DJI Flamewheel: de F330 of F450?

Koop al een tijdje bij RCtimer, prima motoren, servos en ESC's. Ze zijn snel en reageren op emails en problemen. Ik koop deze liever hier dan bij Hobbyking.

Zo te zien is dat plaatje rechtsreeks gejat van de dji site. Alleen het dji logo is weg gehaald. Het is niet eens een foto maar een computer render. Ik heb er mijn twijfels bij.

Dit plaatje komt van de dji site.

gallery_10b.jpg

Deze van rctimer
635.jpg

jammer aan de clone is dat er geen powerboard in die onderste frame plaat verwerkt zit.
dit maakt een mooie schone installatie van alle onderdelen mogelijk in mijn ogen...

Dat kun je volgens mij pas met 100% zekerheid zeggen als je ook de andere kant van de onderplaat heb gezien ;)
Maar gezien de prijs denk ik dat je wel gelijk zult hebben...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Multicopter piloten.
Graag advies.
Ik wil een QuadCopter bouwen.
Heb alle componenten in huis.
Maar...............
Zit te wijfelen tussen een DJI F330 Flamewheel of het DJI F450 Flamewheel frame.
Ik vermoed dat de F330 Flamewheel net zo snel in zijn vliegkunsten zal zijn als het voormalige Gaui 330 frame.
Dat Gaui 330 frame ben ik zat, want dat frame kan dus echt geen drol hebben wat betreft crashes.

Nu heb ik lopen zoeken op een DJI F330 Flamewheel frame maar daar schijnt nogal lastig aan te komen zijn heb ik gemerkt.
Kan iemand van jullie mij van advies voorzien?
Wat is aan te raden? Een F330 of een F450 Flamewheel?
En weet iemand toevallig een adresje waar ik zo'n F330 Flamewheel kan bestellen?
Want ik zie ze alleen maar in kit vorm, en dat is nou net niet wat ik zoek.
Want wil alleen maar een Frame.
Graag jullie advies.
Vr Gr E

de 330 kan wel minder hebben dan de 450 qua mishandeling.

We zullen het straks gaan meemaken welk frame de Crashes beter overleeft.
Het F330 frame is onderweg en verwacht ik volgende week binnen.
Maar................
Zag net op op deze webshop: RCTimer Online R/C Hobby Store:
dat zij een F450 kloon frame verkopen.
Ze hadden het kort geleden al aangekondigt maar toen was het nog niet leverbaar.
Daarnet zag ik tot mijn verbazing dat zij het frame kunnen leveren.
Nou is het weliswaar een kloon van een echte DJI Naza F450 frame (die doorgaans dik boven de 50 euro kosten), maar voor die 2 tientjes inclusief verzendkosten kon ik dat toch echt niet laten liggen.2 tientjes mannen!!!
Dus daarnet het F450 frame besteld bij hun en ben erg benieuwd wat mij dat straks gaat brengen.

Mijn huidige Gaui 500X laat ik in haar originele Frame.
Dat toestel bevalt mij erg goed en dat Gaui 500X frame is voor mij inmiddels bewezen goed.
Zelfs na ± 4 vette Crashes koste het me hooguit een gebogen armpje en props.
Dus dat is een blijvertje.
Het Gaui 330 frame is een sucker en ben ik zeer slecht over te spreken.
Zelfs lichte Crashes op gras vanaf hoover op 3 meter hoogte doet het frame spontaan breken en daar ben ik dus helemaal klaar mee.
Niet dat ik elke dag Crash (Godzijdank niet) maar wens me toch wel een Frame dat iets robuuster en Crash proofer is dan een Gaui 330 knake frame waar men ook nog eens dik voor mag betalen.( zelfs de spare parts zijn prijzig)

Ik zet mijn elektronika van de Gaui 330X-S straks over naar het F330 frame.
En de derde Quad die ik me ga bouwen zet ik in dat F450 Frame van 2 tientjes.
Ben erg benieuwd hoe dat proces zal verlopen.
Vr Gr Erwin

Dat kun je volgens mij pas met 100% zekerheid zeggen als je ook de andere kant van de onderplaat heb gezien ;)
Maar gezien de prijs denk ik dat je wel gelijk zult hebben...

Plaatjes zijn nu beschikbaar en helaas... maar deze is ook los leverbaar van DJI dus nog steeds een leuk alternatief

Graag gedaan!!
Zag het vanochtend toevallig.
Had al wel bij hun een soort van Email allert gedaan als dat Frame binnen zou zijn.
Maar daar kreeg ik geen respons op.
Toen ik vanochtend even op hun site keek, zag ik dat het F450 frame eindelijk leverbaar is.
Kijk...........en voor die 2 tientjes maakt het mij geen drol uit dat het een kloon Frame is en geen originele DJI F450 Frame.
Wat ik wel weet is dat dit F450 Frame van 2 tientjes vast razendsnel uitverkocht zal zijn.
En met die Chinezen weet je nooit wat dan weer de levertijd zal zijn waarop er weer F450 Frames leverbaar zijn.
Dan kan slechts een paar weken duren maar ook maanden.
En laten we nou net effe met z'n allen in het voorjaar zitten en met de zomer nog in het verschiet.Fly we must and fly we will.
Vr Gr E

Blijf me iedere keer weer verbazen hoe goedkoop lichte zendingen uit China zijn.

(Ik denk dat ik er ook maar een in de bestelling ga gooien)

2 tientjes................lachen toch!!
Ook ik heb voor die 2 dollar aan verzendkosten gekozen.
Helaas nog nooit eerder een bestelling gedaan bij die Webshop.
Dus wacht het even af of het aankomt en hoe lang het gaat duren.
Maar voor 2 tientjes zo'n F450 Frame is echt een lachertje.
Hoe kunnen ze het ervoor maken.
Vr Gr E

en nu hopen dat de kwaliteit niet te wensen over laat... en geen powerdistro in die onderplaat is ook wel jammer...

Wat de kwaliteit betreft laat ik jou dat zo spoedig mogelijk weten.
Zodra ik dat F450 kloon frame binnen heb ga ik aan de slag met bouwen van mijn derde Quadcopter.
Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen met het grote verschil ten opzichte met een origineel DJI frame.
Maar we kunnen dit alleen echt vaststellen als we 2 van zulke frames naast elkaar zetten en vergelijken.
Die mogelijkheid heb ik niet en ben dat ook niet van plan.
Dus mijn relaas zal straks alleen maar gaan over een kloon F450 frame.
Wat de overige verschillen betreft mag je toch echt niet teveel eisen lijkt mij.
Want het verschil tussen het kloon frame en de DJI is echt bijna het driedubbele aan prijs.
En dat is behoorlijk vind ik.
2 tientjes voor een F450 kloon frame inclusief verzendkosten vanuit China is echt een weggeef prijs hoor.
Vr Gr E

Back