Depron T38 Talon + Extra 300 "Red Bull®"

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Snipes, 24 nov 2008.

  1. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    De vleugel zijn 2 platen van 3mm met aan de voorkant 6mm ertussen. Dan een beetje rondschuren en uiteraard nog de carbonstaaf ertussen voor de stevigheid...
     
  2. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Oke gaaf! Dan bouw ik er ook ongeveer zoeen voor van de zomer binnenkort.
     
  3. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    De F5 is klaar, alleen alles nog even goed afstellen en dan hoop ik 'm binnenkort de maiden te kunnen geven:

    [​IMG]

    Decals kloppen misschien niet helemaal, maar vind 'm wel mooi zo ;)
     
  4. Dodulation

    Dodulation

    Lid geworden:
    14 apr 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Amersfoort
    Ziet er flitsend uit Wes!

    Gr, Jeroen
     
  5. Dodulation

    Dodulation

    Lid geworden:
    14 apr 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Amersfoort
    Ziet er flitsend uit Wes!

    Gr, Jeroen
     
  6. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    ziet er allemaal mooi uit hoor.

    zijn de tekeningen ook te downen?????
     
  7. theo70

    theo70 Guest

    tekenig van ultimate bplain

    wie kan me helpen aan een tekening van een ultimate bplain
     
  8. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Die van de F5 wel, linkje staat geloof ik op blz 1 van het topic ergens....
     
  9. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Heeft de F5 inmiddels gevlogen? Lijkt me wel... Ben wel benieuwd hoe die vliegt/vloog.
    Ben zelf ook bezig hem te bouwen dankzij dit draadje. Ik heb hem alleen wel opgeschaalt naar 69cm spanwijdte. Bedoeling was 70cm maar opschalen is niet helemaal gelukt, dit vanwege de kracht in de motor die
    ik ga gebruiken. Heb ook nog wat aanpassingen gemaakt, zo ga ik hem met ailevons/tailevons(net hoe je het noemen wilt) vliegen. Dit omdat dit net zo effectief werkt, ik dan 1 servo minder erin heb liggen, en de gehele aansturing binnenin zit. Bovendien was er slechts een kleine aanpassing in het ontwerp voor nodig, koolstofstok doormidden en in de romp een gelijder waar de stok doorheen glijdt. Elke stok word dan met een servoarmpje en verenstaal aan de servoarm van de servo verbonden.
     
  10. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Zo de mijne is ook klaar, morgen waarschijnlijk de maiden met een beetje mooi weer.
    Hier het eindresultaat:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    groeten Davy
     
  11. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Woehoe net terug van de maiden!!
    Wat een heerlijk kistje. Eerste vlucht lag zwaartepunt iets te ver naar achter waardoor ik snel besloot te landen wat me een plukje uit de neus kostte door prikkeldraad....
    Bleek uiteindelijk dat de accu met klittenband en al naar achter was geschoten en zo het zwaartepunt verknalt had. Toen de accu maar
    vastgeklemt in de neus waardoor het zwaartepunt iets verder naar voren kwam dan de geplande 1/3 van de vleugelvoorlijst af. Dit bleek prima te werken. Hier nog twee heerlijke, vrij korte vluchtjes mee gemaakt. De eerste afgekapt omdat ik het even genoeg vond en bij moest komen(eerste vlucht met nieuw model heb ik altijd knikkende kniën). Tweede vluchtje afgekapt omdat mijn verticale kielvlak toch wel heel erg trilde in de vlucht. Bleek ook bijna los te komen door de trilling. Blijkbaar is het 6mm depron niet stijf genoeg op dit formaat. Hier gaan dus ook twee
    koolstofstokjes in van 6mm voor de stevigheid. Tevens vertrouwen mn broer en ik de motor niet. Het ronddraaiende stuk(outrunner) lijkt er net een klein beetje scheef op te zitten waardoor ik vermoedelijk wat efficientie verlies. Punt is alleen dat we de motor niet uit elkaar krijgen, kromweg gewoon omdat het te sterk op elkaar zit en hoe is ons een raadsel. Ook moet ik nog even een nieuwe prop, deze had een hapje en is er door mij zelf uitgevijlt maar is niet helemaal efficient natuurlijk. Toch vond ik het nu al een erg rap en zeeer stabiel kistje. Een aantal low passes gemaakt en hoefde eigenlijk niks te doen, bleef vanzelf rechtdoor vliegen. Mijn kleine neefje(2 jaar oud) wilde zelfs niet dat ik stopte, maarja accu leeg hè.
    Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk en moest dit delen, ben te vrolijk nu, haha.

    Groeten,
    Davy
     

Deel Deze Pagina