demper bescherming (zelf maken)

hoi allemaal , ik verveel me een beetje en zal mijn laatste modje hier ook maar even showen
Nu blijft stof/zand en vocht buiten , ik had verleden maand al een paar gemaakt van nylon stof maar die gingen toch inscheuren en met deze oude fietsband gaat alles langer mee.

full

full

full

groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
heey scot ik heb ook al een tijdje binne band maar bij een goeie klap scheuren ze snel en nog 1 minpunt het is iets stugger als standard stof dus hij veert zwaarder maja ziet er weer goed uit ga je spreken mvg beetle king

ooi joost , gewoon er lekker overheen trekken , het is wel een beetje lastig maar beetje water en zeep wil ook wel helpen

we gaan het testen beetle king
eigenlijk merk ik weinig verschil met indrukken van de auto
snel naar de raco om te kijken of ze scottproof zijn :D

greets

Het is lastig om er overheen te krijgen die binnenband over de veren. Wat ik doe is een dop van een wasmiddelflacon gebruiken. Ik heb de bovenkant van de dop eraf gezaagd en ik schuif de binnenband op de dop, de dop trek ik over de veer en klaar. Is lastig uit te leggen maar het werkt flitsend.

zoals je een sok aantrekt :) bedoel je ongeveer denk ik
ik heb een kokertje gemaakt van heel dun plastic , die over de demper heen doen , beetje zeep erop en dan glijd de band er zo over en trek je het stukje plastic eruit :)

Heb ik ook gedaan met mijn shocks van men baja. Heb vroeger ook eerst die nylon socks gebruikt maar die gaan idd niet lang mee.
Elaba83

Laatst bewerkt:
Heb ik ook gedaan met mijn shocks van men baja. Heb vroeger ook eerst die nylon socks gebruit maar die gaan idd niet lang mee.
Elaba83

toppy ,rubber lijkt me uitermate geschikt , ik ben wel eens op een lekke band naar huis gefietst en had uiteindelijk maar 2 gaatjes in de band , dus sterk zal het wel zijn

oh en ik heb je plaatje even goed gelinkt
CIMG0425.jpg

Thx Sco, ik moet er nog bij vertellen dat je best de stukken band binnenste buiten draait zodat je de gietlijnen in het rubber niet ziet. (Moeilijke klus)

Back