Iedereen, jij toch ook, kende het reglement toch voordat je besloot deel te nemen? Ik reed dit jaar niet mee, maar het viel me vorig jaar op dat voornamelijk de Belgische deelnemers klaagden over alles en stonden te vloeken op de stand. 't Is hobby, en als de regels je niet bevallen hoef je niet mee te doen. En wat weerhoud je ervan zelf een beter evenement te organiseren in plaats van commentaar te geven?
Ik moest vorig jaar wegens de Belgische regels andere dempers aanschaffen, en grip verhogende middelen, etc. Wist ik. En daar koos ik dus voor.
Ik waardeer je technische hulp aan mij en vele anderen, maar puur commentaar spuien en klagen is weinig contructief, vind ik.
Hugo
HugoW,
Best wel jammer dat je zo reageert, je kent niet historiek die hieraan is vooraf gegaan.
Ik respecteer iedereen en vooral de mensen die hun vrijetijd spenderen aan het organiseren van iets waarbij anderen een leuke dag kunnen hebben.
Maar laat me hier dit effe verduidelijken en voor sommigen (de personen in kwestie zullen wel weten wie ik hiermee bedoel) de azijnzeiker zijn.
Ik heb al langer Tamiyacup gereden dan de op dit moment zijnde organisatoren.
Ik heb de evolutie in de jaren zien veranderen van zeer goed georganiseerd en steeds alternatieven ter handen hebben tot zeer slechte communicatie en het negeren van goed onderbouwde argumenten.
Om dan uiteindelijk gestopt te zijn met tamiyacup deelname omwille van het feit dat de Belgische organisatoren zelf met illegale onderdelen en of motor aan het rijden waren.
Na meermaals in conflict te zijn gegaan met diezelfde organisatie heb ik vorig jaar besloten om geen tamiyacups meer mee te rijden.
Welk mij vorig jaar het kampioenschap heeft gekost, maar met veel plezier heb opgegeven en zelfs mijn beker van 2é plek niet in ontvangst heb genomen, alle voorgaande bekertjes staan nog steeds op mijn kast te pronken.
Maar die van vorig jaar weiger ik ten stelligste.
Dat de organisatie enkel maar oog heeft om zoveel mogelijk rijders te lokken zonder ook maar met een waardig alternatief op de proppen te komen lijkt me dan ook niet correct en respectvol naar de betalende piloten.
Want ook al rij je voor de laatste plek, elke piloot doet een deelname om zo hoog mogelijk te kunnen eindigen en heeft elke piloot met of zonder alternatieve motor het recht om te kunnen strijden voor die zo hoog mogelijke plaats.
Hetzij hier op het podium of de eerste plaats van een C of B finale.
Gelijke kansen aanbieden voor elke betalende piloot lijkt me dan ook de logica zelve.
Dat men mij een azijnzeiker noemt en of mij als pispaal wilt aanschouwen dat doet me niets hoor, dat het voor zij die zulke uitspraken durven neer te pennen en dit zonder enige schroom en of voorkennis zijn de mensen die in mijn ogen het aanzien niet waardig zijn.
Iedereen heeft het recht om mij als een boeman te aanschouwen, maar vergeet dan niet dat ik hierbij ook het recht heb om recht in mijn schoenen te staan en zich durft uit te spreken over de gebreken in het organiseren van zulke evenementen.
Een gesprek en of commentaar kan maar zo constructief zijn als dat de andere partij open staat om ten eerste in dialoog te gaan en of opbouwende kritieken wilt aanhoren.
Zonder dit zal ik altijd de azijnzeiker en of die vervelende (maar behulpzame) Belg blijven.
Dat is dan voor zij die het waarderen en mij als persoon echt kennen.
Tot zover mijn reactie aan u HugoW
Trouwens het was totaal niet mijn intentie om de finale mee te rijden, het is omwille van goede collega piloten dat ze mij hebben overhaalt om toch een keertje mee te doen.