Dilema: hobbyking of parkzone?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door marwin, 13 okt 2010.

1. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    Maurice, al gevlogen met de p-47 ? bevalt ie ?

2. Maurice

Maurice

Lid geworden:
    1 aug 2008
    M'n P-47 heeft nog maar een vlucht gemaakt.
    Met retracts en werkende flaps is die toch wat zwaarder dan de andere pkz vliegers en dat is te merken.
    motorvermogen viel me ook tegen maar dat is bij alle pkz vliegtuigen.
    Op een duits forum iets interessants gezien.
    Een mooie scaleprop met meer spoed. omdat die vierblads is verwacht ik ook meer pulling power ;)

Ook klopt het zwaartepunt niet in de beschrijving. het moet nog ongeveer 5 mm naar voren.
    Dit is nu ook aangepast, misschien vanmiddag of morgenvroeg ff proberen.

3. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Dit betekend meer pulling/koppel/trekkracht maar uitervaring denk ik dat je snelheid lager komt te liggen. Heb namelijk zelf ook 4 blads geprobeerd op mijn PZ corsair, bijna oneindig verticaal maar de snelheid leverde ik er dus fiks op in!

4. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Neen, meer spoed betekend dat je juist meer trekkracht hebt. Je bladen staan dan schuiner bv 12*6 = 12= De groote van de prop en de 6 betekend de Inches die hij aflegt per omwenteling.

5. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    verbeter mij als ik mis heb, maar meer/hogere trekkracht = lagere snelheid?

6. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Technish gezien gaat hij met een hogere spoed meer inches vooruit / omwenteling. Dus normaal ook sneller vliegen ?

7. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Oke, ik kan het mis hebben.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Ik weet wel dat ik zelf ook wat meer snelheid wilde op mijn PZ corsair, en dat heb ik kunnen realiseren door middel van een MS 10x8 prop.

Hij is prima zo voor mij.

Even off-topic,
    Ik zie dat ze nu ook een micro parkzone corsair hebben, jeetje die moet ik natuurlijk ook hebben als het alleen al om hem naast ze grote broer te mogen zetten :)

8. Olap

Olap

Lid geworden:
    7 dec 2008
    Ik denk dat het motortoerental met een prop met grotere spoed zal gaan dalen. Hierdoor verlies je misschien aan snelheid. Ik heb het zelf ook gemerkt bij mijn Funcub.

9. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Ja, ik ben ook niet zeker van mijn standpunt. Je hebt iig wel meer trekkracht, maar ook trekt hij meer Amperes, dus ik zou eens kijken voor je er een andere prop opzet of de regelaar hem wel kan houden.

10. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Nou afgelopen zaterdag de standaard motor van de parkzone corsair kapot gevlogen. De motor was blijkbaar te warm geworden met als resultaat dat het lager door de behuizing heen is gesmolten. Wat achteraf een bekend probleem blijkt te zijn met de standaard parkzone motoren, aangezien de achterkant van een kuntstof achtig soort matriaal is gemaakt.

De combinatie windkracht 5 tegenwind en een Propeller 10 x 8 (standaard Propeller 9.5 x 7.5) wat normaal geen problemen gaf was nu te veel voor hem.

Heb nu de standaard motor vervangen voor een turnigy TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner die na het bij borren van twee extra gaatjes prima op de standaard motor mount past.

Het is 40KV meer dan standaard motor en trekt iets meer ampère (turnigy motor met 10x8: 32amp/ parkzone motor met 10x8: 27amp) dus moet hier even iets grotere esc in zetten (bijvoorbeeld: hobbywing 40A) maar dan krijg je er iets meer snelheid en power voor terug.

