De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Onlangs kocht een bouwtekening van een Katwijkse bomschuit op Modelbouwtekeningen.nl
Toe op het laatst van het bestelproces de factuur werd getoond zag ik dat er bij het totaal bedrag BTW werd bijgeteld.
Dat betekent dat de prijzen van tekeningen op de website excl. BTW zijn. En dat is verboden voor websites die producten verkopen aan particulieren. Dan moeten bedragen altijd incl. BTW zijn vermeld. Zo niet dan zijn ze zelfs strafbaar.
IK heb dat aan Modelbouwtekeningen.nl gemeld met de vraag of ze mij het ten onrechte BTW bedrag willen terugbetalen. Ik hou u hier op de hoogte wat hun reactie is.

Dus bij deze: Iedereen die tekeningen bestelt op Modelbouwtekeningen.nl : Hou er rekening mee dat de getoonde prijzen excl. BTW zijn.

Ik hoop dat ze hierdoor hun prijzen aanpassen op de website.
Ik heb ze ook verwezen naar onderstaande link.
https://novuminitium.nl/2021/04/11/de-prijs-inclusief-of-exclusief-btw-vermelden/

Onlangs kocht een bouwtekening van een Katwijkse bomschuit op Modelbouwtekeningen.nl
Toe op het laatst van het bestelproces de factuur werd getoond zag ik dat er bij het totaal bedrag BTW werd bijgeteld.
Dat betekent dat de prijzen van tekeningen op de website excl. BTW zijn. En dat is verboden voor websites die producten verkopen aan particulieren. Dan moeten bedragen altijd incl. BTW zijn vermeld. Zo niet dan zijn ze zelfs strafbaar.
IK heb dat aan Modelbouwtekeningen.nl gemeld met de vraag of ze mij het ten onrechte BTW bedrag willen terugbetalen. Ik hou u hier op de hoogte wat hun reactie is.

Dus bij deze: Iedereen die tekeningen bestelt op Modelbouwtekeningen.nl : Hou er rekening mee dat de getoonde prijzen excl. BTW zijn.

Ik hoop dat ze hierdoor hun prijzen aanpassen op de website.
Ik heb ze ook verwezen naar onderstaande link.
https://novuminitium.nl/2021/04/11/de-prijs-inclusief-of-exclusief-btw-vermelden/
Die zijn toch onderdeel van NVM?

hans,
ik heb dat boek al helemaal uitgeplozen. ook in museum katwijk (vol met bommen) heb ik een boekje er over gevonden

full

full

Laatst bewerkt:
.nou, ik moet er eerst nog twee afmaken, en dan liggen er ook nog twee eenvoudige bouwpakketten en dan de bom. heb ik ook wat tijd voor voorbereidende studie m.b.t. schaal en uitvoering. hij moet volledig intern zijn uitgewerkt en ook nog zichtbaar.
maar ook voorbereiding is een deel van de lol.

Ik kreeg een reactie dat ze me geen BTW terugbetalen. Dat had ik ook niet verwacht.
Verder zeggen ze dat als je een tekening selecteert dat je de totale kosten ziet in de winkelwagen. Dat is waar, maar wie let daarop. Maar als je niets aanklikt worden uitsluitend bedragen excl BTW getoond. en dat is verboden.
Dus wees er alert op.

Voor iedereen die er van wil profiteren: vanaf a.s. maandag voert Kolderstok een prijsverhoging door op haar modellen (inflatiecorrectie en gestegen materiaalprijzen). Dit weekend dus nog de huidige prijzen zoals die op de website staan.

Back