Hallo mede hobby'ers,
Dit draadje gevonden met Google, dank je Danny. Ook ik heb een abonnement genomen op de bouw van de Yamato. DVD bekeken (waar ben ik in vrédesnaam aan begonnen :roll: )
Ik heb veel ervaring met (plastic) modelbouw (ver verleden), maar ik heb nooit de moeite genomen om mijn modellen te schilderen.. Nu dus deze uitdaging. Ik heb verleden week de delen 1, 2, 3 en 5 binnengekregen. De verwerking van het abonnement duurde ongeveer 3 weken. Ziet er prachtig uit allemaal. Het is voor mij de eerste keer dat ik met metalen onderdelen werk.
Paar vraagjes:
Ik heb bij het pakket een tube UHU 'Hart' meegeleverd gekregen. Is deze geschikt als houtlijm of ook als metaallijm? Zo niet dan schaf ik wel 2K lijm aan.
Ik heb zo'n beetje alle berichten gelezen binnen dit onderwerp en als ik het goed begrijp is de assemblage volgorde dus:
1. Delen lijmen met 2k lijm (metaal) of houtlijm (hout, duh!)
2. Eventueel vijlen (voor uitstekende delen) en plamuren voor kieren
3. Schuren
4. Primer erop (evt. een tweede keer), grijs
5. Lakken in de juiste kleur.. (Japans grijs?)
Is dat goed zo, of mis ik nog iets? Nog een paar vraagjes hierover..
De plamuur moet geschikt zijn voor metaal? Is deze dan ook automatisch geschikt voor hout?
Ik heb een vijl meegeleverd gekregen. Is deze geschikt of moet ik nog fijnere vijlen hebben?
Het schuurpapier: welke typen heb ik nodig en kan ik metaalschuurpapier ook gebruiken voor hout?
En tot slot: weet iemand van jullie wat er in de Toolkit zit die je bij een abonnement erbij krijgt? En belangrijker: heb ik er wat aan?
Het wordt een leuke maar uitdagende klus. Ook ik heb de kosten bij elkaar opgeteld en ben wel een beetje geschrokken van de totaalprijs. Maar dan heb je ook wat en ik hoef het niet in één keer op te hoesten..
Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van mijn voortgang. Tenminste, als ik jouw draadje hiervoor mag 'misbruiken' Danny, per slot van rekening is deze van jou..
Alvast bedankt voor jullie respons.
Vriendelijke groet,
Bart Derks