11. Hansie

Hansie

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Parkzone F4F Wildcat

Hallo allen,

Even een ietwat oud draadje afstoffen.
    Ik heb na het helicoptervliegen en een Multiplex Easy-Glider nu
    de stap gemaakt naar een warbird van Parkzone en wel de F4F wildcat.
    De eerste paar vluchten zitten erop en wat een heerlijk toestel.
    Gemoedelijk en toch agressief genoeg als je dat wilt.
    Ik weet nog niet goed hoe langzaam hij te vliegen is dus het landen
    kan waarschijnlijk nog wel met een iets lagere snelheid maar das een kwestie
    van oefenen en durf denk ik.
    Zijn hier meer mensen met dit toestel en hebben die misschien nog tips?
    Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dit toestel te landen door gebruik te
    maken van spoilerons? Ik heb het al geprogrammeerd op mijn zender
    maar ben bang hem te stallen als ik dat doe.
    Ik hoor graag van mensen die iets meer verstand hebben van vliegtuigen dan ik.

Groeten

Hans

12. TheThomass

TheThomass

Lid geworden:
    5 jul 2011
    Dag Hans,

Ik heb me onlangs ook een wildcat gekocht en heb vandaag pas de kans gehad ermee te vliegen. Ik heb 3 lipo's leeggevlogen en ben er echt zeer blij mee.
    Er was een zeer vervelende wind (verschillende richtingen en met windstoten) maar die maakt daar geen probleem van.
    Ik had wel al een parkzone mustang dus deze vloog gemakkelijker, maar toch kan hij veel kortere loops maken en hij vliegt gemakkelijker inverted :)

Landen viel heel goed mee, het veld lag wel nat (ben één keer in een plasje geland dat onder het gras verscholen zat) maar dat water veeg je er gewoon af. Hij glijdt heel mooi binnen, ik heb een paar keer moeten herstarten omdat ik nog gewoon was met de mustang te vliegen :cool:

Maar geen schade dus ik ben een gelukkig mens

Van spoilerons weet ik helaas niets want ik ben nog maar een jaartje bezig met vliegen en ik heb enkel een dx5e dus ik hou het nog bij gewoon afronden en laten glijden. Flaps maken lijkt mij ook nog een optie maar ik denk niet dat het echt nodig is, hij kan zo al zeer traag vliegen.

Grtz, Thomas

13. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Heb geen ervaring met de wildcat, maar spoilerons en flapperons op een warbirds is mijn ervaring dat het weinig toevoegt. Ze kunnen uit zich zelf al (spreek ik voor parkzone) zo langzaam dat ik denk dat je het niet zal gebruiken of nodig zal hebben.

Maar ik zou zeggen experimenteer er mee op grotere hoogte en kijk wat er gebeurt en hoe hij stalt. Dan heb je een idee wat er gebeurt bij het landen en hoe die reageert.

Tip. Mix wat hoogte roer er bij om te compenseren.

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo.
    Ik heb veel vliegervaring met de parkzone Mustang/Corsair en Hell Cat.(ook wel Wild Cat genoemd)
    De Hell cat van mij heb ik er als laatste bijgehaald.
    Vind het persoonlijk een optisch mooier toestel om te zien dan de Mustang.
    Ik moet wel zeggen dat ik de Mustang fijner vind vliegen.
    De Corsair zit daar erg dicht tegen aan.
    De Hell Cat is wat kort, dik en gedrongen.
    Zweeft ook wat minder mooi uit dan de Mustang en de Corsair.
    Maar........vind het wel een fijne kist om mee te vliegen.
    Zij gaat vanmiddag dan ook weer mee naar het veld.
    Vr Gr Erwin

15. TheThomass

TheThomass

Lid geworden:
    5 jul 2011
    Beste Erwin,

Ik heb de mustang en de wildcat
    (is voor de duidelijkheid wel een wildcat, een hellcat is een totaal ander model dat later in de oorlog gebruikt werd en veel betere prestaties leverde) en ik vind inderdaad dat de wildcat ook wat logger vliegt. Ik heb die aan zee liggen omdat daar meer wind is en die wildcat kan dat goed aan, de mustang zou er meer last van hebben. Hij zweeft minder lang maar ik was toch verrast toen ik hem de eerste keer vloog hoe lang hij 'uitbolde' bij de landing.

Grtz, Thomas

Deel Deze Pagina