilot
  • Startdatum Startdatum
.... Ik heb alleen een keer voor de lol een stuk van de algemene voorwaarden van een doe het zelf winkel doorgelezen. En daar wordt zoveel uitgesloten met betrekking tot hun risico.
Maar "gelukkig" is veel van dat soort voorwaarden strijdig met het Nederlands/Europees recht, wat altijd prevaleert, bij de rechter maak je eerder kans dan je denkt (maar helaas moet je wel (veel) geld en geduld hebben om je recht te krijgen, vooral als de tegenpartij niet meewerkt) ...

Nou heb ik in het forum 'De spuitcabine' een draadje gezet waarin ik gewone verf op Depron heb getest en dat ging prima. Werd gewoon droog en was er niet meer (zonder beschadiging) af te krijgen.
Draadje net geleezd, lekker bezig en slim ook, nooit verkeerd om eerste een proefstuk te doen.
Malk

geen droging

@Ruward, hij schrijft dat hij acryl heeft laten mengen, jij praat over synthetische alkyd.
(bovendien zit in alkyd geen verharder maar siccatief als doordroogmiddel)

Waarschijnlijk wil die acryl niet drogen omdat er in het schuim weekmakers zitten.
En dat zorgt dan voor een niet-droging of een zeer trage droging.

Verstandiger had geweest, alvorens ergens iets op te smeren, een proefvlakje te smeren en dan kijken of t werkt.
De verf is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon okay, de ondergrond is meestal het probleem.

Greetz,
Frank

@D-J
als de verf niet goed gemengd is, en daardoor de kist verknalt, omdat die verf niet meer verwijdert kan worden, zonder de kist te beschadigen, dan zijn ze daar heus wel voor verzekert, niet gelijk denken dat je niets vergoed krijgt, zij hebben het niet goed gedaan,
dus zijn zij aansprakelijk..[/QUOTE
Is bij de aankoop vermeld op welke ondergrond de verf gebruikt ging worden.Als het een gewone acrylverf is wil niet zeggen dat die op alle materialen of ondergronden is te gebruiken.
adrie

hij heeft 2 lakken laten mengen, de 1 doet het wel, de ander niet....

Maar "gelukkig" is veel van dat soort voorwaarden strijdig met het Nederlands/Europees recht, wat altijd prevaleert, bij de rechter maak je eerder kans dan je denkt (maar helaas moet je wel (veel) geld en geduld hebben om je recht te krijgen, vooral als de tegenpartij niet meewerkt) ...

Nederlands en Europees recht prevaleren inderdaad, echter als je in dit geval een kosten baten analyse doet dan trek je zelf aan het kortste eind.

hij heeft 2 lakken laten mengen, de 1 doet het wel, de ander niet....

Wellicht dat zoals eerder vermeld er een verschil zit in de type mengkleuren

Hubo doet ook niet onder.

Toen ik mijn keuken heb geinstaleerd had ik het keuken eiland zelf gebouwd.
Dit moest geschilderd worden in de kleur van de kastjes.
Met een staaltje naar de Hubo geweest en de verf laten maken.
Deze heeft na aanbrengen op MDF 5 weken droogtijd nodig gehad, deze was ook niet op waterbasis.
Resultaat was dat ik alles terug heb kunnen schuren na de 5é week omdat mijn Duitse Scheper in de rui was en al de haren in de verf kleefde.
Begeef mij voortaan naar een schilder van beroep, soms heb ik geluk dat hij nog een restje heeft wat ik dan gratis meekrijg.
Voor mij geen zogenaamde bouwmarkten meer, betaal liever voor goed produkt als rommel, en je hebt af en toe al eens verf gratis, een Pilsje kan veel doen.

Johan.

Back